Byggahus.se

Koriks 11.000 liter stor badtunna!

1. C
    Byggahus Freak! · Västra Götaland · 2 390 inlägg

crazytok

Byggahus Freak!
    Någon här som har Koriks 11.000lit pool som badtunnaexperten säljer?
    https://badtunnaexpert.se/badtunnor/glasfiberpool-koriks-11-000-l/

Hade velat ha det bästa av två världar. Vill ha en badtunna, men dom känns oftast alldeles för små iom att på sommaren är det kul om barnen har lite yta att kunna leka i. Men på vintern hade det passat perfekt! På sommaren vill man ju ha en lite lagom pool för att kunna ligga o plaska och allra helst fått plats med en liten madrass.

Hittade då ovanstående som väl vad jag förstår först och främst är en pool. Men dom har en 60kw vedeldad kamin som passar denna.

Men hur bra funkar det egentligen? Känns som att det borde ta ett dygn att värma upp så många liter vatten. Så jag vet inte.

Tyvärr får vi inte plats med både pool och badtunna på något bra sätt utan att all gräsmatta försvinner. Hade därför velat hitta en bra kompromiss om möjligt.

Har hela tiden kikat på pool-fritids 3.200lit variant annars. https://www.pool-fritid.se/produkt/terrasspool-glasfiber-12-14-pers/

Men nyfiken på om någon testat Koriks 11000lit badtunna som sagt.

2. D
    Medlem · 245 inlägg

dennis_f

Medlem
    Har inte testat "badrunnan" men om du värmer vattnet med 60kw så tar det ca 7 timmar från 4 till 34 grader.

• Laddar…
  3. S
    Medlem · Kronoberg · 50 inlägg

sudo

Medlem
    Om du får in 60kW i vattnet kontinuerligt så tar det cirka 13min per grad vattnet värmes, utan att ta hänsyn till avkylning och andra yttre förluster.

• Laddar…
  4. C

crazytok

Byggahus Freak!
    Det är lång tid att springa in/ut och elda för att få upp tempen i baljan! :D

• Laddar…
  5. Peter2400
    Medlem · Västkusten · 4 922 inlägg

Peter2400

Medlem
    Det finns inget att sitta på?
    Inte så kul som badtunna då.

6. C

crazytok

Byggahus Freak!
    Haha, nä jag vet!! Tänker mig att det borde finnas lösningar till det dock? Antingen att det finns plaststolar färdiga att köpa för ändamålet med ingjutna tyngder. Eller att man hade fått hitta på något eget?

Men inget jag har forskat i så har inte en aning!

7. C

crazytok

Byggahus Freak!
    Typ 6st sådana här med blysänke...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.