1 545 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Skarvhylsor
Är det någon som vet om Robomows skarvhylsor/skarvhättor är vattentäta?
Finns det inte någon Robomow ägare som vet?
Vet ej. Jag brukar använda fukttäta krympskarvar ifrån Clas Ohlsson eller liknande. Bara skala, klämma och värma. Sen kan man lyxa till det med vulktejp runt om man vill vara riktigt safe. Men Robomow borde väl duga till ändamålet, annars är det väldigt konstigt tycker jag.
Produkter som diskuteras: "vulktejp"
Vulktejp
Vulktejp, även känd som självvulkaniserande tejp eller fusing tape, är en speciell typ av tejp som skapar en stark, vattentät och elektriskt isolerande bindning när den sträcks och viras runt en yta. När vulktejpen appliceras korrekt,
Läs mer
Hej!
Jo, Robomow´s hylsor är fuktsäkra. De innehåller nån form av silikon innanför ett membran som bryts när man skruvar på den över de tvinnade trådändarna.
Hur det fungerar i längden vet jag ej då jag installerade min RS622 i våras.
Dock så är de ju värda sin vikt i guld, så nästa gång jag behöver skarva så blir det lödning och krympslang med lim.
Classe O´s skarvhylsor har jag inte provat men de funkar säkert lika bra dom!
Edit: När jag kollade på Clas Olssons fukttäta skarvhylsor så ser de riktigt fina ut och lär nog fungera finemang!
Jo, Robomow´s hylsor är fuktsäkra. De innehåller nån form av silikon innanför ett membran som bryts när man skruvar på den över de tvinnade trådändarna.
Hur det fungerar i längden vet jag ej då jag installerade min RS622 i våras.
Dock så är de ju värda sin vikt i guld, så nästa gång jag behöver skarva så blir det lödning och krympslang med lim.
Classe O´s skarvhylsor har jag inte provat men de funkar säkert lika bra dom!
Edit: När jag kollade på Clas Olssons fukttäta skarvhylsor så ser de riktigt fina ut och lär nog fungera finemang!
Redigerat:
Clas Ohlsons ser exakt på pricken likadana ut som Gardena som de hade tidigare, som är samma som till Husqvarna. De är dock trots "noname" väldigt dyra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden