6 754 läst ·
8 svar
7k läst
8 svar
Djurö gräv, Värmdö
Tog in offerter från ett antal företag gällande infiltration och septitank. En av dessa var Djurö gräv på Vindö vilket vi fick ångra bittert.
Då vi inte fick en heltäckande bild av företaget bad vi om kompletteringar på:
När arbetet skulle kunna utföras och total kostnadsbild, exempelvis kostnader för kablar och rör vilket saknades.
Vi hade hört från andra på ön att företaget haft en tendens att ge ofullständiga uppgifter för att sedan krydda fakturan.
Väntade på svar från Djurö gräv i ca 3 månader men fick inga.
Naturligtvis valde vi annan leverantör. Efter ca ett halvår får vi ett mail från ägaren som kört förbi vår fastighet och sett att vi genomfört arbetet med annan leverantör. I hotfull ton menar han att vi borde ha hört av oss och tackat nej. Komiskt med tanke på att han inte hört av sig med svar på våra frågor under flera månaders tid.
När vi förklarat vad som hänt för andra på ön fick vi höra att ägaren uttryckt sig som att "ingen annan jävel skall komma över bron till Djurö".
Åren som följde ledde till att företaget som även sköter snöröjningen i området slutade sköta vår väg och i vissa fall byggde upp vallar så man inte kom in till vägen. Han betedde sig även hotfullt när han blev ifrågasatt.
Vill efter våra erfarenheter VARNA alla från att använd Djurö gräv.
Då vi inte fick en heltäckande bild av företaget bad vi om kompletteringar på:
När arbetet skulle kunna utföras och total kostnadsbild, exempelvis kostnader för kablar och rör vilket saknades.
Vi hade hört från andra på ön att företaget haft en tendens att ge ofullständiga uppgifter för att sedan krydda fakturan.
Väntade på svar från Djurö gräv i ca 3 månader men fick inga.
Naturligtvis valde vi annan leverantör. Efter ca ett halvår får vi ett mail från ägaren som kört förbi vår fastighet och sett att vi genomfört arbetet med annan leverantör. I hotfull ton menar han att vi borde ha hört av oss och tackat nej. Komiskt med tanke på att han inte hört av sig med svar på våra frågor under flera månaders tid.
När vi förklarat vad som hänt för andra på ön fick vi höra att ägaren uttryckt sig som att "ingen annan jävel skall komma över bron till Djurö".
Åren som följde ledde till att företaget som även sköter snöröjningen i området slutade sköta vår väg och i vissa fall byggde upp vallar så man inte kom in till vägen. Han betedde sig även hotfullt när han blev ifrågasatt.
Vill efter våra erfarenheter VARNA alla från att använd Djurö gräv.
Har själv råkat ut för djurö gräv 😡M mimasthlm skrev:Tog in offerter från ett antal företag gällande infiltration och septitank. En av dessa var Djurö gräv på Vindö vilket vi fick ångra bittert.
Då vi inte fick en heltäckande bild av företaget bad vi om kompletteringar på:
När arbetet skulle kunna utföras och total kostnadsbild, exempelvis kostnader för kablar och rör vilket saknades.
Vi hade hört från andra på ön att företaget haft en tendens att ge ofullständiga uppgifter för att sedan krydda fakturan.
Väntade på svar från Djurö gräv i ca 3 månader men fick inga.
Naturligtvis valde vi annan leverantör. Efter ca ett halvår får vi ett mail från ägaren som kört förbi vår fastighet och sett att vi genomfört arbetet med annan leverantör. I hotfull ton menar han att vi borde ha hört av oss och tackat nej. Komiskt med tanke på att han inte hört av sig med svar på våra frågor under flera månaders tid.
När vi förklarat vad som hänt för andra på ön fick vi höra att ägaren uttryckt sig som att "ingen annan jävel skall komma över bron till Djurö".
Åren som följde ledde till att företaget som även sköter snöröjningen i området slutade sköta vår väg och i vissa fall byggde upp vallar så man inte kom in till vägen. Han betedde sig även hotfullt när han blev ifrågasatt.
Vill efter våra erfarenheter VARNA alla från att använd Djurö gräv.
det är därför man använder HAM mimasthlm skrev:Tog in offerter från ett antal företag gällande infiltration och septitank. En av dessa var Djurö gräv på Vindö vilket vi fick ångra bittert.
Då vi inte fick en heltäckande bild av företaget bad vi om kompletteringar på:
När arbetet skulle kunna utföras och total kostnadsbild, exempelvis kostnader för kablar och rör vilket saknades.
Vi hade hört från andra på ön att företaget haft en tendens att ge ofullständiga uppgifter för att sedan krydda fakturan.
Väntade på svar från Djurö gräv i ca 3 månader men fick inga.
Naturligtvis valde vi annan leverantör. Efter ca ett halvår får vi ett mail från ägaren som kört förbi vår fastighet och sett att vi genomfört arbetet med annan leverantör. I hotfull ton menar han att vi borde ha hört av oss och tackat nej. Komiskt med tanke på att han inte hört av sig med svar på våra frågor under flera månaders tid.
När vi förklarat vad som hänt för andra på ön fick vi höra att ägaren uttryckt sig som att "ingen annan jävel skall komma över bron till Djurö".
Åren som följde ledde till att företaget som även sköter snöröjningen i området slutade sköta vår väg och i vissa fall byggde upp vallar så man inte kom in till vägen. Han betedde sig även hotfullt när han blev ifrågasatt.
Vill efter våra erfarenheter VARNA alla från att använd Djurö gräv.
Klicka här för att svara