702 läst ·
5 svar
702 läst
5 svar
Sommarkatter
Det måste ju finnas sommarstugeägare bland forumets medlemmar och enligt katthemmen och lokala tidningar och facebookinlägg så är sommarkatter et fenomen som lever vidare...
Hur resonerar ni när ni lämnar katten när ni åker hem?
/ATW
Hur resonerar ni när ni lämnar katten när ni åker hem?
/ATW
Sommarkatt? Finns det ens, och isåfall varför? Antingen har man katt, eller så har man det inte!
Det måste väl folk ha slutat med nu för tiden?A ArneTW skrev:
Men det var något som förekom förr. Sommargästernas barn fick en halvvuxen kattunge att leka med. Sen lämnades den bara när man åkte hem till stan.
Tror också att sånt hände förr, nog är väl folk upplysta nog för att inte göra så idag? Barnen har om inte annat bättre koll idag, har svårt att se att de skulle gå med på att lämna kattunge.
Däremot föds det nog mer kattungar sommartid, på landsbygden med stall/ladugårdskatter är det säkert ett problem.
Däremot föds det nog mer kattungar sommartid, på landsbygden med stall/ladugårdskatter är det säkert ett problem.
Klicka här för att svara
