Hej

Någon som funderar på att bygga i Lambohov, kommun släpper 14 tomter.
 
Hej

Vi skulle väldigt gärna göra det men vi har några hundra framför oss i tomtkön
så chansen är väl minimal.

Har ni tänkt bygga i Lambohov?

Mvh Zelda
 
jo men vi ligger runt 340 i tomtkön så det kanske blir svårt....
 
Ni ligger en bra bit före oss i kön i alla fall. Det ska ju komma 16-20
tomter till men de dröjer tydligen tills nästa årskifte. :(

Mvh Zelda
 
hejsan...

tänk på att de i början av tomtkön stått där sedan 70-talet eller nått. Så visst finns det chans för er att få en tomt. Alla som står i kön vill ju inte bygga i Lambohov.

Vi orkade inte vänta längra på Linköpings kommun att de skulle släppa tomter så vi köpte en av Mjölby kommun i Mantorp ist. = mkt smidigare o billigare
 
Nu har vi fått erbjudande om en tomt är det nån mer som fått det? ;D
 
Hej Mastma,
Vi har också fått erbjudande om tomt. :D Isdösen 3 (sydöstra hörnet). Vilken tomt har ni fått?
 
steha skrev:
Hej Mastma,
Vi har också fått erbjudande om tomt. :D Isdösen 3 (sydöstra hörnet). Vilken tomt har ni fått?
Hej, jag avstod att ens försöka på de där tomterna eftersom jag står så långt bak i tomtkön. Får man fråga var i kön ni som fått tomter nu står?
 
Hej, jag avstod att ens försöka på de där tomterna eftersom jag står så långt bak i tomtkön. Får man fråga var i kön ni som fått tomter nu står?
Jag tror vi har stått cirka 6 år (kanske lite mindre, minns inte riktigt). Vi fick vårat sjätteval av 14.
 
Ojoj, vi har stått i kö i ett år och ligger någonstans runt 1200 i kön. :-X Därför känns det rätt avlägset att få en tomt genom kommunen så nu har vi tagit saken i egna händer och bygger med Borohus i Ljungsbro istället.
 
Vi har blitt erbjuden isgrottan 7 och det var vårt 5 e val, vi står på plats 334 i tomtkön stått sen 1999. Ska ni ta den tomten? Har ni funderat på nån speciell husleverantör??
 
Steha

Vilket var ert första val? *nyfiken* Vi hade Isgrottan 5 som första val.
 
Mastma skrev:
Vi har blitt erbjuden isgrottan 7 och det var vårt 5 e val, vi står på plats 334 i tomtkön stått sen 1999. Ska ni ta den tomten? Har ni funderat på nån speciell husleverantör??
Ja, vi kommer att ta den tomten. Nästa chans är Ekängen efter årskiftet, alt. 20 nya tomter längre söderut i Lambohov, men jag tyckte dessa låg bättre till än de södra.

Ekängen är svårt att avgöra hur många som väntar på dem, dessutom är det lite mindre centralt och högre pendlingskostnader, även om det är lite mysigare.
 
Vet du hur det blir om nån som blivit erbjuden vårt 1-4 val tackar nej, blir vi då erbjuden nån av de tomterna?
 
Mastma skrev:
Steha

Vilket var ert första val? *nyfiken* Vi hade Isgrottan 5 som första val.
Islossningen 1, 2, Ishotellet 1, 3, 2, Isdösen 3.

Fast nu har jag nästan ångrat mig och tycker att Isdösen 3 skulle kunna ha varit vårt tredjeval lika gärna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.