Ja men det behöver ju du som kund betala för oavsett om det är en egenföretagare eller anställd så jag ser inte vad som är problemet..pär öberg skrev:
Ibland kan man ha tur att allt finns i bilen beroende på vilka uppdrag man har varit på men ibland behöver man åka o handla det som behövs, så jag ser inga konstigheter i det..
Om det var ett så simpelt jobb så hade jag svängt förbi grossisten och köpt sakerna innan jag kom, givetvis på kilometertaxa samt tid. Hade jag haft servicebilsavgift så hade jag drämt till med den också.pär öberg skrev:
Så kan hålla med om att det är uselt att han stack in huvudet innan han pös iväg och handlade. Eller tänkte du att då du beskrev det så bra skulle sakerna uppstå från tomma intet i bilen?
Då handlar han rimligtvis före uppdraget alt.kommer och tittar på jobbet om det känns osäkertRejäl skrev:Ja men det behöver ju du som kund betala för oavsett om det är en egenföretagare eller anställd så jag ser inte vad som är problemet..
Ibland kan man ha tur att allt finns i bilen beroende på vilka uppdrag man har varit på men ibland behöver man åka o handla det som behövs, så jag ser inga konstigheter i det..
För den som vill vara lite serviceinriktad så köper man saker för mer än ett jobb på samma gång (utan att för den sakens skull debitera någon kund extra) visst grundmaterial bör man ju ha. Hade en vvsare som åkte till butik för att köpa 2 ballofixer, nu var det del av ett fastprisjobb och de var anlitade av byggherren så gjorde inte någon skillnad för mig men vissa saker förväntar man sig ska finnas i servicebilen om den ska tjäna någon nytta. Hade personen varit anlitad av mig hade jag bett personen välja vad den ville dra av på räkningen, servicebilen eller resan till butik.
Det är väl ofta det som skiljer mellan en bra och lite dyrare röris och en billig. Per timme räknat, men inte per jobb.Zixten skrev:
Vad var det för något som dom behövde åka och hämta då?
För typ 5 årsedan bytte jag ut två toalettstolar här, och det var en gubbe som kom och bytte, hade med sig allt han behövde.
Han hade till och med med sig Rör / vattenlås till ett handfat som han bytte med. det var inte planerat i förväg att byta detta.
Men det är ju inte säkert att det är en god affär för rörmokaren. Han får göra flera jobb under dagen och kan kanske inte ta dubbla timpenningen, även om det blir samma slutpris för kunden. Dessutom är det den flitige som står där med utsliten kropp om 20 år. Förhoppningsvis har han haft lite affärssinne så att han kan pensionera sig i tid, eller flytta in på kontoret och låta de yngre förmågorna jobba lite.
Äntligen någon som fattar vad jag pratar om. BRAT TypRätt skrev:För den som vill vara lite serviceinriktad så köper man saker för mer än ett jobb på samma gång (utan att för den sakens skull debitera någon kund extra) visst grundmaterial bör man ju ha. Hade en vvsare som åkte till butik för att köpa 2 ballofixer, nu var det del av ett fastprisjobb och de var anlitade av byggherren så gjorde inte någon skillnad för mig men vissa saker förväntar man sig ska finnas i servicebilen om den ska tjäna någon nytta. Hade personen varit anlitad av mig hade jag bett personen välja vad den ville dra av på räkningen, servicebilen eller resan till butik.
Har du pratat med företaget?pär öberg skrev:
Vad säger dom?
Att skicka två man för ett enmansjobb och ta betalt för att en gubbe står och tittar på är ju inte särskilt seriöst och bra, att kunden sen skall behöva betala för att dessa två åker och "köper" grejer är inte bra det heller.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
”Hämtar din bil”-tjänster - erfarenheter
Bilar & andra fordon -
Vad betyder ”tillgodose behovet av vattentjänster”?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Solcellskalkyl utan stödtjänster
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Batterier och stödtjänster - DEN stora tråden?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Vart hittade ni er arkitekt vid tjänster som bygglov, rådgiving osv?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design