Byggahus.se

moderkort automover 220

1. F
    Medlem Nivå 2
    hej,
    Jag var troligtvis lite för oaktsam när jag rengjorde min automover inför vintern och fick in vatten i den. Efter helrengöring så fungerar den fortfarande inte.
    Det hade ärgat lite på moderkortet men nu syns inget onormalt på kortet men maskinen går inte igång som den skall.

Det enda som händer när den får en trigger (oavsett om strömbrytaren är i on eller off) är att displayen tänds upp och texten AUTOMOVER visas kort och sen lyser displayen kanske en halv minut och sen släcks allt.

Displayen och batteriet är bytta förra sommaren och jag hade den på felsökning hos en firma och de hade även testat med en annan display så något är trasigt på moderkortet och frågan är om det är helt lönlöst att göra någon annan åtgärd än att byta ut det för 4500kr? Maskinen är från 2003 och det är lite tveksamt att lägga 4500kr på den. (kortet kostar 3500kr men tydligen behöver man koppla den mot en dator för att konfigurera den. därav anledningen till att lämna till en firma för bytet)

Jag kan passa på att fråga om någon vet vad som krävs för att konfigurera ett nytt moderkort och om det är något man kan göra själv med rätt tillbehör?

hälsningar
    henrik