Referenser Hantverkare & Entreprenörer
Micler: Jag hittar ingen övrig information bland sidor på nätet om någon har anlitat Areada för att renovera badrum. Stockholmsbaserad. Någon som vet eller känner någon som jobbat med dem? Webbadress: http://www.badrumsrenovering.se Tacksam för alla svar. //M Ps. Fick ett gott intryck av Pekka.
Kalasclas: Hej Jag undrar om det finns någon som kan rekomendera någon firma för en flyttstädning i Helsingborgs området? eller någon firma vi ska undvika, handlar om ett radhus på drygt 100 kvm som ska städas... Tacksam för tips Hälsningar Clas
em72: Jag letar också efter en bra målare (i göteborgsområdet) som kan spackla och måla 1 eller 2 av våra rum. Skicka gärna ett PM om ni har några bra rekomendationer.
Paul-Staffanstorp: Be att få typ 3st referenser eller något... Är dessa kunder ordentligt nöjda så bör ju sannolikheten vara ganska liten att de gör riktigt dåliga jobb känns det som. Bästa sättet är ju annars att få tag i hantverkare genom vänner och bekanta som man kanske litar bättre på. Ett annat bekymmer är att duktiga hantverkare pratas det väldigt tyst om då de som har kontakten med dessa
zenobia: Nu är det ju så att Allsugning är grundstenen. Allsugning köpte upp en massa bolag och verksamheten utvecklades långt från den ursprungliga idéen med slamsugning. En snabb koll på deras visar detta. För att visa denna nya inriktning togs ett djärvt beslut att lämna ett gammalt inarbetat namn och byta ut Allsugning AB till Cleanpipe Sverige AB. Kolla regnr på båda bolagen så står
jtl: Hej, Totalrenoverade ett badrum på knappt 4kvm i våras. Jag röjde ut gamla möbler men i övrigt gjorde hantverkare resten vilket var: Riva gamla väggar och golv, regla väggar och golv, el, vvs, väggar, golv, tak, våtrumsarbete kakel på väggar och klinker på golv. Golvvärme och handdukstork (el), spottar i taket (4st), dimmer till tak och spegelskåp, duschhörna, toastol, handfat och
tompski: Ingen fara, alltid bra med mycket information och det är inte lätt att hitta rätt. Så jag är tacksam för all info! =)
limpan78: Hej! Är det någon som kan rekommendera en bra takläggare i Örebro? Vi skulle vilja lägga plåt eller shingeltak.
pbengtsson: Vad är det för trapp du vill ha? Trä, är det specialmått? Tjörns Snickerifabrik gör och monterar trappor, har dock aldrig köpt trappa av dem själv, men jag vet att de är väldigt duktiga på snickerier, och de platsbyggda trapporna de gjort som jag sett är väldigt fina.
Bödde: Hoppsan. Bara att med mössan i hand be om ursäkt. :blushing:
Mahe19: Hej! Någon som känner till en firma som kan dela en stuga, ca. 72 kvm, som är byggd i sektioner och frakta den från Västervikstrakten till Blekinge??
maco1: Hej! Vi ska troligtvis gipsputsa våra inneväggar med Knauf MP75 eller Rotband och har märkt att det inte är många som arbetar med det (eller så har vi svårt att hitta de som arbetar med det...). Har någon tips på några hantverkare som arbetar med Knauf gipsputs?
Beape: Jag dränerade mitt hus i fjol och står nu inför att fixa till tomten (bl a plattläggning och att bygga stödmurar). Jag har bra koll på vad jag vill ha men saknar tyvärr tid att utföra jobbet själv och tar därför tacksamt emot tips på duktiga markentreprenörer / murare. Jag bor i en norrförort till Stockholm
nodeco: [citat] hade för mig att det var minst 6månader, men det är ju helt fel som du påpekar. /mikael
pette: hej ska renovera mina fönster, dvs inte byta utan plocka bort och sätta in 3glas (nu 2 glas) o helst få föstrena omkittade o ommålade nån som vet nån bra firma i stockholmsområdet?
mebben: Hej. Vi ska börja ta in offerter på att inreda vår övervåning. Det är idag helt oinrett och oisolerat. Huset är ett Hjältevads 1,5 plans villa byggd 2007. Tips på bra entreprenörer/snickare som kan utföra detta emottages tacksamt. Även tips på vilka man absolut inte bör anlita är intressanta.
Tuzzen: Har skickat prisförfrågan till olika brunnsborrare. Är det någon som vet om det finns nån svart lista på företag man ska passa sig för? Bor i Norrtälje och har skickat förfrågan till Upplands Borrteknik AB, Håkan Sjöman AB och Roslagsbrunnar AB. Tack på förhand! ;)
Anonymiserad 84713: Hej, Vi håller på bygga ett hus i Storvreta på 174 kvm från LB-hus http://www.lbhus.se/vara-hus.php?house=788&hpage=info& fast den är förlängd med 1.20. Färgen vill vi ha väldigt ljusgrön. Jag skulle gärna vilja ha en offert på hur mycket det skulle kosta att måla huset utvändigt. Huset levereras med grund behandlade träpanel och kommer att leveraras den 11: e augusti och beräknas
frodan: Det är väldigt mycket som denna firman gör. Skulle vara intressant att veta om någon använt dom!
Mikael_L: Jag har frågat "min" duktiga grävarkille om han vill eller inte vill bli rekommenderad av mig här på forumet. Svaret var väl ett försiktigt hållet nej, han har nog jobb så det räcker. Å andra sidan märks det att han inte blivit så kaxig att han tror att han kommer ha jobb i överflöd i alla kommande tider, det är han för erfaren för att tro. Så att sköta sina uppdrag och sakta
evert-i-lerum: Hej. ska inreda ett utrymme på ca 35 kvm som är "betongrent". Dvs resa innerväggar, isolera, bygga innertak samt lägga klinkers med golvvärme. Är det någon som har någon snickare att rekommendera? /Evert-i-lerum
Marie Nilsson: Hej, Vi har köpt hus i Göteborgstrakten och ska anlägga ett enskilt avlopp, vi är på jakt efter en seriös firma som kan utföra detta. (Grävning och iläggning av "avloppsmaterialet"). Vi har varit i kontakt med "schakt i väst", är det någon som känner till denna firma? eller kan tipsa om en annan bra firma? MVH Marie
megacall: När man anlitar hantverkare beror det oftast på att man inte har tid att göra jobbet själv. Eller inte har kompetensen. Priset skulle vara 63 000:- från början. Det drogs av 14 000:- då jobbet inte blev bra. Men 14 000:- betalar inte dom nya hantverkarna som måste i princip göra om det. Men TMS tog ändå betalt 49 000:- inkl. ROT-avdrag! Detta avdrag på 14 000:- motsvarar inte den tid
Göran.W: Här kan du leta upp firmor som borrar i Stockholm http://www.borrare.se/DrillSearch.aspx
renoverarn: Kolla www. flyttahus.se
Mamsa: Jag har tidigare skrivit inlägg och varnat för Capton AB som gick i konkurs och lämnade oss i sticket och som sedan öppnar upp Capton Teknik AB och fortätter där utan "bakgrund" och skulder som om ingenting har hänt. Bo Johansson och Jörgen Uvenfors tickar på och hoppas på nya samarbeten med andra företag. Hur kan det få gå till så här i Sverige? Jag har ringt många och diskuterat
wasse26: Hej. Söker en pålitlig byggfirma för en tillbyggnad om ca 20kvm i Vallentuna. Då tillbyggnationen inkluderar gjutning, bygg, vvs och el söker jag en entreprenör med intresse av en totalentreprenad. Jag kommer inte från Stockholm och har därför inte några kontakter här nere. Är mycket tacksam för rekommendationer. Arbetet ske självfallet vitt och med utbildad och kompetent
Anna G: Kan ngn tipsa på seriös byggkonsult i Malmö för en mindre besiktning av ett åtgärdat byggfel?
Anna G: Har fått 175 m slipat av Jerry på Parkettslipningsspecialisten. Mkt nöjd!
hknudsen: Carlmans snickeri och kakel i vårgårda är INTE att lita på då det gäller renovering av badrum. Det skulle ta 3 veckor max enligt offerten, det tog ca 6 veckor. Han bakade in gamla elkontakter i väggen med full ström på. Riktade inte taket eller vägar, så taket är hur snett som helst, vägarna skiljer ca 6cm i bräden, och diagonalt vågar jag inte ens mäta. Plattorna på golvet