Immobil
Immobil: [citat] ::)...någon vadå? ???
0 svar · 3,0k läst
hajof70
hajof70: Jag har använt Bredängs plåtslageri, 08-885337, för lite småsaker. Det har de gjort bra och de har gett ett gott intryck.
1 svar · 1,7k läst
J
jan_af_lisoe: Jag har några bekanta i Polen, normal pension ligger på motsvarande 500 svenska kronor i månaden. Det kan man överleva för, räcker till mat & hyra. Då är 50:- timme ingen slavlön!!!
10 svar · 4,7k läst
J
jan_af_lisoe: Står det i offetret hur tjock blir asfalten ?? Det borde vara en prisskillnad mellan 3 cm och 15 cm ??
10 svar · 3,1k läst
J
johana-9: [citat] Har också vart i kontakt med ett företag i Litauen. Har fått ett ca pris på en skiss jag lämnat in. Har dock ännu inte riktigt klart för mig vilket material o så som används. Lite svårt med de tekniska beskrivningarna på engelska. Det är dock bara byggsatsen. ca priset blev 27.000 Euro då är det 160 m2 inget golv,vitvaror etc.. endast två glasfönster osv. Får speca upp
7 svar · 2,8k läst
M
Magnus_Nordmark: Hej! Jag har en del erfarenheter från plattgjutnignar, har arbetat med detta till och från under 4 år och på heltid ett år. Är det någonting du undrar över som jag kanske kan hjälpa till med? Just att komma upp till er och göra jobbet känns väl inte aktuellt just nu, men frågor och undringar svarar jag gärna på.
3 svar · 2,7k läst
B
byggarewendy: ??? Ngn som har erfarenhet av Rördoktorn i Haninge/Stockholm ? Gäller bergvärmeinstallation ...
0 svar · 3,2k läst
G
gisse: Tjabba... Någon som har tips på nån bra å hyfsat billig hantverkare i Örkelljungatrakten i Skaune som skulle kunna installera skorsten och kamin i vårt lilla enplanshus... (E inte intresserad av dom skorstensbyggare jag fått offerter av hittills för jag vill slippa betala dyra reseersättningar pga. att jag råkar bo utanför all ära å redighet) Även nån som e duktig på att renovera
0 svar · 2,2k läst
KarlXII
KarlXII: Snälla du - på ett byggahusforum snackar vi inte om rosa jumprar, va. 8)
6 svar · 3,3k läst
J
jolle: reportaget var inte från nacka utan från rönninge då var det i samband husförsäljningar med Anebyhus kontor i södra stockholm. firman som gjorde grundarbetena bestod av kåkfarare som inte kunde ett skit. varpå kunden inte betalade fakturan. dom i sin tur skickade ditt en torped för att inkassera. Trevligt va?
3 svar · 3,2k läst
R
rute: Funderar på att anlita dom till takomläggning. Finns det några som har erfarenheter av dom?
0 svar · 4,3k läst
K
koko: Har någon här erfarenhet av Byggledarna? De ska besikta en vattenskada hos oss, men vi vet inget om företaget...  :-/ www.byggledarna.se Tack på förhand, Kristina
0 svar · 1,4k läst
S
saidlasf: Hej För grävjobb i stockholmsområdet kan jag rekommendera Adam Lindhal. Han grävde åt oss och har både en stor och en liten grävmaskin. Mycket pålitlig och trevlig. Han har tel: 0708-806764. Said
2 svar · 1,5k läst
P
PatrikJ: :D Jag har en kompis som anlitade dom, jag har själv sett resultatet. Det såg mycket bra ut. Jag har själv använt mig av Miljögolv Stockholm, även det en bra firma. Du kan få nummer om du vill. / PJ
2 svar · 6,8k läst
A
asdl2: Det är ju inte att lura staten på pengar ifall man har enskild firma och visar papper på det hos din lokala färghandlare och därför får rabatt! Får du 20-30 % rabatt så blir det mycket pengar som du kan betala privat, utan att dra in företaget! Det är ju bara fuffens mot staten ifall man yrkar avdrag på firman för våtrumstapeter och Falu röd färg! Observera att samma metod även
12 svar · 1,2k läst
B
Bergling: Är det någon som med goda erfarenheter anlitat någon byggfirma för murning/limmning av husstomme i lättbetong (Ytong, Celcon, Siporex m fl)? Eller i varje fall vet om någon firma som jobbar med det? Om möjligt i trakterna kring Göteborg.
0 svar · 3,1k läst
P
potatis: Tack!! bra forum
7 svar · 4,7k läst
K
klein: hej vilken snickare/entreprenör är det som inte har skött sig i sthlms-området ? mycket tacksam för svar. klein
2 svar · 2,8k läst
U
Ulsi: Vi är mycket nöjda med den grund som de nyligen (i aug månad) har gjort åt oss samt övriga markarbeten. Vi fick också en referenslista på kunder som anlitat dem innan vi gjorde det. Den offert som vi fick ifrån dem var också bra specificerad.
1 svar · 905 läst
S
SaralynnW: Fast finska tvivlar jag på att de kan! /SLW
2 svar · 1,1k läst
M
Mindy: Söker någon som kan utföra lite enklare grävjobb i Piteå till vettigt pris. Tips mottages tacksamt!
0 svar · 2,1k läst
C
cber: Hejsan Vi har precis fått vårat hus stomrest. I samband med stomresningen så har det regnat en del och trots att hantverkarna har täckt övervåningen så har det kommit vatten ner i golvet på övervåningen. (Alla takstolar har inte hunnits resas) och det har gjort, om jag förstår saken rätt att de inte la pressening över de takstolar som fanns utan täckte golv och det material som
0 svar · 1,2k läst
Wigert
Wigert: Bad och Byggrenoveringar. Har inte numret just nu. Prata med Bo Sjöberg. Bra kvalitet - ordning och reda, men kanske inte billigaste firman.
1 svar · 2,0k läst
Z
zankan: [citat] I en totalentreprenad står totalentreprenören för samtliga handlingar, möjligen pratar du om en styrd total entreprenad eller en generalentreprenad då du står för handlingarna osv... nog om det. Frågan är vad du vill få in offert på? Är det arbete inkl. material eller exlu. material... Om du skickar ALLA bygghandlingar till berörda firmor så mängdar de allt. Om de mängdar
3 svar · 2,9k läst
D
djpa: Ingen som gjort en mur med gott resultat i Göteborg?
1 svar · 2,4k läst
P
plunning: Hej Jag har precis avslutat en "relation" med firman ElMästarna. Mycket proffesionella och seriösa. Elmästarna AB Hallv. 32, 121 62 JOHANNESHOV 08-600 32 90 Mvh Patrik
5 svar · 821 läst
C
Crax: Skulle vilja ha lite tips på företag som utför sprängnings arbeten i sthlms området. Samt ett omdöme kanske? Är det många dolda utgifter inblandade? Är det ngt speciellt företag man ska akta sig för ?
0 svar · 2,6k läst
kalleanka70
kalleanka70: Garanterad erfarenhet: El & CDS i Söderköping, Tommy Svensson, 0705-775251 Mycket händig, trevlig och prisvärd. Jobbar mest i Norrköping TM - VVS, Tuomo Mäntylä, 0733-168190. Duktig, professionell och prisvärd. Har använt dessa herrar vid flertalet tillfällen och kan varmt rekommendera deras tjänster. :D
1 svar · 1,5k läst
KarlXII
KarlXII: Öppen spis, kakelugn eller skorstensjobb? Wärmemuraren i Bandhagen. http://warmemuraren.homestead.com/
4 svar · 913 läst
S
swede: [citat] Eller leta i www.bosidan.se Mvh ;)
2 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.