Byggahus.se

Automatisering Automower 220AC

1. pacman42
    Medlem · 6 976 inlägg
    Jag har startat en tråd om mitt nya automatiseringsprojekt, denna gång en ny mjukvara och hårdvara för att styra min Automower 220AC. Jag hade en lösning sedan tidigare, men jag började om på ny kula denna gång:
    - https://www.byggahus.se/forum/threa...kning-av-automower-220ac.372830/#post-3663156

Om någon är intresserad så kommer jag att fortsätta med att posta information där.

Om någon undrar över formuleringen "nya automationsprojekt" så byggde jag automatik till en elektrisk fönsteröppnare häromdagen (har en egen tråd) och jag byggde en laddbox med webbinterface till hybridbilen för ett par år sedan (har också en egen tråd).

Jag har även byggt en massa andra saker med små microcontrolers bara för att det är roligt (mängder med styrenheten för hemautomatiseringen, jag har byggt om en radiostyrd bil så den blir mobiltelefonappstyrd istället, byggt en självställande analog klocka, elmätare osv).

2. Y
    Medlem · 29 inlägg
    Gärna det!
    Jag skall följa din tråd.
    Har själv funderat på att koppla upp gräsklipparen på WiFi.
    Har byggt en regnsensor till den, men den är inte helt pålitlig, så jag tänker mig att man borde kunna koppla väderstationens indata istället och be den ”gå hem” när det börjar regna.