H
hempularen: Det normala (tror jag) är att beställaren betalar besiktning och framförallt så skall du som beställare välja besiktningsman. Använd för guds skull inte någon som hantverkaren föreslår. Sen är det väl så att vid mindre jobb så hoppar man som beställare ofta över det där med besiktning. risk att besiktningen kostar mer än jobbet.
2 svar · 4,3k läst
M
Maxal: Söker tips/referenser på företag i Västerås med omnejd för installation av pelletspanna. Totalentreprenad, dvs nedmontering av befintlig oljepanna, installation av pelletspanna samt bulkförråd. Är även i viss mån intresserad av alternativa värmekällor- luftvärmepump (för vattenburen värme) eller markvärme - då jag inte riktigt har bestämt mig för pellets även om det lutar mot
0 svar · 1,2k läst
O
OverAndOut: Jag ska dra om elen i mitt garage och skulle behöva referenser/tips på elektriker i Växjötrakten. Det är ett mindre jobb med att montera en ny central i garaget/verkstaden och sedan montera nya uttag och belysningar inkl kabeldragning. Allt av intresse, både goda och dåliga erfarenheter.
0 svar · 1,2k läst
K
kindblom: Vi undrar om någon vet någon bra murare i Umeåttrakten. Muraren vi anlitat har blivit sjuk o detta är KRIS...vi ska flytta in om 2 mån. MVH Kindblom
0 svar · 3,2k läst
T
Tiny: ... från Garbo. Om du har erfarenhet av mannen i fråga blir jag tacksam för... intryck? Om ni har fått honom namngiven som besiktningsman vid kommande besiktning har jag information som kan intressera. :-X
0 svar · 2,4k läst
MathiasS
MathiasS: Intressant, Jonas kommer hit för att föreslå en lösning för radonsanering på onsdag, hoppas lyhördheten håller i sig tills dess.... :)
1 svar · 2,2k läst
G
GR_B: Vill ge en Eloge till VEOSOL • Kil Norrbacka • 705 92 Örebro Tfn 019-28 03 50 för installation av min vedanläggning.Tack för installationen Karri.Snabbt och proffsigt.Heder åt en sådan firma.Kan varm rekomendera denna firma till andra. Vill ni kolla in på deras hemsida så är adressen http://www.veosol.com/. KJ
0 svar · 953 läst
C
co: Vi har byggt ut vårt hus och misslyckats totalt med upphandlingen av projektet >:( :-[ :'(. Jag vet precis hur du inte ska göra och betalar dessutom hutlösa advokatkostnader för det. 1. Välj entreprenör NOGA. Vi hade också problem med att få tag i någon överhuvudtaget vilket till slut fick oss att välja fel entreprenör. Så fortsätt leta; fråga alla du känner, prata med dem på
1 svar · 2,0k läst
Y
yens: Jag behöver hjälp med ett litet rörarbete i Lund som bör ta ett proffs max en timme. Jag har fått ett skambud från "stora firman" som uppenbarligen inte vill ha jobbet, de ska ha 3.000 för ett jobb som jag utan tvekan gjort själv om det inte varit frågan om att det ska göras i en lägenhet, och därmed behöver jag papper på att det är gjort hantverksmässigt. Pris och snabbhet är
0 svar · 2,8k läst
paller
paller: :) Stort tack för svaret! Återkommer helt säkert med fler frågor om husrenovering och annat.
2 svar · 4,1k läst
Z
zankan: dvs innerväggar, golv och kök osv.... Som nyckeltal kan man säga 5 timmar/kvadrat ungefär dvs 1500/kvadrat nånstans...för endast arbetet...Sedan tillkommer alltid lite säg 10% för att kunna göra en hyffsad PK
3 svar · 2,5k läst
G
gromit42x: Någon som kan tipsa om en bra grävare i Stuvsta/Huddingetrakten. Gärna en som utan knot åtar sig besvärliga uppdrag med bergiga tomter och trångt om plats.
0 svar · 3,5k läst
E
Eva-Lotta: Vi har har bygglov för ett lösvirkes trähus på Österlen har även lämnat in byggamälan för planerad byggstart nu i maj när vår byggare, som vi fått tag i via kontakter, blir hastigt sjuk och måste hoppa av projektet. Så nu står vi där utan någon som kan bygga vårt hus. Är det någon som känner till någon bra och pålitlig byggfirma på Österlen som håller vettig prisnivå.
0 svar · 3,5k läst
T
Tyrre: Trist med tingsrätten! Där tänkte jag inte hamna. Det jobbiga med att ta in hantverkare är ju att specarna ofta är lite luddiga. Ofta måste ju specarna vara det eftersom man inte vet vad som döljer sig i väggar m.m. I vårt fall var vi ju överens om att man inte vet allt och oavsett om fakturan i efterhand var saltad eller om de fick utföra mer arbete vet jag inte men vi var fortfarande
7 svar · 7,1k läst
volvo
volvo: Rimligt är runt 500 kr i timmen. Avser då självklart nedlagd tid. Sedan kan ju denna tiden variera beroende på hur självgående eller hur strulande de andra entreprenörerna är.
1 svar · 2,4k läst
K
kalle001: Hej Här kan man hitta de som söker eller utför en del hantverksjobb http://www.vardagsjobb.se /K
0 svar · 2,7k läst
K
K2: Någon som har bra ref på firma för badrumsrenovering,  Eskilstuna/Strängnäs m omnejd??!!
0 svar · 2,4k läst
A
akeller: Vi skall bygga en skånelänga och skulle vilja ha kontakt med några bra murare.  Är det någon som har erfarenhet av någon/några bra hantverkare som arbetar i Höör med omnejd? Bra polska murare går också bra. /Andreas
0 svar · 3,0k läst
magnusss
magnusss: Blandade meningar med andra ord. Är det någon som kan rekomendera någon firma (skall begära offert från minst 3) som kan tänkas vara duktiga. Det behöver inte vara i Stockholm=)
4 svar · 1,2k läst
R
Ralli: Hej Anna! Jag har  haft en jätteduktig firma från Litauen där förmannen heter Sailus! Han nås på 076-2569327. Dom har gjort mycket fina betongjobb samt gör jobbet på fastpris! Jag tror att du kommer bli nöjd! /R
2 svar · 1,6k läst
M
M@ZE: Återkommer lite i ärendet, 1100:-/kvm ex moms fick jag när jag ringde Huddinge Industribetong. Låter lite konstigt om du fick 950:-/kvm Micke.
7 svar · 2,7k läst
F
fonsab: För kakel och klinker i ett badrum 4 kvm, wc 2 kvm och klinker i hall 10 kvm, inkl fix, fog och tätskikt, exkl kakel o klinker betalade vi 12000 kr (svart). Hantverkaren känner vi sen tidigare och är vi mycket nöjda över. /HK
6 svar · 8,4k läst
I
Irene_Muren: Är det någon som har anlitat någon bra KA verksam i Nyköping, som varken gör för lite eller är övernitisk så kostnaderna brakar i höjden? Vi vill att det ska göras ett bra jobb förstås, för vi vill inte få problem med vårt bygge.
0 svar · 3,2k läst
P
petol705: Kolla på http://www.extronic.se/Partner.htm Lycka till
1 svar · 2,4k läst
S
Swedeinla: Hej ! Håller just på att begära in offerter på en markvärmepump från 4-5 firmor i Halmstad området. Jag är intresserad att höra om någon har speciellt positiva (negativa också naturligtvis) erfarenheter från installatörer i området. [smiley=smiley.gif]
0 svar · 1,7k läst
volvo
volvo: Ordet du söker är Projektledare.
1 svar · 1,8k läst
S
synpunkter: Du själv.
1 svar · 1,1k läst
K
kalle001: Kolla även på sajten http://www.vardagsjobb.se /K
11 svar · 2,2k läst
K
kalle001: Hittade denna sajt på webben http://www.vardagsjobb.se Finns säkert fler att lista.. /K
0 svar · 1,0k läst
S
Sartsa: I helsike heller med såna bilder, bort med dom >:( Men Sara B, om det handlar om tillbyggnad av en- eller tvåbostadshus (småhusentreprenad) tillämpas ABS 05, allmänna bestämmelser för småhusentreprenader. För reparations- och ombyggnadsentreprenader används istället allmänna bestämmelserna i RO-formuläret + Konsumenttjänsteölagen. Allt hittar du hos Konsumentverket.
4 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.