Byggahus.se

Robotgräsklippare

1. Nötegårdsgubben
    3d

Ny automower på befintlig slinga?

Nötegårdsgubben: Så kan det säkert vara. Själv har jag dock alltid haft kabelbrott när det varit signalfel. Någon gång till och med utan att plasthöljet var av. Så slingmätarna är säkert inte 100 procentiga, men normalt löser de slika problem.
    4 svar · 200 läst
  2. O
    3d

Hjulmotor Gardena R160

Onden: Update: Har fått tag på kugghjulet som var slitet. Fick via en användare på forumet (GordonE) ett skickat till mig och nu fungerar växellådan som den ska igen. Bifogar länk till honom om någon vill komma i kontakt! https://www.byggahus.se/forum/members/gordone.124158/
    2 svar · 661 läst
    ·
  3. I
    3d

Automower med tjuvlarm som tjuter

ivanhoe68: [citat] Tack för svar!
    3 svar · 2,5k läst
  4. M
    3d

Följer endast begränsningsslinga Ut - Automower

michomannen: Har en Automower 450X som är inne på sitt andra år. Förra året funkade allt kanon men i år har jag problem med att roboten vägrar följa guide ut. Inför i år har jag gjort lite ändringar i form av ett robothus (i trä och jordankare), lagt om begränsningsslingorna lite grann (utökat på ett område och minskat ett annat) samt förlängt guiderna ca 3 m för att få rätt placering på
    0 svar · 114 läst
    ·
  5. L
    4d

Bosch Indego M+ 700, Uppgradera batteri

lassebrun: Hej. I min nya Indego M+ 700 sitter det ett standardbatteri Batteripack PBA 18V 2.5Ah W-B. Batteriet är monterat från undersidan under en lucka. I samma serie finns det både 4.0Ah och 6.0Ah. Jag skulle vilja byta batteri till ett större och få mer körtid, (Kanske finns en tidsgräns i mjukvaran som förhindrar detta?) Problemet är att ett större batteri är högre och passar inte utan att
    0 svar · 72 läst
    ·
  6. E
    4d

Worx wg791e

Erikssonb: [citat] Ja den gick igång! Bytte frontsensorn och så var all normalt igen, tack!
    11 svar · 2,3k läst
  7. tensiden
    4d

Klarar en eller flera robotar denna fastighet?

tensiden: Du skriver att det är mycket rabatter, uteplatser och studsmattor etc. Fundera på hur det kommer att fungera med en klippare som kommer och "stör" när de boende är ute i trädgården. Barnen är ute och leker, en familj spelar kubb, nån annan ställer några säckar jord för att fixa lite. Och så kommer klipparen åkandes. En annan fundering är kring att laga begränsningskabeln om/när
    5 svar · 336 läst
    ·
  8. Renhorn
    4d

10 000 m2 gräs med div grusgångar - robot realistiskt?

Renhorn: Trist.. Håller med, svårt att se att den är användbar med dom där kraven på fri sikt mot himlen. Dom kanske borde komplettera med en inbyggd radar för att kontinuerligt kalibrera bort felet mot några kända punkter..
    54 svar · 3,8k läst
    ·
  9. Jampe33
    4d

Automover AC220

Jampe33: Plötsligt hände det att klipparen stannade, öppnade luckan ingen knapp ger ngt resultat ! Stängde av med brytaren lyser ändå !? Ska montera bort batteriet imorgon få se vad som händer när det kopplas in igen.
    0 svar · 72 läst
  10. S
    4d

Husqvarna Automower 230ACX - vänster hjul fungerar ej

salbo: Jag följer även fast tråden är död. Har just bytt mic4680 kretsen plus en bränd Elektrolyt på ett sådant kort. Vet du hur felet uppkommit? Jag tänkte testa att koppla upp kortet jag pysslat med till spänningsaggregat och kika med värmepistol om något går varmt på det innan det testas i klipparen. Vet någon vilka stift som är plus och minus samt vilken spänning? Har bara fått ett
    20 svar · 3,3k läst
    ·
  11. T
    4d

Gräsklippning mellan tre tomter

trendol: Hej! Total nybörjare på robotgräsklippare, så håll i hatten :-) Vi är tre hushåll som funderar på att investera i en robotgräsklippare. Vi är tre kedjehus som delvis sitter ihop och där baksidorna (plus sidorna av husen) sitter ihop. Jag bifogar en snabb skiss på hur det ser ut idag. Gröna ytor är gräsmattor, blåa här häckar. Min tanke är att vi spänner upp avgränsningskablar
    0 svar · 154 läst
    ·
  12. T
    5d

Automower 305 stora problem

t0to04: Samma som inlägget jag skrev 31 Maj. Alltså att appen är ur funktion, jag har inte orkat lämna in den en 3e gång, så jag behåller den ett tag innan de får kika. Den klipper bra nu efter bytet av kort och det är huvudsaken.
    17 svar · 1,3k läst
  13. G
    5d

McCulloch ROB - laddproblem

Germanpilsner: Så har samma sak hänt mig. Dock så såg jag tråden först efter att ha löst problemet, dvs lite rengöring över allt på måfå. Nu förstår jag att det är laddningsblecken som har krånglat. Tack för en informativ tråd!
    42 svar · 4,2k läst
    ·
  14. K
    6d

Automower 305/308

koolla: [citat] Det blev en ny. Men felet var strömadaptern.
    421 svar · 175,5k läst
    ·
  15. B
    6d

Gardena R40li

Bosemannen: [citat] där var det rent och snyggt!
    1,9k svar · 332,6k läst
    ·
  16. Snäckan0219
    6d

Lyfco e1800

Snäckan0219: [citat] va segt! :-( tror tyvärr att du får kontakta Outl1
    15 svar · 972 läst
  17. galento
    6d

Hjälp med begränsningskabel

galento: [citat] Våras robotar har en massa grejer de krockar mot och det är de väl byggda för.
    8 svar · 328 läst
    ·
  18. L
    6d

Worx WG790E.1 Firmware

Lassemannen: Hej Tack för svar och att du har några filer till WG790E.1 :D Jag har skickat meddelande med mail adress så kan du skicka Flash filerna om det går bra. MVH
    2 svar · 173 läst
  19. E
    6d

Automower 305/105 Husqvarna (3 hjul)

etompau: [citat] En film som visar hur klipparen öppnas. [MEDIA=youtube]5y_g71_IqJo[/MEDIA] Sensorerna i klipparen "lyssnar" hela tiden på signalen i slingan, om den inte uppfattar signalen så påbörjas aldrig klippningen.
    3 svar · 457 läst
    ·
  20. R
    6d

Robotgräsklippare, mitt livs sämsta köp?

Rkarlsson: [citat] Nej chansen att knivarna når tårna är i min studie 0% då den inte lyckades. Om den skulle nå när jag har skor på så är risken att bli skuren fortfarande nära noll då den hinner stanna innan den hinner ta tillräckligt för att komma åt. Jag är iallafall inte orolig att min varken tar djuren i trädgården eller min unge =)
    394 svar · 163,1k läst
    ·
  21. T
    6d

Worx Landroid studsar ut från laddstationen

Thomas1972: Provade att uppgradera till senaste programvaran (5.25) men det blev inget bra, kunde inte programmera schema med den versionen i.:lying: Gick tillbaka till 2.66.(y)
    52 svar · 21,2k läst
    ·
  22. N
    6d

Mer Funderingar och erfarenheter Works Landroid M700 (WR142E)

Naturnicklas: NÅGRA TILLÄGG: Jag har nu noterat att klipparen faktiskt har en riktnings- och lutningsgivare ombord. Då borde den kunna agera mycket intelligentare när den vrider sig. Och i tid upptäcka att även om bägge hjulen roterar åt olika håll, så är det inte säkert att den lyckas vrida sig. Nu verkar det inte som om den kontrollerar kompassvinkelns eventuella ändring i dessa lägen. Den har
    1 svar · 204 läst
  23. S
    6d

Kan man köpa ett nytt moderkort till worx landroid?

Stellan123: Har en worx landroid WG790E.1 Moderkortet är vattenskadat,har öppnat klipparen och låtit den torka,men det funkar inte ändå. Finns det någonstans man kan köpa ett nytt kort, eller möjligtvis reparera det gamla?? Tacksam om någon har svar på detta.
    0 svar · 84 läst
  24. P
    6d

lyfcos 1750 laddar inte?

palten2000: min lyfcos backar ut efter den har ståt i laddaren 20 sec och är helt död laddaren ger 29 volt om jag mäter spänningen i batteriet så är det 3volt någon som haft något liknande?
    0 svar · 84 läst
  25. K
    6d

Problem Gardena Sileno Life - går inte ut och klipper -"Dagens klippning fullgjord"

Kapten Bölja: Igår eftermiddag efter att jag uppdaterat till senaste versionen gjorde jag dessutom en fabriksåterställning eftersom jag tyckte den klippte oregelbundet och jag ständigt fick upp "Dagens klippning fullgjord". Om SenseControl var påslagen innan jag gjorde fakriksåterställningen vet jag givetvis inte. Men efter fakriksåterställningen igår låg meddelandet "Dagens klippning fullgjord"
    5 svar · 280 läst
  26. L
    6d

McCullough S600 vs nya S800

LasseA: [citat] Det låter inte så mycket från hjulmotorerna (jag antar att det när en för varje drivhjul) och det "rasslande" ljudet från själv klippningen är inte så störande. Jag har ställt in den aktiva klipptiden till mellan kl. 5 och 17, så gräsmattan är fri på kvällen. Grannarna har inte sovrumsfönster direkt mot vår gräsmatta, så det bör inte större dem. Laddstationen står
    38 svar · 2,1k läst
    ·
  27. B
    6d

kolla firmware lyfcos 1750

Bigbear68: [citat] Inte löst sig, men den funkar bra ändå. Bara irriterande att få felmeddelanden
    10 svar · 1,9k läst
  28. galento
    6d

Automower problem.

galento: På verkstaden så de att batteriernas livslängd beror på hur gräsmattan ser ut. Ju fler öar och dylikt tar extra på batteriet. Vi har en 320 på en annan gräsmatta och kunde flytta över denna trodde vi men tydligen måste även laddstationen flyttas med så vi får se , det finns företag som åker runt och klipper om det skulle bli aktuellt. De berättade även att det fanns piratbatteri
    4 svar · 368 läst
  29. T
    7d

Automower 260 Acx

Trevee: Kolla kablarna från kopplingarna och in i maskinen. Troligtvis är det avbrott i någon av dom.
    1 svar · 214 läst
  30. G
    7d

Lägga begransningskabeln runt träd

Gustav E: Lägg runt allt (tar några timmar extra) så slipper stackars klipparen krocka i 10 år kanske 10000 timmar kanske 30 krockar i timmen = 300 000 st krockar mindre för att du lade några extra timmar från början.
    14 svar · 7,8k läst
    ·
Laddar...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.