Karlia Karlia skrev:
Får de ha mastercard på handelsbanken? Min dotter fick bara maestro, ingen swish heller.
Kanske är maestro, det låter bekant med... Är symbolen lika?

Hur som helst, de funkar ju likadant, betalkort utan kredit...

Det går ju inte ens att göra som man gjorde förr i tiden dagarna innan lön, dvs tanka bilen full eftersom den obemannade macken bara kollade om det fanns pengar på kontot, inte hur mycket... :crysmile:
 
tveksamt tveksamt skrev:
Barn får inte ingå avtal (utan förälders samtycke), så det försvårar ju rätt mycket handlande.
[länk]
Fast de har min tillåtelse att göra vad de vill med sin veckopeng.. :thinking:

Nu handlar de iofs inte så mycket i nätbutiker, det är ju oftast "in app"-köp, vilket antagligen är samma sak tekniskt sett...

Den äldre förmågan har börjat få mer veckopeng, och därmed mer saker som ingår, men det ansvarar hon för själv... För många "star coins" = sämre shampoo
..
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Du har ansvarstagande barn vilket är jättebra. Och de har din tillåtelse. Det är möjligt att du kan kontakta Google och visa att dina barn har det. Förmodligen tycker Google att det är för besvärligt, att det blir mer trassel när barn är inblandade - statistiskt sett är det säkert så.

Tack @tveksamt som hittade länken. Det här hjälper ju tyvärr inte din/er situation men det är anledningen till reglerna.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Det svåra är väl att visa för den andre avtalspartnern (Google i det här fallet) att samtycke föreligger.
Jag tror som ovan att Google helt enkelt inte tycker det är värt mödan.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det svåra är väl att visa för den andre avtalspartnern (Google i det här fallet) att samtycke föreligger.
Jag tror som ovan att Google helt enkelt inte tycker det är värt mödan.
Du har säkert helt rätt..

Påverka Google är nog nästintill omöjligt, det är nog bara att gilla läget tills han fyller 13...
 
Jag bytte datum frammåt åt dottern. Jag skapade ett konto som familjemedlem. Kunde inte ens se på youtube (bara youtube kids). Min son som är 2.5 år har både youtube kids och youtube. Han ratar youtube kids. För allt finns inte där han ska se.
 
FredrikR FredrikR skrev:
11åringen här hemma gjorda samma grej för några veckor sen..
Samma resa som ni gjort med familjekonto mm, hans Youtubekanal försvann mm.
Han hade dock inga egna betalmöjligheter innan han ändrade födelsedatumet.

Som det känns nu får han härda ut. :thinking:
Min grabb gjorde samma sak.......
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Joakim Elfving Joakim Elfving skrev:
Jag bytte datum frammåt åt dottern. Jag skapade ett konto som familjemedlem. Kunde inte ens se på youtube (bara youtube kids). Min son som är 2.5 år har både youtube kids och youtube. Han ratar youtube kids. För allt finns inte där han ska se.
Hur då?

När jag försöker ändra nu säger sidan: "Barnet måste vara under 13år"
 
FredrikR FredrikR skrev:
Hur då?

När jag försöker ändra nu säger sidan: "Barnet måste vara under 13år"
Jag tror jag ändrade födelsedag 1 månad frammöver till 18 år. Sedan fick hon en mail att bli fri från helvetet.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag har också lyckats få in för låg ålder på barnet när jag försökte få till familjedelning. Det går att ändra ålder på ett befintligt konto. Vid ändringen krävs ett kort på legg (som kanske inte funkar) eller ett kreditkort för verifiering av ålder. För min del gick det bra att använda mitt kreditkortsnummer för att ändra ålder för dottern, behövde alltså inte vara barnets kort. Jag gjorde detta för ca 1 år sedan.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag kan inte ens ändra månad, får en fråga som blinkar till vänstra hörnet "Har du angett barnets namn korrekt?"
Han har så klart bytt till nå spel-nick, och inte sitt tilltalsnamn.... :whistle:
 
Google kan säkert ha ändrat sedan jag hade problemet. Man vill inte gärna ändra för att kolla hur/om det fungerar.
 
S spendera skrev:
Google kan säkert ha ändrat sedan jag hade problemet. Man vill inte gärna ändra för att kolla hur/om det fungerar.
Lugnt, grabben får ta att han "ställde till de", verkar vara glömt sedan länge. (y)
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Det är inte så stökigt, går att ha ganska generösa 'regler' i FamilyLink
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.