Tog in offerter från ett antal företag gällande infiltration och septitank. En av dessa var Djurö gräv på Vindö vilket vi fick ångra bittert.

Då vi inte fick en heltäckande bild av företaget bad vi om kompletteringar på:
När arbetet skulle kunna utföras och total kostnadsbild, exempelvis kostnader för kablar och rör vilket saknades.

Vi hade hört från andra på ön att företaget haft en tendens att ge ofullständiga uppgifter för att sedan krydda fakturan.

Väntade på svar från Djurö gräv i ca 3 månader men fick inga.

Naturligtvis valde vi annan leverantör. Efter ca ett halvår får vi ett mail från ägaren som kört förbi vår fastighet och sett att vi genomfört arbetet med annan leverantör. I hotfull ton menar han att vi borde ha hört av oss och tackat nej. Komiskt med tanke på att han inte hört av sig med svar på våra frågor under flera månaders tid.

När vi förklarat vad som hänt för andra på ön fick vi höra att ägaren uttryckt sig som att "ingen annan jävel skall komma över bron till Djurö".

Åren som följde ledde till att företaget som även sköter snöröjningen i området slutade sköta vår väg och i vissa fall byggde upp vallar så man inte kom in till vägen. Han betedde sig även hotfullt när han blev ifrågasatt.

Vill efter våra erfarenheter VARNA alla från att använd Djurö gräv.
 
  • Ledsen
  • Arg
zwennebanan och 1 till
  • Laddar…
Tack för tipset!
Vilka använde ni istället? Lokala?
 
M mimasthlm skrev:
Tog in offerter från ett antal företag gällande infiltration och septitank. En av dessa var Djurö gräv på Vindö vilket vi fick ångra bittert.

Då vi inte fick en heltäckande bild av företaget bad vi om kompletteringar på:
När arbetet skulle kunna utföras och total kostnadsbild, exempelvis kostnader för kablar och rör vilket saknades.

Vi hade hört från andra på ön att företaget haft en tendens att ge ofullständiga uppgifter för att sedan krydda fakturan.

Väntade på svar från Djurö gräv i ca 3 månader men fick inga.

Naturligtvis valde vi annan leverantör. Efter ca ett halvår får vi ett mail från ägaren som kört förbi vår fastighet och sett att vi genomfört arbetet med annan leverantör. I hotfull ton menar han att vi borde ha hört av oss och tackat nej. Komiskt med tanke på att han inte hört av sig med svar på våra frågor under flera månaders tid.

När vi förklarat vad som hänt för andra på ön fick vi höra att ägaren uttryckt sig som att "ingen annan jävel skall komma över bron till Djurö".

Åren som följde ledde till att företaget som även sköter snöröjningen i området slutade sköta vår väg och i vissa fall byggde upp vallar så man inte kom in till vägen. Han betedde sig även hotfullt när han blev ifrågasatt.

Vill efter våra erfarenheter VARNA alla från att använd Djurö gräv.
Har själv råkat ut för djurö gräv 😡
 
sysmali
K klorena skrev:
Har själv råkat ut för djurö gräv 😡
Ser att du är missnöjd. Vad gick fel?
 
  • Gilla
klorena
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Ser att du är missnöjd. Vad gick fel?
Allt gick fel.
Pris och jobb
 
sysmali
K klorena skrev:
Allt gick fel.
Pris och jobb
Hur såg avtalet ut? Var det detaljerat eller ett översiktligt avtal där de "glömt" vissa poster? Hur många procent blev priset högre än avtalat?
 
  • Gilla
klorena
  • Laddar…
M mimasthlm skrev:
Tog in offerter från ett antal företag gällande infiltration och septitank. En av dessa var Djurö gräv på Vindö vilket vi fick ångra bittert.

Då vi inte fick en heltäckande bild av företaget bad vi om kompletteringar på:
När arbetet skulle kunna utföras och total kostnadsbild, exempelvis kostnader för kablar och rör vilket saknades.

Vi hade hört från andra på ön att företaget haft en tendens att ge ofullständiga uppgifter för att sedan krydda fakturan.

Väntade på svar från Djurö gräv i ca 3 månader men fick inga.

Naturligtvis valde vi annan leverantör. Efter ca ett halvår får vi ett mail från ägaren som kört förbi vår fastighet och sett att vi genomfört arbetet med annan leverantör. I hotfull ton menar han att vi borde ha hört av oss och tackat nej. Komiskt med tanke på att han inte hört av sig med svar på våra frågor under flera månaders tid.

När vi förklarat vad som hänt för andra på ön fick vi höra att ägaren uttryckt sig som att "ingen annan jävel skall komma över bron till Djurö".

Åren som följde ledde till att företaget som även sköter snöröjningen i området slutade sköta vår väg och i vissa fall byggde upp vallar så man inte kom in till vägen. Han betedde sig även hotfullt när han blev ifrågasatt.

Vill efter våra erfarenheter VARNA alla från att använd Djurö gräv.
det är därför man använder HA
 
sysmali sysmali skrev:
Hur såg avtalet ut? Var det detaljerat eller ett översiktligt avtal där de "glömt" vissa poster? Hur många procent blev priset högre än avtalat?
Ingen stämde med avtalet
 
sysmali
K klorena skrev:
Ingen stämde med avtalet
Tack för ett utförligt svar som bidrar till tråden. *ironi*
 
  • Gilla
  • Haha
klorena och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.