Vi fick ett muntligt avtal med en byggnadsfirma på västkusten om reparation av ett tak som vi själva försökt laga men inte hunnit/klarat. Vi har vittnen på detta. Detta skedde i september. Hösten gick, vintern gick inget hände. Jag litade totalt på denne man. Vi hade ett löfte/avtal, visserligen inget pris men ändå. Detta är på västkusten där byggnadsfirmorna har hur mycket arbete de vill och det är svårt att få någon från orten. Vi talades vid då och då. Arbetet dröjde. Våren gick. Han hade influensa, vädret var dåligt. Och jag började bli orolig för rotavdraget. I slutet av maj säger han plötsligt att han inte har tid med reparationen.
Då måste du hitta någon annan ber jag. Detta gör han. Den nye mannen verkar trevlig och positiv. Tiden går och nu blir jag verkligft orolig för rotavdraget. Jag säger till den förste att om vi missar rotavdraget är det hans fel. Han exploderar och skäller ut mig. Jag lägger på luren och är mycket ledsen. Jag talar med den nye hantverkaren och berättar att jag inte vill tala mer med den förste mannen. Han är förvånad. Och givetvis säger han också plötsligt nej. Nu står vi där utan hantverkare i den del av Sverige där det är svårast att hitta någon och den tid det är som svårast. Jag känner mig så utlämnad!!! Nu missar vi rotavdraget, och nog borde den förste ha hunnit under hela denna tid???
Vad ska vi ta oss till??????????
Gits