Byggahus.se
Rippen85
Rippen85: Samma motor som barnen har i sina bilar. (tror jag) Det enda jag kan tänka mig är att ha koll på Dc + - så att hjulet snurrar rätt. Är det fel så vänd på polerna. #killgissar
2 svar · 202 läst
Z
Zephyruse: Hej. Har plockat ut min robotgräsklippare efter höst/vinter vila. Brukar köra en autorunda första gången varje vår. Den har alltid följt begränsningskabel vid auto tidigare år, men nu har den plötsligt börja avvika från kabeln efter 2 m. Har provat att även välja kantklippning, men även då avviker den från kabeln. Läste någon tråd att det skulle vara ojämn mark och att
0 svar · 178 läst
·
N
Nyalund: Jag lämnar min 430X på service av 2 anledningar. Uppdateringen och 5 års garanti. Har fått ett nytt batteri på garanti bla. När den blivit 5 år kommer jag inte fortsätta lämna på service, är skeptisk till att man fortfarande utvecklar mjukvaran till 430X längre 🤔
7 svar · 370 läst
D
Draco560: [citat] Hej, tyvärr inte. Jag sökte delar till min kompis som bor i Polen. Mvh Anders
28 svar · 4,7k läst
M
Mofrlp: Jag har en Robotgräsklippare från Worx model WG791E.1. Den fungerar som den ska men just när den skall laddas så kommer det ett pip ljud från den hela tiden. Jag undra om om någon har varit om detta tidagre och vet vad man skall göra för något. Jag vet inte om man behöver byta ut frontsensor som själva problemt! tack på för hand! Raul
0 svar · 194 läst
R
Roland Alfredsson: [citat] Jag hade liknande problem med min automower. Det sitter ett lager under knivdiksken som hade lagt av. Köpte nytt lager hos Gpl och nu går den fint igen. Inte så svårt att byta. När du ändå håller på så kolla så alla knivarna sitter som de skall och att allt är helt så det inte ger obalans.
5 svar · 7,7k läst
·
Alex3000
Alex3000: [citat] Hur har det gått med nya batteriet?
3 svar · 2,0k läst
n_sandstrom
n_sandstrom: [citat] Det beror ju också lite på hur den där max klipptiden begränsas. Om 305an tex skulle envisas med att ta sina pauser efter varje laddning, istället för att ta hela pausen i slutet av dagen.
49 svar · 2,9k läst
·
B
Bigbear68: Hej, jag hade samma problem. Jag skruvade isär den, 2 skruvar under handtaget och 4 under "skalet" på toppen som bara är att poppa loss. I handtaget sitter en sensor för om man lyfter... som har 2 hål IN... där kan det komma in vatten och skräp, särskildt om den hamnat på rygg. Jag torkade bara rent därinne och skruvade ihop - funkar perfekt nu. Annars kan man köpa en ny sensor för ca
2 svar · 1,8k läst
icecar
icecar: Hej, Lyckades du hitta manualen? Mvh Isak
1 svar · 2,1k läst
E
etompau: [citat] Gardena:n går enbart hem via guidekabeln, ej längs begränsningskabel eller signal från laddstationen.
14 svar · 3,0k läst
·
M
micked99: Hade en Meec med detta felet, under tiden jag best en ny switch klippte jag av dom från switchen, tvinnade ihop (lödde) kablarna så fugerade den, tänk bara på isf att du tar bort en av säkerhets systemen med detta, så en ny switch är att rekommendera
5 svar · 296 läst
Tomture61
Tomture61: [citat] Tja , är man inte hemma i sin tråd på 10 - 11 dagar så blir det så här . Man får försöka fylla i luckorna 🙂
12 svar · 660 läst
·
M
mjan103: Det verkar som att Gardena saknar hasplåt, vilket HQ har. Det kan jag tänka mig gäckat någon med Gardena?
4 svar · 421 läst
M
Mapet890: [citat] Ok, ta isär och kolla, tror inte det är mycket grejer i laddstationerna
9 svar · 262 läst
·
X
xlbjorn: [citat] [citat] Hej igen! Jag har fått filerna. Låg i skräppost. Tack så mycket! Uppskattas verkligen. Mvh Björn
9 svar · 2,8k läst
pacman42
pacman42: Kör man klipparen med obalanserad disk så ger snabbt lagren upp - vis av erfarenhet efter en semester... Bra att du fixade problemet snabbt.
5 svar · 923 läst
·
E
Erikhall: Hej på er! Skickade ut Automowern för grönbete igår, får efter stund problem med att den börjar larma för "klippmotorsystem blockerat". Inga konstigheter, något som gör att motorn går tungt är första tanken. Efter att ha plockat bord knivdisk och rengjort, även testat att köra knivmotorn utan belastning (24mA, 0 rpm) kan konstateras att jag har något större bekymmer. Klippmotorn
0 svar · 309 läst
C
cpalm: [citat] Du menar att vanlig FK/FQ har en tåligare isolering än HQ:s kabel?
23 svar · 2,2k läst
·
Höghus
Höghus: Det fick bli en akutresa för att fixa klipparen. Grannen hörde av sig och berättade att den hade stoppat. Efter felsökning kom jag fram till det konstiga beteendet berodde på en ovanligt bucklig gräsmatta. När jag drog upp till max klipphöjd gick det bättre. Det jag tolkade som problem att följa guideslinga var att krocksensorn aktiverades. Krock under guidning = börja klipp.
2 svar · 365 läst
O
olof63: Hej forumet, min pålitliga 320 fick ett par nya terränghjul och borstar i vintras, originaldelar från Husqvarna förstås, men när jag kört igång så kommer den inte helt in i laddstationen varje gång vilket är irriterande - felmeddelande "Laddstationen är blockerad", trots att den ser ut som om den kört in och dockad som vanligt. Misstänker att det kan ha att göra med de nya hjulen
0 svar · 178 läst
O
olof63: Detta visade sig vara en skadad del av kabeln på ett helt annat ställe än där jag trodde - hittaden den med hjälp av en enkel tongenerator från Classe - så bytte den skumma delen och nu är allting topp igen.
11 svar · 783 läst
·
M
Michbar: Toppen! Önskar jag visste det själv innan jag betalade 2000kr för arbetet :)
6 svar · 496 läst
S
stalan1337: En uppdatering har fått igång roboten nu plötsligt utan att egentligen gjort något. Drog ut batteriet i ca 20 sekunder och satte i det igen och då så ville den klippa igen.
4 svar · 468 läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Jag var inne hos min återförsäljare och frågade nu på förmiddagen. Han visste inget säkert, men sa att det pratades om ett goodwill-erbjudande från Husqvarna. Tydligen såldes de med 2g/3g ganska länge, så de nyaste kommer vara långt från tio år när även 2g nätet släcks. Så jag skulle tro att det kommer ett erbjudande till eller efter nästa säsong då. Vilka som omfattas och
107 svar · 17,2k läst
C
carlfredrik: [citat] Då var det äntligen löst! Systematiskt klippte jag slingan och skarvade ihop till en temporär loop. Började med en skarv på mitten, sedan mitten av den sedan mitten av den osv. Nu har jag nästan dragit upp hela skiten men jag hittade iaf skadan! På bilden är de handritade blå strecken en ok loop och de röda handritade är en död loop. Det lilla krysset är skadan. Det var ett
44 svar · 4,2k läst
·
13th Marine
13th Marine: Vår 330X säger samma sak ibland, några snabba googlingar säger att batteriet kan vara orsaken.
3 svar · 392 läst
·
E
etompau: De som vet vad och vilka produkter som gardena ska utveckla och lansera sitter inte på ett forum och berättar detta 😉 Husqvarna är "premiummärket" med alla funktioner och störst kapacitet osv. Gardena har lite billigare produkter som säljs via byggkedjor osv och då med lite mindre funktioner/kapacitet. Kabel funkar bra för vanliga villatomter, hög noggranhet och enkelt att installera.
15 svar · 899 läst
·
J
jonaserik: [citat] Den fungerar nog bra och har en kabelstump med kontakt på, samt att den inte behöver jord, dubbelisolerad. den kan med fördel läggas under ett tak och klarar fukt, ska vara lika med vägguttaget, kaplsat och under tak. Lycka till.
3 svar · 252 läst
P
Planktoon: [citat] Tack för hjälpen, jag lägger guiden som röd så får vi se hur det blir.
7 svar · 353 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.