Är lite suger på att köpa en Stiga. Tror ni det räcker med en M5 som ska klara 500 kvm eller är det bättre att gå upp till M7 till vår gräsmatta på 410 kvm?
/Hans

Köp en hqv istället tror inte du blir nöjd med ditt köp. Worxen funkar bättre än stiga.

Östlund Östlund skrev:
Det finns väldigt lite info ute om Stigas m-modeller tycker jag.
Är det något att ha? Ser att Jula har rea på M5 nu, 5600kr
[länk]
Läs recensionerna så får du nog ditt svar.
Kolla på McCulloch S600 istället.

Är faktiskt inne på en s600, men ville kolla om någon hade erfarenhet av M5?

Östlund Östlund skrev:
Är faktiskt inne på en s600, men ville kolla om någon hade erfarenhet av M5?
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med din grundfråga. Däremot kom jag från Stiga 325 innan jag bytte till en Gardena (mer eller mindre samma som Husqvarna och McCulloch). Skulle aldrig gå tillbaka till Stiga igen. Jag har svårt att se att en ny Stiga skulle ha någonting som är så bra så att det väger upp det som den saknar, t.ex. guidekabeln.

Jag har vunnit en M5á, installationen va inte så lätt, mycket som säger att det ska registreras å man ska ta ner app osv. tror inte det är nödvändigt å registrera.
När jag tillslut fick m5án å gå, så klipper den inte.. klippbladet är helt stilla, ja jag kröp brevet å kollade....
Tur jag har den gamla hederliga bensin klippar'n kvar..

O Ola lind skrev:
Jag har vunnit en M5á, installationen va inte så lätt, mycket som säger att det ska registreras å man ska ta ner app osv. tror inte det är nödvändigt å registrera.
När jag tillslut fick m5án å gå, så klipper den inte.. klippbladet är helt stilla, ja jag kröp brevet å kollade....
Tur jag har den gamla hederliga bensin klippar'n kvar..
Så gör min rosa M5 om man lyfter ut den från stallet och sätter den på en plats vi tycker den ska börja med. Om den själv får starta från stallet kör den med bladen. Däremot fungerar inte ”auto” som vi vill utan bara ”Starta” kör den tillfredsställande klippning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.