S
sponbay: Nu har Joacim förstått att det är en uppdatering av displaykortet jag vill göra och inte att det är fel på det. Så nu har han erbjudit mig att skicka ned det till hösten så skall han lösa mina problem
9 svar · 5,0k läst
boltis
boltis: Det finns väl dessutom redan trådar här med moddade klippare? Inte för att låta dryg men....
2 svar · 7,5k läst
·
R
RobertML: [citat] Strålande! Då ska jag nog också slå till.
19 svar · 9,0k läst
T
Thordh: När jag var hos min HQ-återförsäljare i förra veckan så såg ett tak till Gardena-klippare med en skylt ovanpå : Passar även HQ 305/308. Jag köpte den för 1500 kr. Det är exakt samma laddstation till de mindre modellerna av båda märkena. Så jag bara satte den ovanpå laddplattan och den passar perfekt. Finns öppning på baksidan så att man kommer åt kablarna. Tycker att den
0 svar · 1,9k läst
·
S
Stingray468: Effektfullt luftintag :thumbup: även om maskinen inte är i min smak i övrigt.
2 svar · 3,7k läst
·
Q
quick: Ja den är inte helt fel. I videon ser du även det jag pratade om angående guidekabeln. Dom drar inte guiden mitt i passage utan lägger den närmare ena kanten. En viktigt detalj som är lätt att glömma. Klipparen kör nämnligen alltid mitt på eller till vänster om guidekablen sett till om du står framför och tittar mot laddstationen.
3 svar · 1,2k läst
M
MrSmith: *bump* för att fler ska delta i denna ovetenskapliga undersökning
1 svar · 1,1k läst
·
M
mortimer: Då skulle jag vilja kontra lite, kanske t.om säga emot mig själv lite också. Vill man ha den senaste modellen med ev. barnsjukdomar och högre pris eller vill man ha förra årets modell som är mer färdigutvecklad och till lägre pris ? Bättre att du planerar och förbereder tomten i år för robot tills nästa år. Robot ska man ju köpa april/maj precis när gräset kommit igång o
5 svar · 5,0k läst
D
Daniel Andersson: Min kan fungera bra i någon dag efter omstart, men sen juckar han fast igen rätt som det e.
2 svar · 1,1k läst
Q
quick: [citat] Roligt att höra. Jag är väldigt nöjd med min 310. Den här gått prickfritt sen hjulmotorerna bytes i början på säsongen. Inte en fastkörning eller något annat konstigt utan skött sig helt exemplariskt
33 svar · 4,5k läst
·
M
mattias3983: Japp det var kretskortet som byttes.
16 svar · 9,9k läst
·
Q
quick: 10-12Nm enligt service manualen som ligger här på forumet. Men det är nog inte fel att känna på och efterdra muttrarna efter någon vecka i drift.
6 svar · 2,1k läst
H
hk1971j: Var ute nu igen och testade lite varianter. Dels körde jag på med 5-56 på laddstationena "piggar" och sedan såg jag till att Laddstationen var mer centrerad mot slingan så att Landroiden dockade bättre och mer "tight" Efter detta laddade den utan problem. Har haft ett helvete senaste tiden att den mitt under laddning backar ut och går in igen och säger laddare blockerad. Får se om detta
3 svar · 1,9k läst
Q
quick: Automatisk Passage Hantering. Den går då närmare guiden när den känner att begränsningskablen närmar sig och det blir smalare. Då kan den variera avståndet där det finns utrymme men går närmare där det är trångt. Så slipper du spår ut med guidekabeln. Testa att sätta guidebredden till 9 igen och dubbelkolla så Aph är på så kan du testa igen så märker du hur det fungerar.
15 svar · 4,0k läst
·
M
mortimer: Har du ändrat något kring kabeldragning vid laddningsstationen eller satt foten/knät på plattan ?
3 svar · 774 läst
M
mortimer: Lämnar in den till HQ ÅF nästa vecka så får de kika på den.
3 svar · 1,3k läst
Demmpa
Demmpa: Läs manualen, sidan 50, dom kallar det "ingångspunkter" http://www.al-ko.com/shop/media/uploads/454630_e_BA_Robo_3000_d_dk_s_fin.pdf
2 svar · 2,5k läst
K
Krizter: Jag köpte en Robomow MS1000 för ca 1 månad sen. Allt fungerade bra i ca 3 veckor sedan en dag stod den stilla när vi kom hem och nu när jag stratar om den klipper den bara ca en meter från kantkabeln men runt hela trädgården. Stäler jag den längre bort en 1 meter från kanten så säger den att jag ska start i klippzonen. Den verkar som den har för svag signal längre från kabeln. Ngn
0 svar · 1,8k läst
Z
Zitram: Löst! Svaret var att på del ett så fanns det två skruvar, och på del två så var det våld :) [bild] [bild]
1 svar · 1,2k läst
·
B
borgensödra: Förmodligen fungerar detta på de lättare maskinerna men det är inte hjulen som slirar på min maskin! Den ökar bara hastigheten hela tiden. Jag har provat på en längre sträcka då reagerar den efter ca drygt 1 m och drar ner farten. Som jag kan se det så verkar det som om reaktionsförmågan på hastighetsökningen är för långsam på WG793E.
4 svar · 1,2k läst
R
RLarzon: Hur gick det? Blev det en Husqvarna eller Robomow? Vad blev avgörande? Hur tycker du den fungerar?
13 svar · 14,2k läst
·
S
snowjim: Tack för tippsen, Hornbach kollade med Husqvarna men de var helt slut så min beställning hos Bauhaus skickades idag. Tack för hjälpen!
7 svar · 2,4k läst
D
Daniel Segerlöv: Lyfter tråden i hopp om fler kommentarer...
5 svar · 8,0k läst
Henrikwahlfrid
Henrikwahlfrid: Ser fram emot dina resultat och erfarenheter sen :)
18 svar · 10,2k läst
·
M
MartinP666: [citat] Du kan väl se i servicemenyn hur lång tid det tagit för den att hitta hem de senaste gångerna?
3 svar · 3,7k läst
galento
galento: [citat] Det blev väl bra :) Våran 320 står på ett liknande sätt och 330x delvis under en altan men båda är lätta att öppna luckan på parkerade om det är nåt i menyerna man vill se eller ändra på.
22 svar · 7,8k läst
·
F
Frippegubben: Jag har precis också köpt och installerat en och har lite liknande funderingar. Vår tomt liknar en gammal hederlig telefonlur ungefär, med en stor yta på baksidan (där laddstationen står) en 3-4 meter bred remsa bredvid huset och så en andra plätt på framsidan. Jag antar att det funkar så här (rätta mig om jag har fel) att den inte vet var den är när den arbetar normalt, den kan
4 svar · 14,3k läst
·
FredrikR
FredrikR: HQ330X har kostat 23150:- sedan april enligt Prisjakt. Slog till i april/maj. 26900:- eller liknande ville dom ha lokalt, orkade inte ens försöka pruta, då de glatt meddelade att ett hus ingick, på samma sätt som hos webhandlarna. :)
5 svar · 2,3k läst
boltis
boltis: Gällande åf så får jag det till ivf 13 åf i stockholmsregionen som för Toro/Hakos produkter. Någon av dom bör ju även jobba med wiper. Det ligger ju sedan 2014 under Hakos vingar.
10 svar · 4,3k läst
boltis
boltis: [citat] Håller till viss del med dig här Gimbal. Så kan det bli. Men det är samtidigt där som den automatiska programmeringen kommer in i bilden. Då känner maskinen om det är någon mening med att klippa 6h eller bara 1h. Har man då bara ett långt arbetspass inprogrammerat på dygnet så att roboten sköter in och utfart själv så kör den kanske in efter en timme, för att snabbare
9 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.