Hej, har precis köpt en robotgräsklippare och har några frågor ang. begränsnings-/ guidekabel. Gräsytan är på ca 900m2, tomten består av ett huvudhus, sovstuga och växthus samt en grusgång. Det finns ca 11 träd varav 2 buskar som jag tänkte ringa in som "ö". Min fråga är:
* Är placeringen av guidekabel bra satt?
* Kan min modell ha två guidekablar och ska jag isåfall ha en på andra sidan sovstugan?
* Klarar Sileno´n att hitta mellan växthuset, det är en häck som avgränsar tomten och växthuset (av glas)?
Mvh
Anders
* Är placeringen av guidekabel bra satt?
* Kan min modell ha två guidekablar och ska jag isåfall ha en på andra sidan sovstugan?
* Klarar Sileno´n att hitta mellan växthuset, det är en häck som avgränsar tomten och växthuset (av glas)?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh
Anders
Ser väl vettigt ut. Men du får nog dra begränsningslina runt grusgången oxå för där vill du inte ha klipparen till att gå med knivdisken igång. Guide finns det bara en på sileno modellerna. Den bör hitta in bakom växthuset om du ställer den på att följa guiden ut där ibland. Du kan även ställa in så den följer begräsningsslinga ut åt både höger och vänster. Kan ju vara bra för att få den till att börja klippa nere i det högra hörnet ibland. Dom hittar dock runt bättre än vad man tror. Om inte annat så går det att starta den manuellt på det området nån gång ibland om slumpen inte skulle räcka till.
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Till den tomten behövs nästan inte någon guide, det kommer att bli klippt bakom växthuset ändå då det finns två vägar dit. prova utan först. Det går att lägga dit en guide om det skulle behövas.
Protte
Protte
Klicka här för att svara