P Pappa1986 skrev:
Här kimmer en liten uppdatering. tack för alla svar, tipd och råd.
Är visst många i byn som har problem med denna katt, många katter som likt våra behövt uppsöka veterinär.
Katten har inte varit hos oss på typ 2 veckor så det är positivt iaf och troligen har kanske ägaren kastrerat eller har något annat hänt men vet jag mer så uppdaterar jag.
Måste väl finnas ngn jägare i byn med ett dämpat finkaliber vapen som kan hantera detta år dig?
 
G guggen skrev:
Måste väl finnas ngn jägare i byn med ett dämpat finkaliber vapen som kan hantera detta år dig?
Då vi är många som Drabbats av denna katt så tror jag problemet redan fixat. Finns många jägare runt omkring som kan ha tagit hand om det men vi får se om man hör något mer om det
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Hemmakatten
Personligen tycker jag det är fel att skjuta katten, även om jag i viss mån förstår. Det är olagligt och katten har en ägare. Det bästa vore att gå den lagliga vägen via LS?
 
Staffans2000
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Personligen tycker jag det är fel att skjuta katten, även om jag i viss mån förstår. Det är olagligt och katten har en ägare. Det bästa vore att gå den lagliga vägen via LS?
Det finns även en uppenbar risk att fel katt skjuts. Sker det av en från byn, lär det vara slut på friden. I bästa fall!

Staffans
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.