C
Dracula Dracula skrev:
Tycker du ska hålla truten!
Precis @Daniel 109, bäst vi håller käften nu och jobbar på med våra guldjobb. Skattepengarna måste ju in så att @Dracula kan få sin A-kassa. :crysmile:

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Dracula Dracula skrev:
Om du försöker tänka lite, som en medmänniska, så kan du kanske sätta dig in i min situation. Du vet nog inte hur det är att ha jobb i 2-3 månader i taget, med väldigt låg lön, och dessutom en deltidsanställning. Förstår du har stressande detta är? Förnedringen, att skriva på ett papper vid varje förlängning om att du avsäger dig fast anställning. Inte veta om man har råd till tandläkaren eller semester. Tycker du ska hålla truten!
Även om du har skrivit på ett papper så gäller inte detta då paragrafen som styr detta inte är möjlig att förhandla bort. Ta in facket ( om du är medlem) och kräv din rätt till fast anställning.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Precis @Daniel 109, bäst vi håller käften nu och jobbar på med våra guldjobb. Skattepengarna måste ju in så att @Dracula kan få sin A-kassa. :crysmile:
Jag har inget emot att betala. Även om jag är så lyckligt lottad att jag inte har behövt nyttja någon A-kassa. Men jag tycker att de som behöver nyttja den ska följa det uppsatta regelverket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.