5 633 läst ·
11 svar
6k läst
11 svar
330x som är död när den är utanför laddstation
Hej!
Har en 330 som blev 430..gått problemfritt sedan 2016, underhållsladdat den under vintern.
Idag stod den strax utanför laddstation, körde in den igen, samma igen, den gick en bit ifrån laddstation
och där blev den stående, tog upp luckan, inte ett liv i den, in i laddaren så blev det liv i den..när jag tar ur den ur laddaren så finns det inte ström i den..vad tror ni, något kort i klipparen?
Har en 330 som blev 430..gått problemfritt sedan 2016, underhållsladdat den under vintern.
Idag stod den strax utanför laddstation, körde in den igen, samma igen, den gick en bit ifrån laddstation
och där blev den stående, tog upp luckan, inte ett liv i den, in i laddaren så blev det liv i den..när jag tar ur den ur laddaren så finns det inte ström i den..vad tror ni, något kort i klipparen?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Verkar som batteriet/batterierna är helt slut när det är liv i roboten när den får ström från nätet.
Protte
Protte
Efter lite tänkande, så har vi haft klipparen lite drygt 5år..vad har ni för erfarenhet av batterihållbarheten? Har skruvat isär och tagit ur batterierna, börjar med att beställa batteri..står och tittar på maginnehållet på den..hmm många kretskort, tur att jag har kvar den gamla klipparen..
Klicka här för att svara