Jag vill varna för att anlita företaget 'Varmt & Skönt' i Nacka!

Jag lämnade in en 5 år gammal Munters Home Dry avfuktare för reparation. Hemma butiken där jag köpt den ville inte ha med den att göra och när jag ringde Munters så rekommenderade dom 'Varmt & Skönt'.

Jag kom överens med 'Varmt & Skönt' om att dom skulle lämna en prisuppskattning och så långt funkade det bra. Priset för reparation skulle landa på 3.800:- ca och jag accepterade.

Efter att inte hört ngt efter en månad ringde jag och fick veta att det var problem med reservdelar. Rinde ett par gånger till under tiden och fick via SMS veta att 'Dom förde en dialog med leverantören'. Det känns om dom förhalar och det är svårt att komma fram och telefontiderna begränsade.

Efter två månader ringde dom och sa att nu så fungerade det nästan men att även fläkten behövde bytas ut. Det skulle kosta 1.000:- till och dom hade ingen aning om hur lång tid som ytterligare krävdes för det. Vid det här laget då dryper det av fukt i min krypgrund och mitt tålamod är slut. Jag säger att jag vill bryta avtalet och att jag kommer och hämtar avfukaren. Bestämmer mig för att köpa en ny (funderar på en Woods som jag tror räcker).

Dagen efter dimper det ner en faktura på 2.000:- från Varmt och Skönt. Dom vill ha betalt för att ha 'lagrat' min avfuktare i två månader. Vi får se var det slutar men jag ska givetvis bestrida. Jag vet inte om detta är en taktik som dom kör. 'Varmt och Skönt' är klassat som ett bolag med hög risk av kreditupplysningsföretaget UC AB, och dom har även betalningsanmärkningar.

Jag tycker att det är mycket konstigt att det ska vara svårt att få tag på reservdelar till en svensktillverkad maskin som är 5 år gammal. Jag tänker i varje fall aldrig köpa en Munters igen, ännu mindre anlita 'Varmt & Skönt'

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.