Referenser Hantverkare & Entreprenörer
PetterW: Jobbet som gjordes var framdragande av el till luftvärmepump (inkl säkerhetsbrytare, diskuteras här) samt installation av jordfelsbrytare i elcentral från -78. Killen var trevlig och jobbet som sådant var helt ok, även om det tog lite längre tid än vad jag hade trott och vad de själva hade bedömt. Men när det gäller fakturan är jag lite mindre nöjd: Elektrikern var hemma hos mig i
HEM2121: Gå in på http://www.svenskhant.se sök på alla, det är inte så många hantverkare som är anslutna. men de har kvalitetssäkring.
henrikon: Det ser ut som WJ Konstruktion AB fortsätter i samma stil som tidigare. Jag såg att någon gav dem följande kundomdöme hos brabyggare.se: "Kundens omdöme: Allt började bra, fina löften och inga problem. Kunde snart konstatera att kunskapen inte fanns som utlovat, ett flertal kraftiga brister i kunskap visades då man skulle börja sätta muren, inget underarbete gjordes, sättningar i
Nimajneb: [citat] Och TS var mer trovärdig med sitt första inlägg?? q(;^;)p :wow:
CatarinaM: Tack för tipset! Jag får kolla det i helgen.
yvonneochchrister: q(;^;)pI samband med husbygge begärde vi tilläggsoffert på indragning av rör till vatten och värmeelement i övervåningen. Priset som borde ligga runt 20.000:- blev först 81.000:- ???? efter telefonkontakt ändrades priset till 46.000:- . Dom fick inte jobbet. q(;^;)p Deras montör monterade dessutom fel duschblandarfäste vilket orsakade en vattenskada strax innan inflyttning.
snillefille: Skrev lite i en tråd under "Referenser hustillverkare", men tänkte jag skulle skriva lite här också, eftersom jag är så nöjd. Vi anlitade Byggtjänst & Entreprenad Stockholm, http://www.gregbygg.com, för allt invändigt jobb när vi byggde vår villa. Via den firman anlitade vi elfirman EL-Power (Joseph) och VVS-Rörtjänst Stockholm AB som vilka också utförde ett utomordentligt bra
SSHH: Ok, visste inte om det. Tack för snabb korrigering...:-)
andrepalmblad: Hej, Skulle vara kul att höra hur det gick för er, blev ni nöjda? Vi har precis anlitat dom för vårt bygge på rekommendation av Fiskarhedenvillan, du kan följa det på: http://familjenpalmblad.blogspot.com/ /André
Tjoa: http://www.jnytt.se/nyhet/35828/vi-utfor-prisvarda-arbeten
stiffen72: Hejsan. Jag söker en duktig snickare som vill ge offert på byggnation enligt bifogade skisser (nytillbyggnad ca 20 kvm, av befintlig stuga). Kontakta mig för fler detaljer. Bygget kan börja närsom och behöver stå färdigt först i påsk 2011. Plats: Norra Tjörn. Mvh //Staffan - staffan72@gmail.com
Bonae: Hej! Har en sekelskifteslägenhet som behöver återställas en hel del från de renoveringar som gjorts under -70, -80 och -90talet. Det finns mycket att göra och i vanlig ordning tar jag mig väl vatten över huvudet när jag tänker på hur mycket jag sparar på att göra saker själv... Något som jag dock tänkte leja bort är tillverkningen av 3-4 nya innerdörrkarmar. Måtten kommer att
stoifan: Söker hjälp med putsarbete i samband med ombyggnad av villa. Komplettering och ifyllnad av väggar ute och inne i samband med byte av fönster och dörrar samt byte från radiatorer till golvvärme. Har sökt och ringt en handfull men ingen har möjlighet innan vintern och vi behöver detta gjort så snart som möjligt. Alla tips och förslag mottages varmt!
Sjöbbe: JA Måleri, finns i Lilla Edet och utför jobb i gbg-trakten. Han är känd för att vara otroligt skicklig på sitt jobb!
Rilleee: fy fan vad tråkigt detta är och höra... Detta förstör ryktet för andra hantverkare. Hur kan man vara så dum att man inte täcker, när man vet att man kommer förstöra nånting om man inte gör det. Redigerat bort några onödiga ord :) morsan/moderator
Misse: Vi skall renovera ett 20-tals hus i Göteborg och i steg ett skall vi: * renovera ett befintligt badrum * göra hall av en gästtoalett (man kommer här att behöva byta ut badrumsfönstret till ett vanligt fönster) * bygga ett badrum i den befintliga hallen (man behöver stänga igen husets köksentré) * bredspackla alla väggar samt måla dem * måla taket vitt i allrum och kök (där finns i
andersatsense: Jag vill varna för att anlita företaget 'Varmt & Skönt' i Nacka! Jag lämnade in en 5 år gammal Munters Home Dry avfuktare för reparation. Hemma butiken där jag köpt den ville inte ha med den att göra och när jag ringde Munters så rekommenderade dom 'Varmt & Skönt'. Jag kom överens med 'Varmt & Skönt' om att dom skulle lämna en prisuppskattning och så långt funkade det bra. Priset
nybyggd: [citat] exakt dit jag ville komma. t,e,x min bilreperatör har femtielva anmärkningar,och siffror som kan få en revisor att få andnöd. men bilen blir kanon och aldrig några problems. men självklart ska man va vaken oavsett företag man handlar med.
webkocken: Hej! Vi är spekulanter på en äldre villa i Sundsvallstrakten och funderar på om det är någon som har en bra besiktningsman att rekommendera. Tacksam för alla synpunkter och tankar!
BaggenMath: Tack KakelDanne men jag har kört allt till landet så länge.
PCLarsson: 1. Kolla in siffrorna på bolaget, kan börja med att kolla in Allabolag.se, vill man vara extra noga kan man beställa årsredovisning. 2. Ta en upplysning (UC) på företaget. Brukar normalt gå bra att få hjälp från lokala bankkontoret är (mot avgift), här får du fram om det finns skulder hos kronofogden och om det fins betalningsförelägganden m m. 3. Som nämnts ovan, referenser,
Hemmakatten: Helstopp i avloppet. Ringer i morse till Norrorts Högtrycksspolning AB. De kom i eftermiddags. Två duktiga killar med en spolbil. 50 m avloppsrör, huvudledningen, är helfull, fram till slamavskiljaren (enskilt avlopp). De spolar rent, kollar felet vilket visar sig vara bakfall vid slamavskiljaren. Förklarar vad som behöver göras. Det tar 2 timmar. De har fast pris 1750:- inkl. moms för
Jesnde: Min käre make, numera linoljemannen! Ingen kommer att måla lika bra som du ///Jesndes fru ;-)
Xixi: Hej alla, Jag undrar om någon har erfarenhet av företaget Bygg och Miljö som bl a anlägger trädgårdar? Jag vill inte skriva mer förrän efter slutbesiktningen, så min stilla undran är - har någon här anlitat dem? (Jag vill också passa på att uttrycka min besvikelse över att det så ofta blir fel när bostadsrättsföreningar ska låta utföra större arbeten. Har bott i brf i hela
rickard1: Hej, Behöver lägga om papptak på huset och garaget bor i Täby . Kan någon tipsa om en bra takläggare. r