altaxis altaxis skrev:
Det är fortfarande så att det du betalar till kommunen täcker hushållsavfall och kompost. De övriga fraktionerna är det fti (förpacknings och tidningsinsamlingen) som betalar kommunen för att tömma. Jag gissar att ni har färre små stationer för förpackningsåtervinning sen ni fick flerfackstunnor?
Stämmer säkert, vilket är lite komiskt då det är återvinningstunnan vi fyller, och som har sämre tömning än "sop"-tunnan (där är ju faktist tidning och färgatglas i den med) som nästan är helt tom för vår del.
Hade gärna avsagt mig den ena och nöjt mig med fri tömning av den andra ;)

Bodde utanför kommunen i 10år under tiden fyrfackskärlen infördes och bodde tidigare i en annan del av staden, så jag har dålig koll på hur återvinningsstationerna såg ut då.

altaxis altaxis skrev:
Det är fortfarande så att det du betalar till kommunen täcker hushållsavfall och kompost. De övriga fraktionerna är det fti (förpacknings och tidningsinsamlingen) som betalar kommunen för att tömma. Jag gissar att ni har färre små stationer för förpackningsåtervinning sen ni fick flerfackstunnor?
Nu kommer ju dock kommunen ta över ansvaret för returpappret. Ska bli spännande att se hur det kommer gå:). Nu får de börja bygga returpappersanläggningar med:).

F FRS05 skrev:
Nu kommer ju dock kommunen ta över ansvaret för returpappret. Ska bli spännande att se hur det kommer gå:). Nu får de börja bygga returpappersanläggningar med:).
Det är ju inte bestämt ännu även om det kan bli så. Blir det så tar det ändå 1-2 år innan det händer nåt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.