RilleRock
Du kan börja med att säga var du bor?

350 +moms

RoTe
john.l skrev:
Uppsala.
Kan tipsa om Lundqvist el. Det är en liten och serviceinriktad firma, mycket trevliga. Billiga dessutom. :)

250 + moms och 10:- MILEN för resor, ingen servicebilsavgift och materialpriser enligt grossisternas kundprislista.

I Umeå.

Dom prisrna jesca nämner går back för elfirman.
Dom tar igen det på materialprisrna enligt grossistkundprislistan. Helt fel enligt mig men vissa vill tydligen bli lurade.

Betydligt bättre än den firman som begär 350:- + moms och material enligt prislista.....

Jo det kan jag verkligen hålla med om ;)

Hemmakatten
anders. Det är hur uppenbart som helst att det är du som är elfirman. Det är så oerhört jobbigt att läsa alla inlägg från firmor som tror att de kan maskera sig som husbyggare. Moderatorn har fått ett mail.

RilleRock
Hemmakatten skrev:
anders. Det är hur uppenbart som helst att det är du som är elfirman. Det är så oerhört jobbigt att läsa alla inlägg från firmor som tror att de kan maskera sig som husbyggare. Moderatorn har fått ett mail.
Hoppas inte du menar mig med...
Jag är delägare i en elfirma.
Men villa bara ge goda råd samt förklara hur vi har det.
Inte sälja in en massa tjänster.
har redan häcken full ;D ;)

RilleRock skrev:
Hoppas inte du menar mig med...
Jag är delägare i en elfirma.
Men villa bara ge goda råd samt förklara hur vi har det.
Inte sälja in en massa tjänster.
har redan häcken full  ;D ;)
Kan bara tala för mig själv, men jag tycker bara det är bra med hantverkare, byggare etc som är inne och kan svara på frågor OM de inte gör reklam för egna företaget eller någon särskild produkt som de säljer och som inte kan anses vara det bästa valet enligt obeorende "vetenskapliga" undersökningar! Och givetvis ska man inte dölja att man är "i branschen".

Hemmakatten
Nej RilleRock, jag menar inte dig utan anders. Du Rille har alltid varit öppen om vad du gör och sagt vad du tycker (även om jag inte alltid hållt med dig). Däremot så är det bedrövligt när personer som anders. försöker smyga in reklam utan att tro att folk ska märka det. I annan tråd har anders. med sitt första inlägg utgett sig för att vara "vanlig" konsument och rekommenderat egna firman med tel.nr. DET är trist, eftersom alla kanske inte ser igenom det utan tar det för en god rekommendation.

Tror inte att det ar Rille som avsågs.

Rillerock, Erik, Sverre och ni andra elektriker som tar er tid att ge råd i det här forumet är ju guld för oss andra.

Och jag är övertygad att era råd hjälper en del "hempulare" att göra sina kopplingar på ett bättre och ofarligare sätt. Och antagligen får ni en och annan att inse sina begränsningar och ringa efter elektrikern istället för alltför vilt hempulande.

Hemmakatten
Jo, så är det! Håller helt med hempularen. :D

Och för att bidra till den ursprungliga diskussionen kan jag berätta att vi betalat 310:- + moms förra året för elektriker här i Sthlms-området.

RilleRock
Hemmakatten skrev:
Nej RilleRock, jag menar inte dig utan anders. Du Rille har alltid varit öppen om vad du gör och sagt vad du tycker (även om jag inte alltid hållt med dig). Däremot så är det bedrövligt när personer som anders. försöker smyga in reklam utan att tro att folk ska märka det. I annan tråd har anders. med sitt första inlägg utgett sig för att vara "vanlig" konsument och rekommenderat egna firman med tel.nr. DET är trist, eftersom alla kanske inte ser igenom det utan tar det för en god rekommendation.
Men gud vad trist det skulle vara om skulle vara överrens hela tiden.
Ett forum är till för att man skall utbyta erfarenheter.
Positiva som negativa.
Måste hålla igång hjärnan med ;)
Bra du är uppmärksam till gagn för de övriga konsumenterna här.
Jag värdesätter Raka Rör :)

Ps.Jag har hört talas om världens bästa elektriker ochhan tar bara 50kr/h..PMa mig för nummer....DS :P ;D

RilleRock
hempularen skrev:
Tror inte att det ar Rille som avsågs.

Rillerock, Erik, Sverre och ni andra elektriker som tar er tid att ge råd i det här forumet är ju guld för oss andra.

Och jag är övertygad att era råd hjälper en del "hempulare" att göra sina kopplingar på ett bättre och ofarligare sätt. Och antagligen får ni en och annan att inse sina begränsningar och ringa efter elektrikern istället för alltför vilt hempulande.
Bockar och bugar :)
Har bara på ngn vecka blivit fullvärdig medlem.
Är "hyffsat" aktiv.
Hjälper gärna till med sådant som jag tycker ni kan få lov att göra själva.
Vi alla vill såklart tjäna in pengar här och var.
Blir bara upprörd när snålheten bedrar visheten.
Har själv haft nytta av alla andra forumdelar där man hämtat nyttig information om hemmets alla delar då man snart blir villaägare.
Så även vanliga konsumeneter ger mig mkt igenom sina erfarenheter.
Även kan jag som fackman snappar upp saker som ni "kunder" tycker är rätt och fel.
Ibkland vet man inte om man skall skratta eller gråta när man läser hur vissa hantverkare beter sig.
Nä ja måste lägga mig...vart uppe sen 5 och jobbat mellan 07.00 till 21.30
Höres en annan dag fellows 8)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.