En lägenhet i föreningen ligger ute på nätet. Läser till min förvåning att bredband och kabel-tv ingår i månadsavgiften. Kändes som jag missat något eftersom jag betalar för mitt. Mailade mäklaren och frågade. Men det var så att
"Com hem är indraget.
Men man betalar för abonnemanget/ hastigheten själv. "
Men det är ju inte riktigt så det står i beskrivningen. Är det ens lägligt att skriva så då? Måste säga att jag är rätt less på fastighetsmäklare och deras "kreativa språkbruk".
"Com hem är indraget.
Men man betalar för abonnemanget/ hastigheten själv. "
Men det är ju inte riktigt så det står i beskrivningen. Är det ens lägligt att skriva så då? Måste säga att jag är rätt less på fastighetsmäklare och deras "kreativa språkbruk".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade det varit jag som köpt den lägenheten, hade jag antagit att mäklare menade att alla internetkostnader ingår inte bara abonnemanget! Tycker det låter väldigt fel att skriva så när det enda som ingår är nätavgiften.
Står det att Kabel-tv och Bredband ingår i månadsavgiften som ovan. DÅ kommer i alla fall jag ta för givet att jag har internet och tv utan att göra något eller betala något extra.
Så i detta fall är det helt klart fel.
Så i detta fall är det helt klart fel.
Det låter helt galet att skriva så. I vår förening har vi likt många andra föreningar ett grundutbud vad gäller tv-kanaler, men då framgår det tydligt; t ex:
"3200 kr/mån inkl kallvatten, uppvärmning, kabel-tv med grundutbud"
"3200 kr/mån inkl kallvatten, uppvärmning, kabel-tv med grundutbud"
Finns säkert någon klausul om tryckfelsnisse. Ingen ide att lägga tid på att reta upp sig på sånt som mäklare. Jag blev också irriterad på dem när jag letade hus men det är när man är mitt uppe i det, du kommer släppa det sen. Det är inte värt att bli arg för det, lägg energin på annat är mitt råd.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Mäklaren kommer att säga att det är enligt uppgift från säljaren/föreningen.
Klicka här för att svara