2 934 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Lagat vinterdäck
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Jag åkte till verkstaden och de kollade på däcket och sänkte ner det i ett vattenbad. Där gick det att se att det läcker luft från lagningen.
De sa att de inte kunde göra om lagningen då den var såpass stor och nära kanten. Så jag får helt enkelt köpa två nya vinterdäck. Surt.
De sa att de inte kunde göra om lagningen då den var såpass stor och nära kanten. Så jag får helt enkelt köpa två nya vinterdäck. Surt.
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Det går säkert att laga men det kan kosta lika mycket om ett nytt däck om det ska vulkas och det blir stor kappa. Det mesta går att laga men det lönar sig sällan om det blir stor arbetskostnad.G Galten skrev:
2 x 2 cm på insidan?
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
nej finns skadan i stommen så hjälper ju inte en innerslang. Det man inte vill ska ske är ju separationer och explosioner i full fart nånstans..........
Ska man laga en skada i stommen sådär som är lite omfattande så är det kappa med förstärkning på insidan som kompenserar bortfallet i stommen och sen får man vulka igen hålet så inte corden rostar sönder.
Ska man laga en skada i stommen sådär som är lite omfattande så är det kappa med förstärkning på insidan som kompenserar bortfallet i stommen och sen får man vulka igen hålet så inte corden rostar sönder.
Klicka här för att svara