Hyltran från Veglemyren
Hyltran från Veglemyren: Snart är det jul igen Dammsugare Lilla ”Lisa” ser, Hennes grisar skräpar ner, Denna kompis är skräpet opp, Så att detta får ett stopp, Vill ni hjälpa mig göra färdigt ett kul rim till en (bosch optimum) hushållsassistent och några tillbehör. [bild] [bild] [bild] Denna hjälpreda stark och seg, Hjälper till att knåda deg, När du ligger i din säng, Vispar den maräng, Om du
2 svar · 1,5k läst
·
T
Tiger79: Grattis! Vi har en 7 sitsig 200hästars och är nöjda. 4 barn och massvis med sporter så funkar den bra!
10 svar · 7,4k läst
·
N
Anonymiserad 376653: [citat] Svar:ja 50 till 65 procent av värdet på bilen. Min bil värderades av Försäkringsbolaget till 23 000 kr fick då ut 65 % av det 15.000 kr. Hade inge aning om Detta bra jag valde behålla in bil så.
6 svar · 12,1k läst
B
bradgard: Sådär, nu är oljan bytt och motorn lät väldigt lättad och nöjd. Fattas bara att åka till tippen med resterna... Det fick bli en sån här https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/oljeverktyg/oljefilterverktyg/oljefiltertanger-2000024002 Provade med mina trädgårdshandskar med någon slags gummiinsida men det satt åt rejält, eller så fick jag inte tillräckligt bra grepp. Oljepluggen
50 svar · 19,9k läst
·
L
Låset: Hej! Jag är sugen på att höra vad folk har för tips som underlättar vardagen. Ett så kallat "life-hack", som är ett populärt uttryck idag. Exempel på tips jag sett tidigare: - Bara köpa likadana strumpor för att underlätta sortering efter tvätt (har dock ej implementerat detta, ännu) Ja ni hajar. Ös på.
0 svar · 620 läst
Frangipanista
Frangipanista: Vet detta är ett gammalt inlägg men hittade det då jag sökte på nätet. Jag upptäckte ikväll min ruta har en lång spricka som är inifrån dvs inte pga ett stenskott. Sprickan går inte känna alls på utsidan och den kommer nerifrån kanten mot huven så att säga. Jag tänker jag ringer glasmästaren som bytte min ruta i feb så de får titta på detta på måndag. Jag tog kort på det
25 svar · 11,8k läst
H
Haagbard: Jag slog för några år sedan gräs i ett reservat med Husqvarnas största gräsröjsåg och 350 mm treuddig klinga. Rätt vad det var svishade det till mellan benen och motorn varvade till. Då hade klingaxeln gått av, klingan kunde jag då ej hitta. Denna hittades senare av en räfserska 20-25 meter bort. Detta kändes som att det hade kunnat gått betydligt sämre än det gjorde. :thinking:
10 svar · 16,4k läst
·
J
Anonymiserad 138107: Vad ska du använda det till?
24 svar · 2,0k läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Jag har aldrig haft fel förut. Det här verkar vara första gången.
11 svar · 4,3k läst
dof
dof: Inte så länge det fungerar som det ska
3 svar · 1,5k läst
·
Strip
Strip: Japp, nu har jag hittat en bild som stämmer ganska bra med min fågel. Det finns vatten här, Lidan precis vid trädgården och en dryg mil till Vänern. Vi har ganska mycket fågel här annars, men antalet arter är begränsat. Därför blev jag så glad när det dök upp en ny, dessutom en jag aldrig sett förut :love: [bild]
5 svar · 1,6k läst
·
mikethebik
mikethebik: [citat] Svetsa ihop en vettig regering är han inte kapabel till, resultatet blev en usel svetsning med väldigt mycket miljöparti-slagg som det krävs en förbannat stor slägga för att få bort. Bättre att svetsa om alltihopa med bättre chefs-svetsare, bättre elektroder och lite mindre pendling:cool: Edit: Och naturligtvis med väldigt högre kvalitet på råämnena du svetsar ihop.
2,2k svar · 225,5k läst
·
useless
useless: [citat] I min region kan jag som förälder boka test för mina barn under 18 år. Däremot måste de som är 13 till 15 år logga in med sitt eget bank-id för att se provsvaret (om man inte vill ringa och fråga).
38 svar · 6,2k läst
D
datadavid: [citat] Vilka jävla fetton dom är va, hantverkarna? Håller på och äter frukost? Tvi! Underklassen ska bara bygga våra hem, och billigt därtill!
46 svar · 15,2k läst
H
Hidoi: [citat] Mjo, men tänkte använda de existerande hålen som guide och borra så att dom blir genomgående, sen kommer flaskorna att ligga ner och vila på nedre kanten, men allt handlar om hur stora hålen är från början. Dom får ju inte vara för stora. [citat] Ja, men det är mycket mer jobb än det är värt :P [citat] Japp, finns en massa tillverkare av paint racks, men jag tyckte mest
12 svar · 3,4k läst
·
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT: Här har jag samlat bilder från mäklarannonser på häftiga hem. https://www.pinterest.se/maklarannonser
1 svar · 16,1k läst
J
JohanLun: Jag har tyvärr inte bra svar, men du verkar ha gjort hemläxan. Jag har kört VW sen 2014 och är inne på min 5e bil, vi har bara bilar inom VW gruppen att välja på om vi vill ha bil genom jobbet. Det är generellt mycket neutrala och trevliga bilar att köra och när de är nya är de nog relativt problemfria. Väljer man rätt modeller och inte har otur med rostskydd tror jag de är helt ok
6 svar · 2,7k läst
Fairlane
Fairlane: Plocka bort hjul, stänkskärm etc och kunde titta från undersidan. Den satt snett, rejält snett, men en skruvmejsel och ett litet knack med hammaren löste problemet. Tack för hjälpen alla.
8 svar · 2,6k läst
·
S
Strontus: Som sagt en värmesköld. Hur kritisk den är beror nog på, förmodligen inte lika kritiskt på vintern som en het sommardag i en bilkö. Det är också möjligt att det är standardutrustning, men egentligen bara behövs i varmare klimat. Men om inte fästena har rostat bort, eller rostat fast så bör det inte vara något större jobb att sätta tillbaka den.
8 svar · 3,0k läst
·
V
Ville_Vessla: Dom har hängt fel, 169kr gäller Guide 16. Guide 504 kostar 20kr enligt byggmax web.
8 svar · 3,9k läst
·
P
peroande: Motorn från Kjell & co (https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/elektronik/elektromekanik/motorer/dc-motor-25-6-v-p36207) visade sig vara identisk med bilens. Nu har jag monterat den nya och bilen funkar som den ska.
14 svar · 3,6k läst
·
galento
galento: Vilket krångel det kan bli :( Hör hört flera som gått ur AF för de inte orkar pressen och stressen. Surt när man jobbat i decennier och betalat in pengar.
2 svar · 1,4k läst
S
skogstomten: Fyrhjuling med lämplig vagn för persontransport? Elektrisk flakmoppe (Ferguson)?
3 svar · 1,2k läst
K
kattparet: Nu har jag fått lov att såga av eländet, röret har inte rört sig ur fläcken trots all åverkan, så skaffat ett smalare rör, men det ska välfettas in med nått antar jag för att förhindra mer fastkittningar. Vad ska man ta för fett?
16 svar · 2,2k läst
·
Bart
Bart: Jag har en Secrid som fungerar bra. Just säkerhetsaspekten har jag inte funderat på. Den är helt enkelt bara smidig att använda. Att den sen också är säker är en bonus. Sen kan man fråga sig om det är så viktigt med skimsäkra plånböcker. Du måste komma ganska nära för att få ut infon. Infon är vad jag förstått endast kortnumret, inget CVV eller liknande. Men, om man ändå
2 svar · 633 läst
G
GargamelSE: [citat] Tycker jag med. Sedan tycker jag inte de var så snyggt gjorda. Är visserligen ingen expert själv på smide o.dyl. men tycker inte de var snyggt gjorda.
4 svar · 903 läst
·
kenneth5828
kenneth5828: + att dom kan ta ut högre summor nu per kubik, innan betalade man för röret och obegränsat antal kubik vatten, och väldigt lite vattenkiosker i Malmö, brand poster fanns på ett visst antal meter ifrån varandra.
6 svar · 1,8k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: [citat] ehh, 300ms, en eon av tid i halvledarsammanhang. :surprised: t.o.m 300nS känns uppåt väggarna för lång tid för högfrekvensswitchning. Man vill väl gärna neråt 10nS och lägre ...? sorry för OT ... :oops:
35 svar · 4,3k läst
·
Mazen
Mazen: Hur hög är ryggen? Enklast är att bära den med ryggen uppåt som brukar vara minst byggande. En 2 meters soffa brukar gå att tråckla ner / upp för dom flesta trappor.
2 svar · 1,4k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Adam Strand, för att få ge referens på företag i vårt forum måste du ha en fullständigt ifylld profil. Fyll i den, annars måste vi tyvärr radera ditt inlägg.
2 svar · 11,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.