C
crazytok: Det blev en pool istället, skall komplettera med en badtunna sedan. :-)
8 svar · 3,4k läst
D
Dolle39: Glöm denna frågan. Det var enklare än jag trodde. Man behövde bara bruka mer vålda. Man behövde slå underifrån hårt så kunde man enkelt lyfta undan fronten.
1 svar · 906 läst
·
L
linuseinar: Hej! Märkte idag att jag fått felmeddelande på spabadet (Marquis Hollywood) ”HTR too hot” och Jet-pump 2 verkar starta ca varannan minut av någon anledning. Har prövat bryta strömmen till badet men felmeddelandet kommer tillbaka efter någon timme när jag startat upp det igen. Det märkliga i det hela är att jag häromdagen öppnade locket till maskinrummet för att ta fram serienr
0 svar · 1,1k läst
Mikael Thunblom
Mikael Thunblom: [citat] Ett Balboa spabad
1 svar · 1,0k läst
·
J
johan_paz: Ibland ramlar man på en sådan här gammal tråd när man googlar:) Vill bara säga att mitt billiga kina-spa , Rimini, ifrån Bauhaus/Denform har fungerat fint sedan det sattes på plats för 8 år sedan. Kostnad då 29900:- Dags för nytt överdrag till locket nu, och jag måste byta plattan under pumpen då jag ställt badet direkt på isopor, löv har hållt kvar vatten nära kanten som
22 svar · 33,9k läst
K
Kristian Lund: Hej alla! Vi kommer bygga en tjälldenpool med start i höst. Har under resans gång funderat på att måla poolen istället för en liner. Söker en sådan poolkänsla. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan dela med sig av sina erfarenheter? Fördelar som nackdelar. Jag förstår att det kan bli problem om betongen blir fuktig vilket kan innebära att färgen släpper men hur
0 svar · 1,6k läst
M
mindis: Finns ju foam fighter medel, tex från delphin som fungerar rätt bra tycker jag. Mvh
4 svar · 1,3k läst
G
Golden777: [citat] Hade lätt kört på om jag hade varit du. Köp en vanlig, flytande klorfördelare, lägg i en klortablett så har du rent och klart vatten hela tiden. Lär barnen att skölja fötterna i en balja bredvid innan de hoppar i så behöver du bara fylla på med vatten en gång per säsong:)
358 svar · 431,8k läst
·
Stefan N
Stefan N: Betong, armering, formvirke och cellplast till botten bla.
5 svar · 3,1k läst
P
Plutus: Det behövs mera information, effekten på poolpumpen? t.ex. Hur är dosan avsäkrad? finns det andra storförbrukare på samma fas? Vad är det för huvudsäkringar?
2 svar · 2,7k läst
·
T
Tompafix: På utsidan av polen är det märkt med A och B. A är inlopp och ska ha munstycket som sitter till vänster på bilden. B är utlopp och ska ha munstycke som är till höger.
7 svar · 5,1k läst
·
Villa vista
Villa vista: Nej men jag behöver stensarg till 8x4 m pool så jag lånar tråden :)
1 svar · 1,7k läst
H
HiScore: Tjälldenpool, 8x4, saltklorinator med dual link, pooltak Albixon Dallas, värmepump Brilix modell fet, trädäck ca 100 kvm, nedgrävt teknikrum av lecablock, bastu och en del grejer till ett växthus som kom med i samma sväng. Helt klart är det inte och helt ihopräknat är det inte, men så värst långt från 500 tkr är vi nog inte. Grävning och betongplatta, samt el är det vi har lejt
12 svar · 12,8k läst
N
Nikoneer: Skapligt trådlyft, ser att det var två år sedan jag funderade i de här banorna... Har precis fått ett vanligt spabad på plats i en nybyggd altan, så det blev nåt bra att bada i men inte i närheten av de ursprungliga idéerna. Pengarna för en riktig pool, önskan att bada även på vintern och att bada ordentligt varmt var de tyngsta argumenten.
37 svar · 16,7k läst
·
T
TH885: [citat] [bild]
14 svar · 9,1k läst
·
Brainspace
Brainspace: Gammalt ämne men jag funderade på samma sak och hittade denna tråd. Det verkar dock inte helt galet som många tror pool av container - Bing images
15 svar · 37,1k läst
H
HiScore: Om någon annan skulle fundera på samma sak kommer svaret här: japp, det går fint. Det går att böja lite och det funkar även att vrida lite. Varmluftpistol med lite lagom värme en stund bara.
1 svar · 3,2k läst
C
crazytok: [citat] Aha, det lät ju väldigt mycket smidigare!
5 svar · 2,5k läst
M
Mollysson: Hej Funderar på att bygga in ett LazySpa och isolera det för att klara vintersäsongen bättre. Någon som tänkt och gjort något liknande?
0 svar · 1,7k läst
MathiasS
MathiasS: Hej @Roger12, long time no see, välkommen till Byggahus. Angående korrosiviteten, menar du att det blir problem med armaturer i rostfritt, värmepumpar i titan eller pumpar i brons? Isåfall är det ju no go på svavelsyra, men jag vet så många som kör svavel att det verkligen skulle förvåna, man skulle ha hört om sådana problem....
9 svar · 5,4k läst
R
Roger12: Hej, Använder du Biltemas klor är de alltid CYA-baserade. Diklor eller triklor. Sjunker din klorhaltsmätning mycket fort med dessa klor har du problem. Vilket betyder bakterier/alger/många badande. Du skriver om alger. Vilket betyder att ditt klor inte fungerar. Anledningen är att ditt klor sitter på CYA som skyddar det som kallas för fritt klor från att brytas ner från solens
12 svar · 5,2k läst
pjgb
pjgb: Hejsan, vi köpte ett Nordic Hot Tubs Encore SE-NLP från Folkpool i våras. Ingen smärtfri affär men nu står badet på plats. Senaste gångerna vi badat har det inte gått att ställa Whirlpool-vredet så att alla sittplatser får jetsprut. Det ska vara läget efter whirlpool-läget. Felet verkar vara att vredet inte snäpper fast utan vill hoppa medurs till nästa inställning, och då får
0 svar · 1,2k läst
J
jerydh: Hej! Jag håller på och smäller upp en rund plåtstommepool som blir i stort sett helt nedgrävd. Där det finns marktryck ska det återfyllas med magerbetong. Instruktionen säger inget om hur jag ska hantera genomföringarna för lampa, inlopp och skimmer. Jag blir osäker på om det är saker som jag kan behöva komma åt enklare och därför borde regla runt och fylla med grus?? Någon som
0 svar · 922 läst
T
toband75: Som epw säger kan jag också rekommendera Mspa Premium Camaro för under 10k. Jag har haft mitt i två år och det fungerar överlag väldigt bra. Trevlig support och jag fick snabbt ersättningsdel när en dragkedja gick sönder.
2 svar · 1,6k läst
F
fiskbuggaren: Jag provar att hänga den i bryggan istället för enklare hantering under testfasen. Eftersom avstånd till ytan är så kritiskt måste det nog till flytelement om det här ska bli bra men det ger en hint. Frånvattnet avleds med slang. Funkar ok men får lätt hela grejen att rotera. [bild] Och fortfrande risk för den här [bild]
4 svar · 807 läst
·
Ludvig Aldrin
Ludvig Aldrin: Så klart ;). Ska bara laga däcket efter att jag tog bort stegen.
10 svar · 2,9k läst
traceour
traceour: Så är det säkert, jäkla jänkare med sin enfas
2 svar · 1,5k läst
N
Niq: Se bara till så att pumpen orkar med storleken på solvärmen
6 svar · 4,5k läst
·
wrang
wrang: [citat] Kolla denna sidan https://www.dittsolskydd.se/produkt-425-drivbussning-70mm-40-mm https://www.dittsolskydd.se/kategori-159-terrassmarkis
12 svar · 4,5k läst
·
Erkn
Erkn: Ok, tack för snabba svar. Jo, pump och filter sitter lägre än ytan. Blev bara osäker efter att ha sett instruktionsfilmer där det inte kommer vatten ur utloppet när pumpen är av.
3 svar · 2,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.