Byggahus.se

Robotgräsklippare

1. AndreasLundgren
    19d

Reservdelar stiga autoclip 127

AndreasLundgren: [citat] Hej! De finns inte kvar tyvärr. :)
    2 svar · 624 läst
  2. pacman42
    19d

Konstigaste stoppet hittills på drygt tio år...

pacman42: Fick idag börja felsöka hur det kunde komma sig att roboten startade med att klippa för att sedan så snart det började bli lite högt gräs stanna och klaga på blockerad knivdisk. När jag vänder på klipparen så tycker jag att skivan snurrar lite trögare än vanligt, men inte anmärkningsvärt trögt dock. Så blir det ju ofta om det är lite blött gräs. Men den vägrade fortfarande
    0 svar · 209 läst
  3. C
    19d

Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller

Canutos: Jag har en HQ 420 och en Worx WG791E.1 . Det är ingen tvekan om att WORX är mer intelligent. Den håller inte på och backar och kluddar som HQ så fort den stöter på ett problem. Tar ibland evigheter för att lösa en uppstådd situation. WORX bara studsar tillbaka och fortsätter att klippa, minst lika bra som HQ, utan minsta problem. HQ´s intelligens ifrågasätter jag! Har haft båda i
    2,9k svar · 587,6k läst
    ·
  4. H
    19d

PIN-kod till Husqvarna Automower 305

Hallerudsbo: [citat] står säkert på ett annat ställe att endast service man eller liknande ska öppna maskinen med?
    12 svar · 562 läst
  5. M
    20d

Felsökning begränsningskabel automower 430x

Marlin11: [citat] Nu är det min granne jag hjälper men är rätt säker på att den grävdes ner direkt. Han hade firma som gjorde det.
    8 svar · 439 läst
    ·
  6. M
    20d

Uppdatering till alla Mcculloch S series

micked99: [citat]
    3 svar · 539 läst
    ·
  7. P
    20d

Problem Automower G1

peralm: Jag har 2st Husqvarna G1 som går på olika områden. Nu har den ena börjat stå för länge i laddstationen. Jag har skiftat batterier mellan dom, fortfarande samma klippare som laddar för länge. Har oxå skiftat område dom går på så det är ju inte fel på laddstationerna heller! Vad finns i klipparen som avgör hur länge den ska ladda?
    0 svar · 119 läst
  8. Joddela
    20d

Laddproblem Honda Miimo

Joddela: Nej, men när jag olyckligt högg av slingan så stannade Hondan. Kan vara som du säger att något påverkade slingsignalen så klipparn stannade.
    2 svar · 406 läst
  9. Åsa Lund
    20d

Stiga autoclip 520

Åsa Lund: [citat] Om batteriet är mer än tre år så är det troligen det som är felet
    25 svar · 3,6k läst
    ·
  10. H
    21d

Husqvarna Automower 315 ersätter Worx WG 796E: erfarenheter

Harald Blåtumme: Vår Worx WG 796E från 2015 (specad till 1000 m2 klippyta) har gjort god tjänst på ca 1200 kvadrat grönyta, ganska komplex med många buskar och träd, dessutom i tre delar sammanbundna med rätt smala korridorer. Trots sitt enkla klippmönster typ ”flipperkula” och ganska liten klippdisk på 18 cm eller vad det var så har den hållit ordning på gräset överallt i 6 år, med typiskt
    0 svar · 286 läst
  11. E
    21d

Biyta, utanför arbetsområde

etompau: Ja med stor sannolikhet har du lyckats korsa kablarna som går ut till, och begränsar biytan. Detta är ett vanligt fel som görs, främst när det gäller öar. Då vänder klipparen en bra bit innan begränsningskabeln runt ön.
    1 svar · 210 läst
  12. J
    21d

Robomow RS630 Klippmotorer lossnar

Johan_F: Skruvarna som håller ihop växellådorna och motorerna bör kontrolleras och eventuellt spännas årligen annars riskerar man dyra haverier. Det kan hjälpa att sätta Loctite på gängorna.
    2 svar · 593 läst
  13. E
    22d

HQ 310 hittar inte in i laddstation

etompau: [citat] Okulärbesiktning och eller ohmmätning.
    3 svar · 194 läst
  14. M
    22d

Automower epos

manula: EPOS verkar ha kraftiga begränsningar då den måste ha 110 grader fritt till satelliter, vilket gör att den fungerar dåligt vid hus och träd vid tomtgränsen
    13 svar · 999 läst
  15. F
    22d

Husqvarna eller Gardena med inbyggd WiFi?

fb35523: [citat] Är det så så minskar ju kostnaden drastiskt. Vet du vad abonnemanget för Connect kostar (för det ingår väl bara två åt har jag för mig att jag läst)? När det gäller täckning är ju problemet så klart inget man ska underskatta. Jag råkar ju ha huset fullt av AP:er och testar just nu en ny tillverkares WiFi så jag är kanske ingen normalanvändare på så sätt. Trots det
    2 svar · 332 läst
  16. T
    22d

Automower 230 ACX hittar inte slingan

Thörre: Slingan är av. Lita inte på dom testare som finns att köpa för dom stämmer inte ett skit. Kolla om du har någon skarv någonstans och börja felsöka där.
    8 svar · 308 läst
    ·
  17. tjabo4
    22d

Automower 220

tjabo4: Tack för info,det funkar klockrent (y):D
    4 svar · 278 läst
    ·
  18. Åsa Lund
    22d

Problem med min automover

Åsa Lund: Härligt! Sommaren räddad (y)
    16 svar · 701 läst
  19. J
    23d

Gardena SILENO 750 eller 1000 till ca 700kvm klippyta?

J1jet: [citat] Okej tack ! Ja då är väl plus och minus 20% beroende på hur gräsmattan är utformad precis som du säger. Då tycker jag att det i mitt fall med en okomplicerad gräsmatta bör räcka med 750. Men man kanske ändå ska ta 1000 modellen för att vara på den säkra sidan, det tål att funderas på lite. Visst det är bara någon tusenlapp till. Men samtidigt då så närmar man sig
    6 svar · 403 läst
  20. H
    23d

Hur passera grusgång och nå ny gräsyta?

Henrikd75: Jag har inte kommit mig för att fixa detta än så jag är lika nyfiken som du
    3 svar · 1,0k läst
    ·
  21. A
    23d

Husqvarna Automower, rapportera din mjukvaruversion här.

Alexander Rilovski: [citat] Har du en 230 ACX som har den mjukvaran? Anledningen att jag frågar är för att jag har en 230 ACX som också har 220 AC CD-mjukvara. Automower 230 ACX Mjukvara: 220 AC CD Ver: 02.80 B:33 V:00
    8 svar · 9,2k läst
  22. H
    23d

Worx landroid laddar inte!

Harald Blåtumme: Tack, kan komma väl till pass! Vi har en WG790.E1 kvar i drift, hon är vid full vigör trots 5 års drift och har varit helt problemfri hittills (ta i trä för 17... :). Kan delvis bero på att den bara behövt hålla ca 3-400 m2 i schack och drifttid ett par timmar om dagen bara mån-fre. En barnlek för den roboten. Svärmors WG796 har haft fulla 40h arbetsveckor i sex år på ca 1200 m2
    30 svar · 1,4k läst
    ·
  23. H
    24d

Åskskydd

Harald Blåtumme: Ja det är något ditåt jag tänker mig. Alternativt en knivbrytare typ ”elektriska stolen” men det är väl inte så lätt att hitta i handeln... :)
    21 svar · 1,7k läst
    ·
  24. M
    24d

Tianchen S520

Mattias_74: [citat] Ok tack så mycket.
    261 svar · 82,5k läst
    ·
  25. ekaa88
    24d

Leasing Automower, erfarenheter?

ekaa88: Ja är det någon på forumet som leasar eller har leasat och sen köpt loss en automower? Konceptet känns rätt smart och vore något för min svärmor som idag har min gamla Worx maskin från 2015. Den börjar bli duktig sliten och så även svärmor ( :crysmile:) . Så någon med erfarenhet?
    0 svar · 345 läst
  26. A
    24d

Vänster hjulmotor blockerad, Automower

Alexn72: fast.. det finns det väl nån säkerhet mot att den skulle kunna överbelastas om jag inte minns fel
    20 svar · 7,3k läst
    ·
  27. E
    25d

McCulloch S400 vs Worx Landroid S300

erik_1: Tjena, som titeln säger så väljer jag mellan dessa två. Har en liten men kuperad gräsmatta på 200 m2. Har klippt med motorgräsklippare och det funkar okej, vill ha robot för att få en mer välskött gräsmatta då den klipper oftare. Problemet är att vår gräsmatta alltså har mycket sluttningar och dessutom små avstickare. När jag mäter ligger max-lutningen på precis 19-20 grader,
    0 svar · 289 läst
    ·
  28. N
    25d

Var köper ni reservdelar till Worx?

Niklas Kihlbom: [citat] Ok tack för hjälpen får se vad jag gör ska kolla mer imorgon ska se om det finns någon magnet kvar
    20 svar · 5,8k läst
    ·
  29. Stass85
    25d

Robotgräsklippare tappar tid och datum.

Stass85: Har samma problem, fan vad jag trött på den robot [citat]
    3 svar · 609 läst
    ·
  30. M
    25d

220ac ingen slingsignal trots hel kabel

Marbro: [citat] Det är nyare modeller tror jag. Den här har bara en grön diod som antingen lyser fast när allt är bra eller blinkar när något är fel.
    2 svar · 296 läst
Laddar...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.