1 926 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Har ni haft slingavbrott?
Har ni haft avbrott på begränsningsslingan och vad var i så fall orsaken? Själv installerade jag vår klippare i somras och råkade efter några veckor ut för en lite udda grej, eller så kanske det inte är ovanligt alls...
Morgonen när klipparen inte ville gå ut letade jag runt hela tomten efter spår av någon fysisk åverkan, typ älgspår eller liknande, men hittade inget alls. Åkte då till återförsäljaren och köpte ett felsökningskit som efter ett tag ledde mig till brottet. Det visade sig vara sork som gnagt av tråden på två ställen. När jag grävde ner kabeln hade jag lyckats lägga den mitt i ett sorkhål!
Morgonen när klipparen inte ville gå ut letade jag runt hela tomten efter spår av någon fysisk åverkan, typ älgspår eller liknande, men hittade inget alls. Åkte då till återförsäljaren och köpte ett felsökningskit som efter ett tag ledde mig till brottet. Det visade sig vara sork som gnagt av tråden på två ställen. När jag grävde ner kabeln hade jag lyckats lägga den mitt i ett sorkhål!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 221 inlägg
Har lyckats kapa slinga själv 3 gånger p.g.a. allmän klantighet vid ogräsrensning eller rabattbyggande. Slingan ligger dessutom 5 cm under ytan, så det har varit rena turen att jag misstänkte brott direkt och kunde gräva upp och laga.
Klicka här för att svara