2 270 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Julklappstips till min systers tonårskillar. 11 + 13
Sida 1 av 2
https://www.temu.com/se/kuiper/un2....dg_ctx=f-f7b724ac&no_cache_id=rdoee&is_back=1
Jösses vilken länk... Men, om den fungerar, vågar man titta på saker på den hemsidan och vågar man köpa!? Jag har aldrig handlat på Wish och på Amerikanska Amazon vid några tillfällen under en 20 års period... Så jag är absolut ingen klick-kund som driver internethandeln framåt på något sätt!
Saker kostar så lite på länken ovan och det är lite märklig prissättning. Nyckelringen kostar 14:47, strumporna 53:33...! T-tröjan för 77:92 kronor! Detta kanske är en jättestor sida som många handlar av!? Hur ser man det?
Jösses vilken länk... Men, om den fungerar, vågar man titta på saker på den hemsidan och vågar man köpa!? Jag har aldrig handlat på Wish och på Amerikanska Amazon vid några tillfällen under en 20 års period... Så jag är absolut ingen klick-kund som driver internethandeln framåt på något sätt!
Saker kostar så lite på länken ovan och det är lite märklig prissättning. Nyckelringen kostar 14:47, strumporna 53:33...! T-tröjan för 77:92 kronor! Detta kanske är en jättestor sida som många handlar av!? Hur ser man det?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Jag skulle handla på dessa hemsidor, speciellt inte på Wish. Du vet inte kvalitén och leveranstiden kan variera stort, dvs månader om du ens får varorna. Köp från något EU land, så att du kan reklamera och att det som behövs är CE kontrollerat och märkt med CE.C Civilpolisen skrev:[länk] for teen boys"&_x_ads_sub_channel=search&_x_ads_channel=google&_x_ads_account=1062475872&_x_ads_set=20671951900&_x_ads_id=155040823375&_x_ads_creative_id=677343210127&_x_ns_source=g&_x_ns_gclid=CjwKCAiAmZGrBhAnEiwAo9qHibAienj0EoRTjhFYUtgMHnoEZFNwAzTDy_WUoaBLWXISyrXomWGrURoC42gQAvD_BwE&_x_ns_placement=&_x_ns_match_type=b&_x_ns_ad_position=&_x_ns_product_id=&_x_ns_target=&_x_ns_devicemodel=&_x_ns_wbraid=CjgKCAiA9ourBhBeEigAeUY7w7-xYvLiN9jjS6ViFLmK16RANz-rH6TrLWNaLokU120WUS49GgJhDw&_x_ns_gbraid=0AAAAAo4mICFaJhZfBxv34lzbAcuOLgtUi&_x_ns_keyword="gifts for teen boys"&_x_ns_targetid=kwd-845395277965&_x_ns_extensionid=&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAmZGrBhAnEiwAo9qHibAienj0EoRTjhFYUtgMHnoEZFNwAzTDy_WUoaBLWXISyrXomWGrURoC42gQAvD_BwE&adg_ctx=f-f7b724ac&no_cache_id=rdoee&is_back=1
Jösses vilken länk... Men, om den fungerar, vågar man titta på saker på den hemsidan och vågar man köpa!? Jag har aldrig handlat på Wish och på Amerikanska Amazon vid några tillfällen under en 20 års period... Så jag är absolut ingen klick-kund som driver internethandeln framåt på något sätt!
Saker kostar så lite på länken ovan och det är lite märklig prissättning. Nyckelringen kostar 14:47, strumporna 53:33...! T-tröjan för 77:92 kronor! Detta kanske är en jättestor sida som många handlar av!? Hur ser man det?
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Handlat på temu hur många gånger som helst.
Frakten tar en stund men förståeligt när det är från Kina.
Går att betala med Klarna om du känner dig osäker
Beställde senast för några dagar sen och då stod det garanterad leverans 16e dec så vill du ha grejerna före jul är det dax att beställa nu
Frakten tar en stund men förståeligt när det är från Kina.
Går att betala med Klarna om du känner dig osäker
Beställde senast för några dagar sen och då stod det garanterad leverans 16e dec så vill du ha grejerna före jul är det dax att beställa nu
Tack för relevanta svar! Man får väl räkna med att bli lurad... alltså. Ingen garanti mot att bli lurad, menar jag.
Jag får lägga order idag så får vi se vad som händer!
Jag får lägga order idag så får vi se vad som händer!
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 641 inlägg
Det finns EU-baserade webbshoppar som säljer liknande grejer också. Om du hittar en varubeteckning kan du söka efter den grejen på en sökmotor, och se om den finns någon annanstans.C Civilpolisen skrev:
Superbilliga saker är kanske inte de bästa. Synd att ge bort en julklapp till en tonåring, och så går julklappen sönder efter första användningen.
Jag tycker man ska fundera på om det här är något man vill stödja. Det finns säkert bra saker på Temu men mycket är nog ganska dålig kvalitet. Det belastar miljön på flera sätt och man har ingen aning om arbetsvillkoren för dom som tillverkar sakerna.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Temu är ju bara "nya" Wish.... Samma skit tillverkat av kinesiska slavbarn.
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Absolut inte räkna med att bli lurad .C Civilpolisen skrev:
Alltid fått precis vad jag köpt.
Aliexpress temu wish mfl är väldigt måna om att få bra recensioner så dom betalar tillbaka direkt eller skickar ny vara om något är fel.
Har säkert över 100 beställningar från dom sidorna och har iaf inga negativa erfarenheter.
Det man dock ska tänka på som någon skrev är om du köper el prylar att dom är ce märkta.
Och som sagt väljer du klarna som betalningsmetod så har du ju köpskydd
Redigerat:
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Jag har tagit intryck av åsikterna och tittat på Amazon, för där har jag handlat böcker tidigare med god erfarenhet.
Nu visar det sig att det är skillnad på COM och SE... På COM finns lampor med 110 Volt och med amerikansk kontakt... Men den svenska är svår att få ordning på lösenordet för att lägga i varukorgen och genomföra köpet.
Kanske tar dom tag i detta på måndag? Men en e-handel där man inte kan bli kund inför julen ... är lite udda! Det går inte att skicka notis om kod för att återställa lösenordet från Amazon.se. Den amerikanska utgåvan fungerar!
[citat]
0 sökresultat för återställa lösenordet fungerar inte
Inga resultat matchar din sökning efter ”återställa lösenordet fungerar inte” i Amazon.se-hjälpen.
[/citat]
Nu visar det sig att det är skillnad på COM och SE... På COM finns lampor med 110 Volt och med amerikansk kontakt... Men den svenska är svår att få ordning på lösenordet för att lägga i varukorgen och genomföra köpet.
Kanske tar dom tag i detta på måndag? Men en e-handel där man inte kan bli kund inför julen ... är lite udda! Det går inte att skicka notis om kod för att återställa lösenordet från Amazon.se. Den amerikanska utgåvan fungerar!
[citat]
0 sökresultat för återställa lösenordet fungerar inte
Inga resultat matchar din sökning efter ”återställa lösenordet fungerar inte” i Amazon.se-hjälpen.
[/citat]
Jag har handlat av wish och andra kina-sidor. Men inte ens det som jag tänker mig går att misslyckas med uppvisar någon som helst kvalitet.
Storlekar är lite sisådär. Materialval är definitivt sisådär. Villkoren för de som gjort grejorna....
Jag lägger hellre pengar på något som då är "överprisat" och går via mellanhänder. Efter att ha jobbat med lågprisvaruhus i landet har jag lärt mig att även om de också säljer "skit", så är det ändå "lite bättre skit". Men hellre att jag köper kvalitet från början.
Storlekar är lite sisådär. Materialval är definitivt sisådär. Villkoren för de som gjort grejorna....
Jag lägger hellre pengar på något som då är "överprisat" och går via mellanhänder. Efter att ha jobbat med lågprisvaruhus i landet har jag lärt mig att även om de också säljer "skit", så är det ändå "lite bättre skit". Men hellre att jag köper kvalitet från början.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg