2 832 läst ·
16 svar
3k läst
16 svar
Komponera bästa bitssatsen
Sida 1 av 2
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 294 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 294 inlägg
Produkter som diskuteras: "bitssats"
Bitssats 19 delar FAST
Ett urval av bits
425 kr inkl moms
Läs mer
Menar du att man sedan aldrig skulle få använda några andra bits? Eller bara att det skulle vara en bitssats man alltid skulle bära med sig?T Ejmelie skrev:
Man får ju faktiskt göra sig en bitssats med valfritt antal bits. Hur den ska komponeras beror på vad man ska göra. Ibland gör jag en bitssats med två bits genom att stoppa ett PH2 och ett T20 i fickan.
Torx 10,15,20,25,30, 40
Detta för att Torx passar i nödfall på insex skruvar också.
Spårbits
PH2
Fyrkant nr 1
8mm hylsa
Detta blir mina 10 val.
Detta för att Torx passar i nödfall på insex skruvar också.
Spårbits
PH2
Fyrkant nr 1
8mm hylsa
Detta blir mina 10 val.
Fyrkanten kan vara bra att få med, helt rätt. TX10 och 40 likaså, även om det är rätt sällan man har behov av dem. Men när man väl står där med en listskruv eller nån grov T-sexa så är det tacksamtV verktygsgurun skrev:
Produkter som diskuteras: "listskruv"
Golv- & listskruv
Golv- och listskruvar är specialdesignade för att användas vid fästning av golv, lister och socklar. Dessa skruvar har ofta en tunn profil och en liten huvuddiameter för att minimera synligheten när de är på plats, samtidigt som de ger en
Läs mer
lärjungen skrev:
Jag använder de nästan dagligen. Fyrkant till bleck o golvskruv, T40 till grövre "frallor"lärjungen skrev:
På jobbet har jag en bitssats med 20 bits som jag plockat ihop med omsorg. T10-T40, PH1 och PH2, PZ1-3, R1 och R2, tre styck insex och fyra styck flatbits. I fickan ligger hylsa 8,10 och 13 löst. Då har jag allt jag behöver på dagarna. Att ha två av var sort känns overkill, bättra att plocka ett nytt i bilen när det behövs.
Fick jag välja 10 st att ha hemma så hade jag valt T15-T30, PH1 och PH2, PZ1 och PZ2 samt två flatbits av lämplig storlek.
Fick jag välja 10 st att ha hemma så hade jag valt T15-T30, PH1 och PH2, PZ1 och PZ2 samt två flatbits av lämplig storlek.
Produkter som diskuteras: "bitssats"
Bitssatser
Våra bitssatser kommer i olika storlekar och inkluderar allt du behöver för dina skruv- och borrprojekt. Med kvalitativa bits i olika former och storlekar kan du alltid vara säker på att du har rätt verktyg för jobbet. Perfekta för både
Läs mer
Ok, ja då är de ju oumbärliga. Jobbar själv som snickare, men får ändå relativt sällan behov av just fyrkanten och TX40. Men det händer ändå nu och då, och det dråpligaste som finns är ju om man blir stillastående för att man inte har rätt bitsV verktygsgurun skrev:
Många gånger är det ju dock så att det i skruvpaket medföljer en eller två bits av rätt sort, men det skall man verkligen kolla upp. Har hänt en gång att jag åkt ut på ett jobb med några paket golvskruv (eller om det var bleckskruv, minns inte nu) och förlitat mig på att det fanns bits med, men så gjorde det ju inte det. Tur var att det fanns annat att göra den dagen. Sedan dess har jag alltid med alla möjliga och omöjliga bits, och därför anser jag att en sats på 10 bits är alldeles för lite.
Jo, bästa är ju om man har ett gäng extra i bilen. Men många gånger är jag ute på vischan på nåt jobb där bilen kanske måste lämnas en bit ifrån projektet pga otillgänglighet, så därför har jag ofta kanske 4 st TX25 och några av vardera TX20 och TX30. Det händer att man tappar bits från ställningen eller att man råkar slita ut dem från dåliga vinklar. Så därför har iaf jag med mig några extra av de vanligaste rackarnaHennke85 skrev:
På jobbet har jag en bitssats med 20 bits som jag plockat ihop med omsorg. T10-T40, PH1 och PH2, PZ1-3, R1 och R2, tre styck insex och fyra styck flatbits. I fickan ligger hylsa 8,10 och 13 löst. Då har jag allt jag behöver på dagarna. Att ha två av var sort känns overkill, bättra att plocka ett nytt i bilen när det behövs.
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 294 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 294 inlägg
Självklart FÅR man ha hur många bits man vill. Men nu var förutsättningarna 10.A andersmc skrev:Menar du att man sedan aldrig skulle få använda några andra bits? Eller bara att det skulle vara en bitssats man alltid skulle bära med sig?
Man får ju faktiskt göra sig en bitssats med valfritt antal bits. Hur den ska komponeras beror på vad man ska göra. Ibland gör jag en bitssats med två bits genom att stoppa ett PH2 och ett T20 i fickan.
Min tanke var mest att ha en sats med 10 bits i tex fickan. Mer ovanliga bits kan man få gå till garaget och hämta
Då blir det alltså vilka bits man använder mest? Tja, ska jag vara hemma och fixa med nånting så blir det nog PH1, PH2, PZ1, PZ2, T15, T20, T25, T30, H4 och H5.T Ejmelie skrev:
På jobbet behövs PH000, PH00, PH0, PH1, PH2, PZ0, PZ1, PZ2, T10, T15, T20, T25, H2,5, H3, H4, H5, H6, tamperfree: T15, T20, T25, H4, H5, H6. Det blev ju fler än tio, men jag kan inte välja bort nån av dem. (Man behöver iofs inte ha både tamperfree och vanliga av samma dimension, men tamperfree är lite klenare, så jag använder inte dem om det inte verkligen behövs.
Om vi tittar på rapporter från Byggmax, Bygghemma, Hornbach m.m. så berättar företagen om en skållhet DIY-marknad.
Hur ser det ut på den professionella sidan, t.ex. VVS och EL. Är det många projekt som har fått stanna? Vad säger ni som är i branschen. Är det ett uppdämt behov framgent?
Hur ser det ut på den professionella sidan, t.ex. VVS och EL. Är det många projekt som har fått stanna? Vad säger ni som är i branschen. Är det ett uppdämt behov framgent?