Tänkte köpa en väska att ha mitt batteri i när den inte används men även när man är på jobbet så är det rek att man plockar bort batteriet då man är borta en stund.
Tyvärr så har batteriet inte ett bra grepp och man är lite orolig att man ska tappa den eller man ska stötta till den mot något hårt. Då batteriet är väll ca 1/4 av värdet av cykel så vore det tråkigt.
Tänkte då kanske köpa denna
P7260 | PeakTech Hård bärväska, 230 x 370 x 80mm | Elfa Distrelec Sverige

Min fråga är vad tror ni om att köpa en väska till sin cykel batteri.
Det enda nackdelen jag vet är att det blir lite skrymmande när man inte har batteriet där i och ska ha den på cykel men cyklen har både pakethållare och korg så det borde ju vara ok?

B
Tygpåse eller en vanlig väska/ryggsäck brukar jag använda. Batteriet har ju redan ett hårt skyddande skal, inte behöver du ett till?

B BSOD skrev:
Tygpåse eller en vanlig väska/ryggsäck brukar jag använda. Batteriet har ju redan ett hårt skyddande skal, inte behöver du ett till?
Har tänkt en tyg väska faktist också. Finns även speciella väskor för batteri som skyddar om något händer med batteriet.

Jo batteriet har säkert ett bra skydd men eftersom jag blev bestulen på min förra elcykel (den var låst och hade inget batteri i sig så men endå fick de med sig den) så har jag blivit lite överbeskyddad och tänkte, bättre tar det säkra före det osäkra :D

Samt det ser lite snyggare ut ;)
men man kan ju även ta och skaffa sig en billig 14" datorväska.

Nu vet jag inte vilket sorts batteri du har (formfaktor), men med vanliga batterier som sätts under pakethållaren så borde en laptopväska funka bra.

Edit: Jag såg att du skrivit det själv... :)

Japp, det är en sådan som man har under pakethållaren. ca 360x160x50

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.