fubar
fubar: Vad har en som putsar hus för utbildning? Är de snickare, målare eller finns det nån specifik murarutbildning?
0 svar · 912 läst
S
saki1978: är det 1 plansvilla som du bygger eller?i så fall hur mycket kostar 1 plansvilla hos alfa stenhus?
6 svar · 3,5k läst
K
Kjell_G: OK, så den byggmästare som samtidigt är KA binder ris åt egen rygg om han släpper igenom ngt som inte är schysst. Låter som att det inte är helt orimligt, under förutsättning att man som jag känner och litar på personen i fråga, genomföra bygget? Nu kan det vara så att byggmästaren utåt sett är neutral, firman är ett AB och han kanske inte längre är bolagstecknare utan bara
4 svar · 886 läst
S
sville: Finns en annan i Tollarp. Wanstadius Trädgårdsanläggningar. 044-71481 Trevliga och duktiga killar. Hälsa från mig
4 svar · 1,3k läst
A.Nygren
A.Nygren: Vi håller på att bygga med Krister Ottosson Bygg AB, än så länge är vi nöjda med dem. Skicka ett "IM" till mig om du vill ha kontaktuppgifter.
2 svar · 1,2k läst
A
abbe_: He He, jag har provat Bello, det var en bred blandning av hantverkare som hörde av sig.... /Mattias
3 svar · 1,3k läst
M
Modig: Du, jag skulle överväga att anmäla den mäklaren! Kan tänka mig att Mäklarsamfundet skulle ha en del åsikter om en mäklare som råder köpare att "slarva" med undersökningsplikten! Visst kan du undersöka huset själv, eller ta in någon "allmänt kunnig" – men om du/den du anlitar missar ett viktigt fel så kan du ändå stå där i en ekonomisk mardrömssituation. Det är viktigt att
5 svar · 4,3k läst
J
Jocke71: Hej Jag har precis fått reda på att min putsade fasad på mitt hus är målad med en plast färg och mår inte mår så bra. så nu står jag i valet och kvalet att göra nånting åt det här. tänkte väl ta med tak och dränering på samma gång ....! Nån som vet bra firmor i sthlms området som tar sig an det här till privatpersoner..?
0 svar · 857 läst
M
mabraham: Hejsan! Vi ska byta ut vår trappa och letar efter ett snickeri som kan göra detta för ett bra pris. Vi vill gärna ha hjälp med konstruktion och även montering på plats. Är det någon som gjort något liknande och känner till ett bra snickeri/hantverkare? Konstruktionen på trappan är enkel, en vanlig U-trappa och vi är inte ute efter några specialdetaljer. Vi ser gärna att företaget
0 svar · 2,3k läst
atelli
atelli: Men det är alltså ingen som har anlitat någon firma för generalentreprenad? Vi vill bara skriva ett avtal med generalentreprenören och sen är det upp till denne att anlita hantverkare och samordna kalaset. Det är ju många husleverantörer som "erbjuder" generalentreprenad så det borde finnas firmor som gör sånt... robert_maria; det är inte Mälarvillan!
7 svar · 1,5k läst
N
nikkelilltroll: Hmm låter bekant men har aldrig hört något mera..
1 svar · 2,6k läst
M
mifrk: Hej Känner tilll en duktig snickar som heter Mikael Gunnarsson han håller till vid kalmar trakten kan ju inte garantera om han är ledig men kan vara värt att slå en pling..... 073-1801942 /frank
1 svar · 2,7k läst
lier
lier: Hur är det med försäkringar om man anlitar polska byggare, och garantier om man importerar byggmaterial?? ::) Jag skulle inte våga men man kan säkert tjäna pengar.
3 svar · 1,2k läst
volvo
volvo: Detta är effekten av en byggboom med brist inom de flesta dicipliner. Stress och överbelastning gör att man har svårt att tillgodose kundservicen. Dock brukar den här typen av företag/personer saneras ut under lågkonjunkturer.
1 svar · 2,4k läst
volvo
volvo: Jag har endast goda erfarenheter av denna firma. Jämfört med många andra byggfirmor så har de haft en bra finish på det de lämnat över.
1 svar · 1,7k läst
A
Arto: Kolla med denna firma... http://www.norrlandskustensalltjanst.se/default.asp
2 svar · 1,1k läst
T
Anonymiserad 23608: Jag brukar anlita Björns Golv till slipningar, och hittills har mina kunder blivit nöjda. Dom finns på 08-31 11 47.
4 svar · 2,1k läst
P
Patrikb: Finns det någon som anlitat Jucomi bygg & fastighetsaktiebolg för en renovering? www.jucomi.se. Om, vad är omdömmet? Pris, kvalitet osv. Fick lapp i brevlådan. Dock svårt att veta om de är bra :)
0 svar · 4,6k läst
P
pjac: Hej! Ngn som kan rekommendera ngt bra företag för att tilläggsisolera (lösull) bjälklaget på vinden i Halmstadtrakten? //Peter
0 svar · 826 läst
F
fripppe: Jag är på jakt efter någon som kan göra en konstruktionsritning. Helst i östergötland, men det går väl bra på andra håll också. Det finns ju post. Någon som har erfarenhet av en bra sådan?
0 svar · 1,2k läst
L
Lasse_lo: Ska renovera mitt badrum i lägenhet så jag söker en bra/duktig hantverkare med behörighet för våtrum. Det sitter matta på golvet och matta på väggen. Bo i Älvsborgs län.
0 svar · 2,2k läst
K
kaiser: Hej! Skall bygga hus i Fleninge strax utanför Helsingborg.Vi fick reda på att bygg firman som ska bygga vårt hus heter Villa Teamet och nu undrar vi om det är någon som har erfarenhet av denna byggfirma. Mvh Fredric
0 svar · 1,1k läst
S
sville: Sök poå Morfars Kammare i Tollarp
1 svar · 1,2k läst
M
Mats_A_R: Är det någon som kan rekommendera en rörmockare i Karlskronatrakten? Jag behöver dra om ledningarna i stugan.
0 svar · 3,2k läst
P
peder711: Vilka rörmokare är det du har haft problem med? Jag håller själv på att "upphandlar" röristjänster för utbyggnad i Täby. Kan kanske vara bra att undvika de ni har haft problem med..
2 svar · 3,8k läst
B
brma: Jag ska ringa och snacka med honom, tack för tipset!
2 svar · 3,6k läst
S
sville: Är det inte bärande väggar så tar det ca ett par timmar. Men det är inget ni behöver anlita en snickare för. Snackar vi bärande vägg så ligger det nog på 12-25k beroende på omständigheterna.
2 svar · 8,6k läst
H
hempularen: Det normala (tror jag) är att beställaren betalar besiktning och framförallt så skall du som beställare välja besiktningsman. Använd för guds skull inte någon som hantverkaren föreslår. Sen är det väl så att vid mindre jobb så hoppar man som beställare ofta över det där med besiktning. risk att besiktningen kostar mer än jobbet.
2 svar · 4,3k läst
M
Maxal: Söker tips/referenser på företag i Västerås med omnejd för installation av pelletspanna. Totalentreprenad, dvs nedmontering av befintlig oljepanna, installation av pelletspanna samt bulkförråd. Är även i viss mån intresserad av alternativa värmekällor- luftvärmepump (för vattenburen värme) eller markvärme - då jag inte riktigt har bestämt mig för pellets även om det lutar mot
0 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.