Det måste ju finnas sommarstugeägare bland forumets medlemmar och enligt katthemmen och lokala tidningar och facebookinlägg så är sommarkatter et fenomen som lever vidare...

Hur resonerar ni när ni lämnar katten när ni åker hem?

/ATW
 
Vadå sommarkatt?

Man skaffar alltså en katt bara över sommaren och sen lämnar den vid sommarstugan?
 
Ungefär lika troligt som att storken Kommer med..
 
Sommarkatt? Finns det ens, och isåfall varför? Antingen har man katt, eller så har man det inte!
 
A ArneTW skrev:
Det måste ju finnas sommarstugeägare bland forumets medlemmar och enligt katthemmen och lokala tidningar och facebookinlägg så är sommarkatter et fenomen som lever vidare...

Hur resonerar ni när ni lämnar katten när ni åker hem?

/ATW
Det måste väl folk ha slutat med nu för tiden?

Men det var något som förekom förr. Sommargästernas barn fick en halvvuxen kattunge att leka med. Sen lämnades den bara när man åkte hem till stan.
 
Karlia
Tror också att sånt hände förr, nog är väl folk upplysta nog för att inte göra så idag? Barnen har om inte annat bättre koll idag, har svårt att se att de skulle gå med på att lämna kattunge.

Däremot föds det nog mer kattungar sommartid, på landsbygden med stall/ladugårdskatter är det säkert ett problem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.