Ja, naturligtvis är den en insekt med sina sex ben. Den lever men nu vet jag inte var den har tagit vägen. Tack, ska släppa ut snytbaggen nästa gång jag stöter på den. Läste att snytbaggar är kända för att ringbarka träd. Hoppas den inte ger sig på några av våra träd.