Har ni haft avbrott på begränsningsslingan och vad var i så fall orsaken? Själv installerade jag vår klippare i somras och råkade efter några veckor ut för en lite udda grej, eller så kanske det inte är ovanligt alls...

Morgonen när klipparen inte ville gå ut letade jag runt hela tomten efter spår av någon fysisk åverkan, typ älgspår eller liknande, men hittade inget alls. Åkte då till återförsäljaren och köpte ett felsökningskit som efter ett tag ledde mig till brottet. Det visade sig vara sork som gnagt av tråden på två ställen. När jag grävde ner kabeln hade jag lyckats lägga den mitt i ett sorkhål!

Jag har haft ett avbrott på guidekabeln.
Hade inget felsökningskit och givetvis var det i slutänden mot var jag började ta upp den.
Orsak: Ingen aning.

Min har gått av flera ggr, klipparen själv har kört av den ett par ggr, frugan har klippt av den med handjagarn, har mer ståtid än drifttid på min robot, skitgrejer

• Gilla
Henke2
  • Laddar…
galento
Vi får se efter vintern,vi har visserligen kablarna nedkörda med maskin men traktor med piggkedjor och snöblad är kanske inte nåt vidare men vi behöver få ut snön.
(om det kommer nån)

Redigerat:
Har lyckats kapa slinga själv 3 gånger p.g.a. allmän klantighet vid ogräsrensning eller rabattbyggande. Slingan ligger dessutom 5 cm under ytan, så det har varit rena turen att jag misstänkte brott direkt och kunde gräva upp och laga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.