Referenser Hantverkare & Entreprenörer
jgf: Oj såg att det var en gammal tråd, hoppas det ordnade sig innan vintern!😳
Sanders_palats: Hej! Vi ska bygga hus och är på jakt efter en seriös och nogrann kontrollansvariig. Har ni någon ni kan rekommendera? Jag har fått tag i några namn men vill gärna höra er åsikt om vad ni har för erfarenheter och om ni kanske har någon att rekommendera som ni har egen erfarenhet av! Mvh Sandra
sturnus: [citat] Well, I'll disappoint you. It's not as difficult as you think. Even in a garage without access to a professional carpentry shop. [bild] [bild] [bild] [bild]
simonnnn: Hej! Jag bor i Tallkrogen i Stockholm och är nyinflyttad i en liten villa från 30-talet. Vi har vattenburna element som värms av en CTC EcoHeat från 2012 – en bergvärmepump, men de tidigare ägarna borrade aldrig något hål, så anläggningen går idag på 100 % el. Jag söker nu en pålitlig VVS-firma (gärna med goda referenser) som kan hjälpa till med följande: Koppla in befintlig
Martin Fors: Hej, jag letar efter en hantverkare som kan putsa upp innervägg på ca 9kvm (3,6*2,4). Huset ligger i Göteborg
HCX: [citat] Nej, jag är inte nöjd hur detta projekt hanterats av företaget, dock efter uppskattningsvis 40 h som nu företaget lagt ner på att åtgärda felaktiga detaljer som absolut inte skulle passerat deras 125 punkters protokoll. Dock tycker jag att det visar att de behöver se över de interna rutinerna. Däremot är jag nöjd de synpunkter jag fått ta del av i denna tråd. Om dagens
Shaft1: [citat] Ja Men har du konstruktionsritningar? Nice design på huset!
TypRätt: Vill bara kungöra min rekommendation av LGT efter att ha anlitat dem för en filmning av en avloppstam. Jag hade tydligt efterfrågat så billigt som möjligt då jag enbart var intresserad av att se om en tidigare lagning var ok eller ej. Jobbet var alltså litet i sig då det rörde sig om enbart ca 5m från närmsta golvbrunn uppströms till lagningen av intresse, genom relativt nya rör i
A_Camera: Hmm.... Det hade varit kul med medlemmar som också återkommer med vad som har gjorts för att lösa ett visst problem, inte bara starta en tråd med klagomål. Jag har haft ett nybyggt hus (inte Versåsvillan) med golvvärme i 24 år och inte har hört ljud som jag kan relatera till golvvärmen, men jag har haft problem med pannan som susade och var en aning bullrig. Detta fixades under
Sofi Oscarsson: [citat] Hej Emil. Tack för din input. Vi valde att inte anlita de, det blev en annan firma.
RoTe: Som sagt, fort men fel, cash is king, heder är bara något invandrarflickor råkar ut för.
Karin Bondesson: Skulle behöva dränera runt mitt hus i Askim, Göteborg och tänkte inhämta offert. Någon som har tips på bra och seriös utförare? Tacksam för hjälp!
xxargs: TS-comfort finns i närområdet (nykvarn) och som funnits länge och brukar skriva här i BH, kanske höra med dem
Intet: Ta och Linda vanlig gasbinda runt de skadade ställena och måla sen. Vill du vara riktigt riktig smetar du in gasbindan med gips först. Att ta bort den kommer definitivt att sprida asbest hur försiktig städfirman än är. Som engångsborttagande amatör är risken helt försummbar för din hälsa. Själv har jag rivit dylik isolering åtskilliga gånger helt utan skydd. Det var före internet
Chrzan: Bump! Ingen göteborgare som vet något om Linnéstaden AB eller liknande lokal renoveringsfirma?
CharlottaEI: Någon som kan rekommendera en pålitlig murare/hantverkare för fasadputsning i Båstad Ängelholm? Vill putsa mitt fritidshus, tegelfasad med 70-tals tegel och har kollat runt men svårt att hitta någon duktig som ger ett vettigt pris för detta. Är endast ca 70 kvm som ska putsas.
McTompa: [citat] Håll till godo: https://www.allbetong.se/
Maledictus: Ett råd från en kund till elfirmor: *Ange ditt pris till kunden för materialet. Använd inte Ahlsells och andra grossisters lurendrejeriprislistor plus någon form av påhittad "rabatt" på fakturan mot kund. Kunderna är fullständigt ointresserad av vad grossisterna försöker lura i oss, det som är intressant är kostnaden i sig.
Emelie Benson Eljarp: [citat] [citat] Hej, jag måste nu fylla på med mer information. Jag var lovad en 30 årig garanti från Polyfaser av Hammersborgs/KAPS Trading. Den har jag aldrig fått. Nu började poolen läcka i slut4et av sommaren pga felinstallerad lampa(Anders). Den poolfirman jag anlitade för att hjälpa mig berättade nu att den poolen jag fått är för sydligare länder där det inte fryser. Anders
mariedal: [citat] Vi beställde en stenskiva (jura) till en köksö från en annan stor firma. Allt verkade bra när de kom och monterade. Men sen när solen låg på syntes klart långa glänsande repor. Kontaktade deras kundtjänst men fick bara svaret att inget var fel och de skulle inte göra nåt. Valde då att skriva ett ganska fränt mail till ansvariga högre upp på företaget och att jag minsann
Perham: [citat] Hej, Har också kikat på ventilerade golv och kontaktat Uams. Har du några bilder från arbetets gång som du kan dela? Tack på förhand! Hälsningar Per
GRgrGR55: [citat] [citat] Tack har kommit fram till att en ”antik” spänningsprovare
Elspet: [citat] Här är en bild från stomresningen i våras. Förlagan är en timmerstomme från 1700-talet. Konstruktören har dimensionerat det som en regelstomme men planlösning och arkitektritningarna är samma som för timmerhuset. [bild]
13th Marine: Deras artikelnummer är såkallade RSK-nummer som går att söka på. Dock är det bara hemmatema som sätter ut priserna och de ligger på ungefär halva, men det är svårt att jämföra med den typen av butik. Jämför jag med vattete så tar rinkabyrör ca 1/3 för de delar jag kollade på lite snabbt, och detta med moms, dina priser är ex moms så det är nästan 4ggr dyrare. Jag vill
Bitterhetsakademin: Inge Tallberg vid Rydbergs Bygg och Projektledning i Nyköping är kunnig och har arbetat som byggnadsingenjör i många år.