T
toolman77: Min golfbil är godkänn att köras på allmän väg i närheten av golfbana. Frågan är om du har en golfbana mellan hemmet och tippen och vad som räknas som nära....
6 svar · 14,5k läst
imported_Benno
imported_Benno: Jag tycker de vanliga nya i plast fungerar förvånansvärt bra. Har använt bärplockare av metall förr och de fungerar också. Den på bilden kallade vi lingonplockare. Det blir inte så fräscht med blåbär i uppsamlaren i skinn eller tyg.
15 svar · 9,2k läst
F
fhaan: [citat] Utmärkt, låter som en kvalitetsprodukt! Ljudet låter dessutom som en bonus och kommer göra sig fint i symbios med min gamla dator som känns i det närmaste ångdriven... Tack för tips och smaklig spis!
9 svar · 6,9k läst
K
karlmb: [citat] Nu är plötsligt förväntad lev imorgon.
227 svar · 67,2k läst
·
M
Mjolnir: Hej, Finns möjlighet att spara videoklapp som man laddat upp på Byggahus? Verkar inte möjligt för mig, när jag högerklickar på ett videoklipp, även mina egna då det vill säga, så är "Spara..." funktionen gråtextad och går inte att trycka på. Behöver nämligen en av de videona och den finns tyvärr inte tillgänglig någon annanstans.
0 svar · 493 läst
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: Vad bra.
3 svar · 972 läst
R
ratax: [citat] Får nog testa äta surströmming en dag :-) Till och med det luktar bättre än det här. Börjar bara få lite panik att denna lukt grott in i huset och att nästa steg blir ozonbehandling typ :p
3 svar · 9,3k läst
lärjungen
lärjungen: [citat] Tack för tipset. Följande torde vara en rimlig förklaring: [bild]
2 svar · 2,5k läst
·
R
RickardLås: Tack snälla för alla svaren :)
14 svar · 3,8k läst
·
P
Anonymiserad 182623: Tack. Ska testa
2 svar · 1,7k läst
·
galento
galento: Om man har så stressig tillvaro att man måste sitta med mobilen och babbla och sms,a när man kör tycker jag att man bör kolla upp sin livssituation och böter för detta borde mångdubblas eller dra in körkortet en tid. Mötte senast en person igår som satt och grejade med telefonen och var på väg över i mitt körfält på en 80 km/h väg. Han märkte det som tur var och svängde
31 svar · 3,4k läst
P
Pin: [citat] Måste du inte först genomföra stegen i de fyra punkterna,i ditt inlägg ovanför innan Teslan spelar in? Det borde alltså gå att stänga av det? En annan fråga som debatterades hett i en annan tråd,är om det är ok att Teslan filmar omgivningen när den är parkerad och föraren inte är i bilen.
13 svar · 2,9k läst
Rabbithole
Rabbithole: [citat] Det är faktiskt väldigt stor skillnad! Jag har en 6" Jaguar Prestyle Ergo, gåva från svärfar som jag tycker är riktigt bra. Men en Fiskars eller Babyliss är också vettiga och prisvärda alternativ
5 svar · 1,9k läst
K
kardborren: Hur har det gått? Hur löser du släpvagnsvikten, en Micra -90 får väl inte dra 1000 kg?
4 svar · 4,2k läst
·
N
nybyggarn3: Nu är vi inflyttade i huset och kan konstatera att vi inte råkade ut för några leveransproblem till följd av Corona.
7 svar · 3,0k läst
Stickan56
Stickan56: Jag har haft sorg sedan skrivihop.nu kastade in handduken.:( http://skrivihop.nu/ Stickan
2 svar · 1,4k läst
M
Maximarcus: [citat] Ahh, det som var så tydligt för mig! Jag menar alltså att man släpper ekrarna så pass mycket att det inte längre är de som ger hjulet sin form utan att fälbanan får anta sin egen form utan att påverkas av ekrarna. Det är enda sättet att få reda på hur rund fälgen är. Om man får fason på formen på hjulet så kan nog även en statisk balansering vara bra, för det
27 svar · 6,2k läst
·
A
andhak2802: [citat] JA stort stort tack!
5 svar · 1,1k läst
M
Anonymiserad 239657: [citat] Ja de var faktiskt större förr. Kanske är friksvårdsbidraget som hjälpt de stackarna ? :P
12 svar · 2,2k läst
J
JohanLun: [citat] Jag har som sagt bara behövt betala självrisk på stenskott, men fått noteringar på enstaka repor och dörruppslag som gått att klassa som normalt slitage. Städar man ur behöver man inte rekonda, det görs ju alltid ändå. På personalbil är det dessutom bättre att ta allt via jobbet då det är bruttolöneavdrag vilket gör självrisker och andra kostnader blir åtminstone
38 svar · 8,7k läst
·
galento
galento: [citat] Det har du rätt i , men en bit över 2000 mil och ibland med hästkärra har det blivit iaf.
34 svar · 11,6k läst
·
Keiller
Keiller: 988 kronor? Det var lite dyrt, tycker jag. Jag köpte ett från Biltema, ett "Easy-up" för en femhundring. Hade räknat med att det skulle blåsa sönder förr eller senare men det höll faktiskt i tre år, trots flitigt användande och omkullvält ett par gånger i flera oväder. Men det var av lite kraftigare kvalitet än vad ditt verkar ha varit. Det var när det skulle stå lite mer
3 svar · 3,1k läst
·
J
jonaserik: Att linan tar i , är för att båten trycker ner bakändan i början av lyftet , då måste vinscen sitta högre upp eller om det går att sätta en spärr på vicket så det inte lyfter så högt. I övrigt inget om hållfast för dina rör. I princip kanske det inte gör så mycket , linan ligger mot och rullen rullar.
8 svar · 3,0k läst
K
Krux: Använder min gamla fältässja:) blir mer sällan nu dock.
23 svar · 9,8k läst
·
D
Derbyboy: Har en 6 år gammal Audi A3 som ska säljas. Har inte riktigt skött den invändiga städningen. Tänkte därför lämna den på i vart fall invändig rekond. Någon som har tips på en bra firma i stockholmsområdet?
0 svar · 768 läst
Nissens
Nissens: [citat] Men så dog Romarriket ut oxå... ;))
11 svar · 2,1k läst
B
Bjober: [citat] [bild] Det verkar onekligen som de gula blommorna ovanför fönsterglaset klarat sig bättre. [bild] De här rackarna låg på fönsterbrädan.
6 svar · 1,1k läst
·
K
Kromo: Är inte det där fårkondomer?
1 svar · 1,2k läst
·
F
fusion: [citat] Felet jag uppenbarligen gjorde från början var att installera Hi-suite, för när du väl har det installerat så är det första man får upp Hi.suite när man kopplar mobilen till datorn (Win 10 Pro) , men upptäckte nu att man kan ju se mobilen i file manager utan att slå kod. Däremot är Hi-suite ett bra program för export/import av filer/foton/media, men det är som sagt den
28 svar · 2,3k läst
13th Marine
13th Marine: Ibland är det lättare sagt än gjort att begränsa sig. Vissa projekt följer av andra. Själv sitter jag och behöver göra ljusbrunnar till några källarfönster för att kunna stenlägga som återställning eftersom jag grävt fram och fixat bakfallet på avloppet när vi ändå hade hyrt minigrävare för att gräva ner vattenslang tvärs över tomten. :sweat: Men jag har börjat se ljuset
4 svar · 893 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.