Hej,

Ska börja installera min Robomow RC312 GSM.
Har lite funderingar angående gränskabeln.
Jag har en huvudzon och en delzon. Mellan dessa jag en sträcka med gräs på ca 25 m som jag också vill få klippt. Enligt manualen ska man då göra en "box" av slingan som delar de två zonerna . Problemet är att dessa 25 meter är kilformad, ingången från huvudzonen är endast ca 1,4 m (Enligt bifoagd bild där det står 1,2m, men jag har modifierat öppningen lite) och 25 m fram i andra änden är det ca 5 m brett.

Hur placerar jag "boxen" bäst?
Om jag lägger denna "box" en bit in i början har jag ju bara ca 1,5 m bredd, klarar den då tex vid klippning av huvudzonen att vända på den lilla bredden när den kommer till "boxen", jag kan se ett problem att den kanske kommer backa över tråden på den lilla ytan o flippa ut.

Man kan ju enligt manualen göra två "boxar" efter varandra men då tolkar jag det som att den inte kommer klippa emellan dessa, vilket jag ju vill att den ska göra.

Någon som har liknande trång passage som kan bekräfta att det fungerar o hur har ni löst det?

Layout.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ubbe

Redigerat:
Hej,

Jag har inga tips på zonerna men undrar om du har installerat din klippare och om du är nöjd med den såhär långt:

Mvh
Andreas

Hej,
Jag är mycket nöjd.
Pga av min tomt med trånga passager kan jag inte använda funktionen att den ska följa kabeln med olika avstånd från gång till gång utan den måste följa den strikt o det blir lite spår då längs med slingan. Men detta är ju inte klipparens felutan tomtens.

Det som även hände är att grannen som har en RS622 blev störd av våran, vi har våra kablar parallellt med 1,5 m mellanrum på en sträcka av 25 m. Det står i manualen minst 2 m mellanrum så inte mycket att säga om det, det var en chansning. Det konstiga är att min stördes inte av deras, men min är något år nyare med annan mjukvara kanske.
Vi löste det genom att vi kör dem på olika tider då de inte kör samtidigt.

Men som sagt, riktigt nöjd o kan bara rekommendera denna modell.

Ubbe

• Gilla
Elkludde
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.