Referenser Hantverkare & Entreprenörer
mr_bygg: Jag håller med Jan-Å. Vi fick flera bra rekommendationer på en firma som skulle grovplanera vårt tomt och vi väntade ett halvår på att de skulle ha tid, men vi blev fantastiskt nöjda och ser fram emot när de ska fixa finplaneringen senare i år. Har man hittat en firma som verkar bra så är det inte värt att chansa att komma igång några månader tidigare om man nu absolut inte måste
frodan: Något som anlitat detta företaget? http://www.blocket.se/vi/29347854.htm Hade varit fint om ngn kunde ge lite exempel.
hempularen: Men om man har hållit på och "tittat" på ett simpelt problem i 4 år så verkar det ju saknas vilja att lösa problemet.
mhg_3: Tack för tipsen volov, vi har nu bokat en KA som vi kollat referens på (inte lika många som du skrev dock...) som har gott rykte om sig. Lite dyr dock... men det är en skitsumma i sammanhanget :) Kontrakt har vi dock inget ännu, ska nog jaga på lite där så jag har det på papper! Kommunen vill inte lägga sig i detta val utan hänvisar bara till Boverket, iaf i Tyresö där vi ska bygga.
volvo: Nystartade, väldigt billiga...... Jag hade iallafall bett om tidigare referenser. (de har väl gjort något innan de började med denna firman?) samt anlitat en riktigt duktig överlåtelsebesiktningsman.
Anderstorp: Jag söker människor som bygger/ har byggd med MM bygg. Ljungby.
Rena: Hej, Efter många turer fram och tillbaka fick jag tag i en hantverkare av "gamla typen". Byggentreprenören i Skåne Jan Svensson. Han gjorde allt utom elen för mig då jag har en bekant som är elektriker. Har bara goda ord om honom. Bra pris, godkänd och certifierad av BKR. Kanske inte den mest sociala, men oerhört smidig. När de rivit mitt badrum visade det sig att alla rör även var
Cyphera: Tack för alla tips! Är till nytta nu igen när det är dags för tvåårsbesiktning.
Cyphera: Nu har ju den här tråden några månader på nacken, men för nytillkomna läsare kan jag rekommendera A Werner Byggkonsult. Vi anlitade honom 2008/2009 och har bara bra grejer att säga om honom.
Draken1a: Hej, vi undrar om det finns någon som kan rekommendera ett företag som kan hjälpa oss med en mindre köksrenovering. Vi har varit i kontrakt med många olika företag och har haft hem flera stycken men inte hittat några som känns seriösa. Då vi är nyinflyttade till Stockholm har vi inte så mycket familj/ vänner/ kollegor eller liknande att be om råd. Vi vill ha hjälp med montering och
msjon: Det här är min mark- och grundentreprenörq(;^;)p. Se mitt blogginlägg: http://enlunda.blogspot.com/2011/01/passa-er-for-hasthandlare-fran.html /Magnus Johnsson, Ekerö
whork: Då vet man det, man kanske inte ska ange några positiva referenser för någon hantverkare då förrän man kommit upp i sådär 2000 inlägg eller?
kaneone: Hej! Är det någon som vet någon bra Kvalitetsansvarig i Strängnäs?
byggare henke: disneygrisen ta med sladd i fråga om du inte vet vad det är för sort. säg hur lång du vill ha den. finns standard längder. om golvet blir blött och man ej torkar av golvet så kan man få blåser
coon: Han var tydligen inte någon finsnickare. Nåväl, nu går hans försäkringsbolag in och ska ta kostnader för att åtgärda skadorna. har ju skador i badrum samt sättningar i huset. trist att branchen är så nedsmutsad.
Snickar-Urban: Har gjort en ny tråd angående förskottsbetalning av material: http://www.byggahus.se/forum/priser-kalkyler-fastighetsskatt-m-m/163046-foerskottsbetala-hantverkare-foer-material.html#post1230116
ramini: hej, som rubriken lyder: Söker en effektiv konstruktör i Stockholm, gärna södra delen för hållf-beräkningar samt specificering av vissa konstruktionsdetaljer. Tacksam för förslag.
Matte 80: Hej, Jag undrar vad ni tror om denna skorstenen? Den är ju inte speciellt vacker och jag håller på att lägga nytt tak. Skulle därför vilja knacka ner och mura upp en ny. I nuläget är det tre kanaler i den, jag skulle vilja nyttja två av dessa för en modern braskamin och en äldre gjutjärnsspis på vardera sida om skorstenen på nedre plan av huset. Vad tror ni det skulle hamna på i
CatarinaM: Hej, Såg en del av ett TV-program i förra veckan, som handlade om att titta på olika hus ute i skärgården, för en familj, som var spekulant på att ev. köpa ett. Det jag såg var ett gammalt timmerhus ca 200 kvm, som hade plockats ned och flyttats till skärgården och satts upp där 2009, tror jag. Men det jag tyckte var intressant var att de hade gjort en bastu i ett hörn, mot två
Micke_Svl: Hej alla Börjar bli dax att renovera vårt nuvarande badrum, i samband med det kommer vi att slå ut väggen till en f.d. tvättstuga som inte används längre så det kommer att bli en hel del byggjobb och inte enbart nya utskickt. Vi pratar om en totalentreprenad med vatten, el, bygg, kakling etc. Skulle vilja ha tips eller erfarenheter från personer i Sundsvalls området på firmor och/eller
Sabine: Halloj! Finns det någon därute som har något tips på någon bra kvalitetsansvarig i Linköping?
tinatorn23: Tack för ditt svar.Jodå visst gjörde jag missen att betala innan jag visste om det funka eller inte.Visst trodde vi alla att det skulle funka.Konvertera ju bara från direkt el till vattenburet så på pappret funka de ju.Själv tycker jag att den stora boven är ventilations killen som satte in vattenbatteriet.Han försvarar sig med att han sålt typ 100 batterier och aldrig haft
LMoTobbe: Jag och min sambo planerar att bygga hus till våren. Huset är färdigritat och tomten är köpt. Vi har nu förlorat vårt byggföretag som tyvärr har splittrats:(. Någon som har ett vettigt byggföretag runt Örebro att rekommendera?? LM
bebbe: Har köpt en lägenhet där jag skall renovera två badrum. Är det någon som har referenser från seriösa entreprenörer som kan göra en total renovering? Och dessa skall då kunna utföra jobbet i Kungsbacka/Vallda. Skriv gärna även om de i området som verkar vara mindre seriösa. Kan vara bra att veta det också. //B
santos: har inte anlitat dom själv utan varit underentreprenör på några av deras byggen. Och tycker att allt funkar bra från ledning till gubbarna. Vår firma har haft med dom att göra ett bra tag. Och ja där finns många som jag INTE kan rekomendera.....
Mrghost: Är det någon som har någon erfarenhet av detta bolag? Vi bygger nämligen med dom i Skåne och måste säga att vi är väldigt besvikna. Bygget är försenat, man kan inte få tag på dom ansvariga, man får ingen som helst information om när de tänker färdigställa... Huset restes i slutet på Maj. Det tog 4 månader att få upp takpannorna. Idag står delar av huset(kupan, burspråket
hempularen: Fråga dem om det. På alla bolag står det att uppgift saknas, vilket inte nödvändigtvis betyder att de saknar F-skatt. Men det är viktigt att du kollar.
Anna_H: Vi köpte från "Drömtrappor" som tillverkas i Norrland, men med en pålitlig lokal snickerifirma som leverantör. Det visade sig vara lite kvalitetsproblem med trappsteg som var skadade i antingen tillverkning eller leverans, men detta styrde den lokala leverantören upp på ett mycket bra sätt och kompenserade då för tillverkarens brister.
TurboDykarn: [citat] Jonssons Plåt i Linköping AB [bild] Gesällgatan 13 582 77 Linköping 013 12 57 41 ‎ Rekommenderar dom starkt, mycket trevliga!