3 688 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Automower 320/420 går inte igång
Har en lite äldre Husqvarna Automower som gått ut i strejk. Visar inga felmeddelanden eller liknande men den vägrar helt att röra på sig. ”Stäng lucka för start” står det på displayen, men när man stänger så händer absolut ingenting. Några idéer om vad som kan vara fel? Kan tillägga att den varit rätt strulig de senaste åren så att lägga hutlösa pengar på verkstadsbesök (igen) är inte nåt alternativ, då blir det hellre skroten…
Stop-switchen är antingen trasig eller så har tråden till denna gått av. Jag har haft stora problem med originalswitcharna på min 220AC, så jag har numera billiga standardswitchar med arm som går emot stop-knappen istället. Den är lätt att byta själv. Fetta gärna in kanten bara när du öppnat klipparen.Y Ylvalill skrev:Har en lite äldre Husqvarna Automower som gått ut i strejk. Visar inga felmeddelanden eller liknande men den vägrar helt att röra på sig. ”Stäng lucka för start” står det på displayen, men när man stänger så händer absolut ingenting. Några idéer om vad som kan vara fel? Kan tillägga att den varit rätt strulig de senaste åren så att lägga hutlösa pengar på verkstadsbesök (igen) är inte nåt alternativ, då blir det hellre skroten…
Enligt nätet ser din ut så här:Y Ylvalill skrev:
https://shop.mower24.de/en/micro-switch-stop-button-g3-p1.html
Hade en Meec med detta felet, under tiden jag best en ny switch klippte jag av dom från switchen, tvinnade ihop (lödde) kablarna så fugerade den, tänk bara på isf att du tar bort en av säkerhets systemen med detta, så en ny switch är att rekommendera
Klicka här för att svara