Referenser Hantverkare & Entreprenörer
JKPK_peter: Hej ! Fick du nägra bra hantverkare ?
MrMagic: En fördel med de stora är ju att de har obegränsad kassa, dvs inga ekonomiska bekymmer under bygget. Tror också att de liksom andra byggare kan "räkna fel" och komma med ett bra pris. De har ju dessutom otroligt bra avtal på material och har ju alla resurser "i huset" dvs maskiner, bodar, projektörer, inköpare, kvalitetsansvariga etc, så det är nog inte helt säkert att det blir
kalleanka70: Nej men vi hade en som hetter Norrköpings Stängsel som satte upp detta i rasande fart på landet för ett par år sedan. Ser fortfarande som nytt ut - mkt nöjd. De kanske åker till Stockholm, bara 16 mil.
Mr_T: [citat] Visst går åren snabbt, men om huset var byggt -58 har ju trådarna några år kvar till 50årsstrecket. Inte för att det har någon som helst betydelse i sak, men iallafall ;)
roli: När det gäller rör och kopplingar mm och man vill göra jobbet själv. Så vill jag ge ett råd till er i närheten av Göteborg: Rinkaby rör i all ära, mycket är "billigt" för oss gör det självare, nackdelen är att man måste veta i förväg vad man behöver och hur mycket, plus att man har expeditionskostnad på alla ordnar. Gör då ett besök på byggvaruhuset Hornbach i gbg. Där
shenp99jmgn: Hej! Bor i brf i Gröndal (utanför Stockholm) och är på gång att bygga terrasser tillsammans med våra tre övriga grannar. Vi bor högst upp i ett flervåningshus med plåttak. Utanför fönstret (kupa) finns idag en "evakueringsbalkong" samt en lufttrumma. Det som behöver göras är att slå ut en vägg där vi idag har fönstret samt allt plåtarbete. Bygglov finns samt alla detaljerade
jolle: Vill varna er för Lebambrunnsborrning i vagnhärad som är ett riktigt sk*t företag. Dyker alldrig upp på utlåvad tid och när dom gjort det 2 månader efter uttalad tid så gör dom jobbet halvfärdigt.
Myrin: Jag gjorde det, det var svinkul! Dock insåg jag att det kommer att krävas minst två dagars grävning för mig med minigrävare för att färdigställa jobbet och tiden är en bristvara... /Zeb
Masen: Hej håppas du funnet någon som kan bygga huset ditt.Om inte så send en mail så kan du få några firmor av mig också som er bra. M.V.H Masen
kjeohls: söker efter en bra o billig elektriker i nora 3 mil norr om örebro,ska flytta min elcentral och hade hit en kille från en firma som trodde det skulle kosta 12-15000 kr med allt...han sa själv "försök få tag i nån som gör det svart" det blir billigare!!
Immobil: Kolla in: http://www.balticpool.com/startsida_swe.htm Kanske kan de hjälpa dig. ;)
Snowsmile: Kapa, bära, spika ,svära över krumvirke...tar mycket mer tid, tror att 2xpi är en rimlig gissning dvs 6.28 ggr så lång tid. Blir dock snyggare (tycker jag tralalala) kanske inte 2xpi ggr så snyggt.. Huntonit, överlägset i enklare rum sov mm, snabbt snyggt och enkelt. /Stefan :o :o :o
tilde: Hej! Vet ej om du redan anlitat någon men jag kan rekommendera Vargarna Trä- och byggfirma. De håller till på Ingarö.
El_-micke: [citat] det tar inte mycke längre tid att instalera spott än annan bel den som får mer att göra är snickaren ev.avväxling, sätta in brand låda ibjälklagret micke
Masen: Måste nog førsvara dom Svenska firmorna lite ,Det er ju så att Svenska byggare har ett gott rykte om att vara duktiga,inget ont om andra lenders kunnande,men jag har vart i estland,Tyskland,Russland,England och jobbat och jag har jobbat med Polacker med god erfarenhet men inget illa talat om någon så ligger dom lite efter vad det gjeller kunnande,och ang priser så råkar det vel vara så
flintstone: Hej! Intressant med andra iaktagelser som stämmer överens med våra, din blivande granne, var bygger dom? Skulle vilja prata lite med dom. Mina efterforskningar visar att väldigt många är missnöjda med grossmann! >:(
Hemmakatten: Golvhantverkarna AB i Johanneshov, 08-6592070. Tror det var ca 125:- per kvam för slipade o oljade parkettgolv. De lackar golv också samt lagar hål o andra fel på golvet. Vi är mkt nöjda. Vad de tar för slipat o lackat vet jag inte. Ring o hör efter.
rsapand: Hej! Måste mura om skortenen på mitt hus, Från nock och upp. är det någon som har en bra rekommendation på företag som kan göra detta? ( i Stockholm) /Per
Jess2003: Är det någon som kan rekommendera en bra hantverkare i Norrköpingsområdet, vi vill lägga in kakel och klinkers i vårat badrum, nuläget finns våttapet&plastmatta. Någon som vet hur mycket kan det kosta ? , Badrummet är ca: 7kvm, vill använda kakel/klinkers under 100kr/kvm, vill ej göra några andra större ändringar...:)
BobBuilder: Vi har bestämt oss för att putsa vårt hus. Vad jag förstår så är det betydligt mycket dyrare i Stockholmsområdet av någon anledning. Är det någon som kan rekommendera en bra entrerpenör med rimliga priser?
John_Lennon: Hej! Vi planerar omdränering och fuktisolering av vårt sutteränghus anno 1965 i södra Stockholm. Någon som har tips på bra och prisvärd hantverkare för detta uppdrag?
Johansve: Hej, Jag ska renovera ett badrum dvs. lägga in golvvärme, kakel, klinker etc. och behöver hjälp i hantverksdjungeln. Är det någon som har någon bra kontakt med någon firma eller enskild som gör ett bra jobb i Stockholm? Jag vill ha någon som kan detta och kan visa det genom ex. behörighet enligt PER eller liknande. Tacksam för tips! // johansve2002@yahoo.com