2 875 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Badshop - medveten uttröttningsstrategi?
Är det någon annan som har varit med om liknande?
Jag har nu två gånger fått ett mail om att det inte är ett fel i leveransen.
Bakgrunden är att jag har beställt en duschdörr och en förlängningsprofil. Jag är övertygad om att jag beställde svart dörr med svart profil. När jag få leveransen är det en svart profil och en grå dörr. När jag kollar beställningen så står det grå profil och grå dörr. Badshop menar att beställningen gäller.
Men nu får jag att leveransen är att betrakta som korrekt trots att den inte stämmer, varken med min utsaga eller deras egna.
Efter flertalet samtal och mail där de säger sig förstå vad jag menar så mailar de ändå att ärendet ska avslutas eftersom det är en korrekt leverans. Jag börjar starkt överväga om det rör sig om en strategi för att man ska tröttna och inte driva frågan ytterligare.
Har fler samma erfarenhet?
Bakgrunden är att jag har beställt en duschdörr och en förlängningsprofil. Jag är övertygad om att jag beställde svart dörr med svart profil. När jag få leveransen är det en svart profil och en grå dörr. När jag kollar beställningen så står det grå profil och grå dörr. Badshop menar att beställningen gäller.
Men nu får jag att leveransen är att betrakta som korrekt trots att den inte stämmer, varken med min utsaga eller deras egna.
Efter flertalet samtal och mail där de säger sig förstå vad jag menar så mailar de ändå att ärendet ska avslutas eftersom det är en korrekt leverans. Jag börjar starkt överväga om det rör sig om en strategi för att man ska tröttna och inte driva frågan ytterligare.
Redigerat:
Ja precis.
Har du köpt grejerna på nätet? Isåfall gäller distansköplagen och du har rätt att skicka tillbaks grejerna inom 14 dagar utan att behöva ge nån anledning.
Bygghemma anger i sina villkor för ångerrätt ett antal undantag, men distansköplagen är just en lag och den kan man inte förhandla bort. Du kan försöka skrämma dem med det, men, som sagt, du är inte ensam...
Bygghemma anger i sina villkor för ångerrätt ett antal undantag, men distansköplagen är just en lag och den kan man inte förhandla bort. Du kan försöka skrämma dem med det, men, som sagt, du är inte ensam...
Tråkiga då är att man får stå för returfrakten. Alltså kanske inte säkert det är en så rolig historia att returnera något större.
Men första steget är väl att kolla igenom mailen för att se vad som beställts, det brukar man få inom några minuter från det att beställningen lagts. Står det även där grå?
Men första steget är väl att kolla igenom mailen för att se vad som beställts, det brukar man få inom några minuter från det att beställningen lagts. Står det även där grå?
Gäller ju då att det inte räknas som specialgjorda varor.Cruzze skrev:
Har du köpt grejerna på nätet? Isåfall gäller distansköplagen och du har rätt att skicka tillbaks grejerna inom 14 dagar utan att behöva ge nån anledning.
Ja, badshop och systerföretag är scam.S Snickarmartinx skrev:Är det någon annan som har varit med om liknande?
De har inte för avsikt att bygga en sund affär utan bygger på riskkapitalister som ökar lönsamheten för att sedan sälja bolagen.
Jag köpte 20 pkt med ekgolv på BS, behövde komplettera så köpte två till. Av någon anledning tog jag n skärmdump på produktsidan med specifikationer, benämning, art.nr och tid/datum.
När jag väl fick leveransen så var det inte lackat utan mattlack och inte heller samma artikelnr som de tidigare pkt.
Jag kontaktade kundtjänst och fick besked efter flera kontakter och drygt två veckor besked om att det var jag som hade beställt fel.
När jag kollade hade dom ändrat specifikationen på sin hemsida för det artikelnr jag beställt, dvs exakt samma produktsida, bild mm. Jag kunde inte returnera ett av paketen då det var öppnat och för det andra skulle jag få stå för frakten.
Visade då min skärmdump och undrade vad f*n dom höll på med. De vek ner sig och jag skickade tillbaka båda paketen.
Fick dock ingen automatisk kreditering utan det krävde minst 4-5 telefonköer och ca 3 månader innan jag fick tillbaka pengarna.
Så ja de försöker trötta ut kunder för att slippa betala tillbaka/rätta till sina fel.
Vilka artikelnummer beställde du? Vad står det i mailet?S Snickarmartinx skrev:Är det någon annan som har varit med om liknande?
Klicka här för att svara