J
1. Östersunds Kakelservice
Lösa klinkerplattor trots att dom
stått för både flytspackel, tätskikt
och fästmassa av LIP fabrikat.

2. Swegon
Tar inte garanti på 1 år gammalt
aggregat eftersom det är köpt
nytt på en auktionsajt
3. Jemtbil
Tar betalt för felsökning av ABC
fjädring trots att dom inte vet var
felet ligger trots 2 månaders
försök. Kan ev. vara styrenheten
kostnadsförslag 36 tusen!
Eller kanske höger dämpare
Kostnadsförslag ca 30 tusen!
Hämtade tillbaka bilen och fixade
den själv på 2 veckor och till en
kostnad av 16 tusen!
Men till jul fick jag en julklapp på
6 tusen för en felsökning som
inte klarade av.
ARN blir nästa
Här kommer jag att lägga upp div.
skojarföretag som framförallt har
samlats i Östersund
 
Men vad säger firman om kaklet då? Även en bra seriös firma kan misslyckas. Frågan är hur de sköter sig vid misslyckande.
 
P
J J P skrev:
1. Östersunds Kakelservice
Lösa klinkerplattor trots att dom
stått för både flytspackel, tätskikt
och fästmassa av LIP fabrikat.
Vad menar du med detta?
J J P skrev:
2. Swegon
Tar inte garanti på 1 år gammalt
aggregat eftersom det är köpt
nytt på en auktionsajt
Tycker det låter vettigt att inga garantier gäller vid köp i andrahand/begagnat som varan blir när en auktionssajt säljer varan.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
J
H hempularen skrev:
Men vad säger firman om kaklet då? Även en bra seriös firma kan misslyckas. Frågan är hur de sköter sig vid misslyckande.
Har väl inte lagt upp dom på svarta listan om dom skött sig. Eller hur?
Det är 75x75 cm klinker och inte kakel.
 
J
Rejäl skrev:
Vad menar du med detta?

Tycker det låter vettigt att inga garantier gäller vid köp i andrahand/begagnat som varan blir när en auktionssajt säljer varan.
Har du hört något som heter Goodwill? Aggregatet var nytt och i drift endast 1 år.
 
P
J J P skrev:
Har du hört något som heter Goodwill? Aggregatet var nytt och i drift endast 1 år.
Garanti är frivilligt och avtalas oftast emellan säljare/tillverkare och köpare att tredjepart ska kunna få detta ja då är det goodwill.
Absolut ingen grund till någon svartlistning!
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
J
Rejäl skrev:
Garanti är frivilligt och avtalas oftast emellan säljare/tillverkare och köpare att tredjepart ska kunna få detta ja då är det goodwill.
Absolut ingen grund till någon svartlistning!
Det är jag som svartlistar dom.
Sedan får var och en välja själva
Har 3 Swegon aggregatet i mitt hus
Bla ett Goldaggregat så jag borde veta vad jag talar om.
Är dessutom utbildad Vvs ingenjör med mångårig ägare till El och vvs företag så jag vet vad Goodwill är för att behålla kunder
 
P
J J P skrev:
Det är jag som svartlistar dom.
Sedan får var och en välja själva
Har 3 Swegon aggregatet i mitt hus
Bla ett Goldaggregat så jag borde veta vad jag talar om.
Är dessutom utbildad Vvs ingenjör med mångårig ägare till El och vvs företag så jag vet vad Goodwill är för att behålla kunder
Ok 👍
 
Vem har sålt aggregatet till dig , swegon eller auktionsfirman eller en tredje part?
 
J J P skrev:
Det är jag som svartlistar dom.
Sedan får var och en välja själva
Har 3 Swegon aggregatet i mitt hus
Bla ett Goldaggregat så jag borde veta vad jag talar om.
Är dessutom utbildad Vvs ingenjör med mångårig ägare till El och vvs företag så jag vet vad Goodwill är för att behålla kunder
Lägg gärna ut ditt företagsnamn, alla vill nog ha en firma som är generös med goodwill och kostnadsfria felsökningar.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Mysigt med en lista från en företagare där han baktalar andra företag. Ingen direkt motivering, utan mer att vi ska blint lita på de två initialer som skrivit den.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
J
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Vem har sålt aggregatet till dig , swegon eller auktionsfirman eller en tredje part?
Klaravik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.