Söker en byggfirma som kan hjälpa oss att bygga till vår kåk i Karlskrona. Har någon tips på nån bra firma?
Vi anlitade https://vmbyggsnickeri.se/ för vår utbyggnad. Otroligt proffsiga och pålitliga. De har såklart en bit att köra då de utgår från Torsås-trakten, men i vårat fall gick det bra. Tog fast pris.
Lätta att ha att göra med, väldigt noggranna.
Hade kontakt med ett antal lokala snickeribolag men antingen strulade de som f-n eller så svarade de inte alls. Jag hade en färdig beskrivning där i princip allt var klart, inget strul från min sida.
Det enda som var negativt var att de inte har egna arkitekter. Det blev lite miss i kommunikationen mellan den arkitekt jag anlitade och snickarfirman gällande takstolarnas höjd. Helst vill man ju ha snickare och arkitekt i samma firma eller att de är vana att samarbeta. I detta fall hade arkitekten inte vissa viktiga mått på sin ritning, vilket snickaren tyckte vore enkelt att plocka ut i CAD-mjukvaran då vårat hus var uppritat enligt skala. Efter lite jiddrande fram och tillbaka löstes det.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.