M
MC_JES: Vi bygger nytt, men vissa saker ska vi göra själva, bl.a. målning och tapetsering. Undrar om någon har en bra tips på erfaren målare /handverkare som kan tänkas åta sig till ett mindre uppdrag att hjälpa till med takarbete (spackling & målning ) ... ??? Har någon erfarenhet ( slut resultat )av polsk arbetskraft ? Bygger i Boo , dock ej nära vattnet :P
0 svar · 908 läst
S
Skomannen: HEJ! Kan ordna en röris åt dig som gör det för hälften hör av dig via mail eller mess.
1 svar · 3,1k läst
K
kallekula: BGP Bygginspektion AB www.bgp.se
1 svar · 3,1k läst
C
cat_stevens: Vi är inne på att importera ett 200mm timmerhus från Finland. Maskinsågat lamelltimmer i byggsats. Det är ca 80m2 + loft som ska stå på en souteränggrund. Finns det någon som kan tipsa om snickare som har erfarenhet av att resa sådana hus? I Västerås i maj ungefär gäller det.
0 svar · 2,2k läst
B
bergbyggarn: Nu börjar det röra på sig. Den prisindikationen verkar dessutom överkomlig. Jag visste jag kunde lita på byggahus! Googlade "sollentuna smide" och hittade flera i Stockholsområdet
4 svar · 5,3k läst
F
FamLindgren: Håller på att bygga i Landskrona trakten i Skåne och kommer att bli i behov av en grävmaskin med förare som kan jämna ut tomten samt även gräva ut för uppfart och platt läggning. Nån som vet någon eller har erfarenhet av detta i närheten? Mvh Daniel
0 svar · 1,7k läst
N
navgha: Ska bygga ett trivselhus i Löddeköpinge. Då jag själv bor på annan ort behöver jag komma i kontakt med en kvalitetsansvarig som man kan lita på och som är lite mera observant än normalt. Behöver också tips på duktiga elektriker på jag har hört att JASAB inte håller måttet från tidigare kunder. All tips emottages tacksamt
0 svar · 2,9k läst
T
torparnorpan: problemet är ju att de lämnar ju bara referenser till kunder de själva vet är nöjda med deras arbete. Har de haft en kund som strulat mycket med dem och ställt till med ett himla liv så lär de ju knappast ge den kunden som referens till en potentiell ny kund :-(
6 svar · 6,4k läst
T
Tesa: Har skickat ett direktmeddelande till dig!
2 svar · 3,8k läst
Abuquir
Abuquir: Det tog oss ca: 600 timmar att få upp stommen + panel på hela baksidan och ena kortsidan. Så du får nog rækna med det. Grunden tog mig och grævaren strax øver 200 timmar att gøra, vi ær uppe i ca: 3300 timmar før øgonblicket, men då har jag inte mycket kvar. Bara 2 badrum på øvervåningen och utvændig målning, men det blir først næsta år.
3 svar · 1,6k läst
A
alis: tror inte man betalar för karensdagar sjukpenning etc. vid timanställning.
12 svar · 1,8k läst
B
birgitta_svensson: Hej alla som letar efter duktiga yrkesmän! Med risk för att vara lite partisk, så vill jag tipsa om en hemsida (som jag uppdaterar ;) ), där bl a hantverkare, specialsnickerier etc finns listade. Om de har hemsidor så finns det här länkar till dessa. Gemensamt för de här företagen är att de finns i Hälsingland, men många av dem gör jobb i tex Sthlm, så de är säkert vana att
7 svar · 4,1k läst
B
birch: Hej! Tack för att ni är beredda att ge tips jag kommer säkert att höra av mig. ;-) Jag bara undrar varför man inte kan ange namnet på entreprenören/er direkt här under, just denna diskussionstråd heter ju trots allt hantverkare. Jag har sett forumets regler och där står ju att man inte får göra "reklam" för varor och tjänster. Det tycker jag är bra. För det kan lätt bli ganska
2 svar · 3,1k läst
A
ama: Sunemangs, jag skickade ett direktmeddelande till dig med namn på våra snickare och elektriker. Snickaren är i Torslanda, elektrikern i Älvängen, men de samarbetar och elektrikern har vi även anlitat senare också. /ama
5 svar · 2,1k läst
S
Strategen: Tråkigt att höra att Ni råkat ut för en oseriös hantverkare. Förhoppningsvis hade Ni väl ett kontrakt/avtal som reglerade vad som skulle göras och till vilket pris!? Då är det bara att kräva att platta uppfyller kraven eller dra av på priset för den åtgärd som måste utföras av en annan hantverkare. Det finns två viktiga regler i alla affärsuppgörelser; - Uprätta ett riktigt
9 svar · 1,8k läst
V
vanni: fler svar önskas :P
2 svar · 624 läst
V
2 svar · 624 läst
Immobil
Immobil: 1. Referenser 2. Nogrannhet 3. Perfekt ;)
1 svar · 718 läst
L
lecamurare: Hej du oroliga! Jag har murat i många år, sprutat stänkputs och svarar så här: Underlaget kommer alltid att synas igenom, vilket beror på att färgen på det färdigtorkade bruket (stänkputset) beror på hur fort det torkar. I fogarna finns ju murbruk som drar mer fukta till sig än vad blocken gör som väggen i övrigt är byggd av. Alltså torkar putsen snabbare rakt över de gamla
0 svar · 1,9k läst
A
AAA: Vi har byggt med Trivselhus Göteborgskontor. Huset är i Stenungsund så de flesta av våra entreprenörer var från Tjörn, Orust och Lilla Edet. KA från Kungälv och BJE som gjorde mark och grund från Härryda. Om ni inte också bygger norr om Götet så skulle jag tro att de enda gemensamma skulle kunna vara BJE, vilka jag kan rekommendera. Vi satte in en Tulikivi från Göteborgsbrasvärme
1 svar · 2,5k läst
T
torparnorpan: Har jobbat som plattsättare själv i några år och vet att det finns alla sorters folk inom det likväl som andra branscher. Kan säga att jag aldrig kommer att anlita hantverkare till en sådan sak i alla fall eftersom jag tycker det blir dyrt med tanke på att man kan göra det själv. Naturligtvis finns folk som förstör för andra precis som överallt annars men det man får tänka på är
16 svar · 8,2k läst
A
adam32: hej och tack för alla svar. det har nu ordnat till sej . vi kom överens om en peng och att dom monterade Duschväggen .
10 svar · 2,0k läst
DragonLady
DragonLady: Det var nog i lite lång resväg.... ::) Det är nog minst 55mil hit från stockholm. :)
5 svar · 2,1k läst
Wigert
Wigert: Söker efter bra person som har en Bobcat för lite flytt av stenar (från plan fin tomt till låg container). Närförort till Stockholm.
0 svar · 1,3k läst
H
Harvan: Du råkar inte bo i Saltsjö-Boo (Nacka) som vi? En lokal smed, som skulle tillverka ett räcke till fransk balkong åt oss, skulle få en detaljritning från oss på räcket. Samtidigt som jag svängde in på hans gårdsplan så ringde en person från husfirman för att ge mig de exakta måtten på fästpunkterna. Perfekt, jag hade väntat på informationen och smeden behövde ju den. Han kom i
11 svar · 876 läst
L
lassemajja: Hej. Till våren ska vi bygga oss ett fritidshus och det är självklart en hel del som måste ordnas. Vi hade tänkt ta hjälp av bekanta för installation av avlopp samt el och vatten. Men får man göra detta själv? Krävs det någon speciell kompetens för att få jobben godkända? En tanke är att man kan dra allt vatten samt el och sedan ta dit en besiktningsman som ser efter om allt är
0 svar · 2,4k läst
B
blixen66: En mycket bra och kompetent snickare i Malmö finns på nr: 0709-782250
2 svar · 3,3k läst
S
swede: Hej Den firma som gör jobbet skall ha Svensk F-skatt sedel eller vara anställd av ett företag som har skuldfrihets intyg från hemlandet, eller kolla på hans orgnr om han betalar skatt och VAT i sitt hemland genom nätet En f-skatt sedel säger inte mycket det är bara att ringa skattemyndigheten och att kolla, tar max 1 minut Annars blir det Gnosjödollar ;)
57 svar · 9,2k läst
fia_mstd
fia_mstd: [citat] Jättebra länk, tack! :D
2 svar · 2,4k läst
fia_mstd
fia_mstd: Det kanske jag vill i alla fall! Kom nu då helt plötsligt på att vi har en "riktig" möbelsnickare i bekantskapskretsen! :o Han skulle kolla på bilder om det var något han vågade sig på, vill han det vore det ju jättebra! Annars återkommer jag och ber om namnet till Falköpingskillen! :D
1 svar · 3,0k läst
K
kardil: Vi ska gjuta ny betonggolv/platta i vår källare och undrar om tips på hantverkare som kan göra detta i Stockholms-trakten. Någon som någon rekommenderar?
0 svar · 3,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.