Vi ska bygga med Fiskarhedenvillan och nu ligger det som förslag att Stockholm Byggförmedling AB ska anlitas för stomresningen. Min sambo som är jurist kollar upp företaget i olika register och jag tänkte kolla mer på google för att se om det finns något skrivet om dom. Fick inga träffar alls på google. Är det någon här som har hört talas om dom och har något att säga?

http://www.allabolag.se/5567792493/verksamhet

Dem har inte funnits på marknaden så länge så det är inte konstigt om du inte hittar så mycket. 1-4 anställda så dem använder sig av massa underentreprenörer, dem kan vara värda att kolla upp i sin tur

Min sambo kollade upp dom och personen bakom och vi har kommit fram till att vi inte vill använda oss av dom p.g.a. tidigare konkurser och skattebrott.

Hittade inget om ägaren på allabolag.. uppge gärna källa så folk vet om det. Så det inte blir en smutskastning utan bevis.

Jag har inget med dem att göra alltså men alltid bra med källa

Kom på att jag kanske var lite snabb där och att det läter värre än vad det är, skulle vilja att det gick att radera sina inlägg. Man vet aldrig vad tidigare konkurser berott på och det som är med skatten är bara att en person som är engagerad i den bolaget har tidigare varit engagerad i ett annat bolag som haft problem med skatten. Och det behöver ju inte vara den personen som har tänjt på gränserna utan någon annan i bolaget. Min sambos arbete går ut mycket på att kontrollera personer och företags ekonomiska situation vilket innebär att han är rätt bra på att hitta sådant som inte finns på allabolag.

Att vi vill ha ett annat bolag beror mest på att vi vill anlita ett företag genom Fiskarheden för stomresningen för att få ett som har byggt många fiskarhedenhus och det känns inte som att ett nystartat bolag har den erfarenheten.

Sedan så kommer vi att använda oss av ett nystartat bolag till grunden och det känns som att vi inte vill ha nystartade bolag till hela bygget.

Hej,

Skulle vara kul att höra hur det gick för er, blev ni nöjda?

Vi har precis anlitat dom för vårt bygge på rekommendation av Fiskarhedenvillan, du kan följa det på:
http://familjenpalmblad.blogspot.com/

/André

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.