2 273 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Julklappstips till min systers tonårskillar. 11 + 13
Håll dig till amazon.se och .de, du vill inte hålla på med paket som skickas från usa eller Storbritannien och riskera att grejerna fastnar i tullen vilken både försenar och fördyrar leveransen.C Civilpolisen skrev:Jag har tagit intryck av åsikterna och tittat på Amazon, för där har jag handlat böcker tidigare med god erfarenhet.
Nu visar det sig att det är skillnad på COM och SE... På COM finns lampor med 110 Volt och med amerikansk kontakt... Men den svenska är svår att få ordning på lösenordet för att lägga i varukorgen och genomföra köpet.
Kanske tar dom tag i detta på måndag? Men en e-handel där man inte kan bli kund inför julen ... är lite udda! Det går inte att skicka notis om kod för att återställa lösenordet från Amazon.se. Den amerikanska utgåvan fungerar!
[citat]
0 sökresultat för återställa lösenordet fungerar inte
Inga resultat matchar din sökning efter ”återställa lösenordet fungerar inte” i Amazon.se-hjälpen.
[/citat]
Det finns alltid undantag. Men ett av de lågprisvaruhus jag jobbade med på IT-sidan var faktiskt förvånansvärt seriösa med hur de sourcade sina produkter i asien. Fusk förekommer garanterat, men jag tyckte att man gjorde mycket för att få till det bra.Alfredo skrev:
Sen försöker jag i yttersta mån undvika att köpa direkta kinaprodukter av principskäl. Av samma anledning väljer jag också att inte arbeta med liknande företag som bygger sin affärsidé på att köpa kinaskit och kränga i Sverige. Då lägger jag hellre tre gånger pengarna på en produkt om jag vet att det gör att Sven-Gunnar i Brännekofors får lite intäkter till sitt gamla familjeföretag. Så länge som det är en vettig produkt och kundengagemanget är bra. Men det är jag det.
Ja man kan ju inte veta säkert men jag hoppas att dom stora svenska kedjorna har några krav på varifrån dom köper. Men samtidigt vet jag ju också att det fuskas ganska mycket med dom kontroller som görs så kanske jag bara lurar mig själv. Men jag försöker undvika köpa från sådana företag som jag vet inte bryr sig alls men ibland blir det väldigt svårt. Som tex när katternas favoritmat tillverkas av Nestlé som jag försöker låta bli att stödja.Alfredo skrev:
De mesta made in China från "vanliga" märken har troligen inte speciellt många mellanhänder.Silly Bear skrev:
Men man har lagt några korvören på kvalitetskontroll och då går även produktionspriset upp.
Om leksaken istället säljs för 10kronor så har man skippat allt sånt, och då blir den som den blev.
https://www.amazon.se/Neonljus-Neonskyltar-Lighting-40X30cm-neonrör/dp/B0CFXV185Q/ref=sr_1_1
Denna lampan, "Get shit done", tänkte jag köpa... men jag kan inte skicka koden att återställa mitt lösenord! Det har inte fungerat på hela helgen.
Lampor på Amazon.com är inte för svenska kontakter eller det svenska elnätet... Jag får leta efter annan present för att få tag i Amazon och be dom fixa är minsann ingen lättnavigerad uppgift för mig att fixa med!
Jag har faktiskt ett eget arbete att sköta!
Denna lampan, "Get shit done", tänkte jag köpa... men jag kan inte skicka koden att återställa mitt lösenord! Det har inte fungerat på hela helgen.
Lampor på Amazon.com är inte för svenska kontakter eller det svenska elnätet... Jag får leta efter annan present för att få tag i Amazon och be dom fixa är minsann ingen lättnavigerad uppgift för mig att fixa med!
Jag har faktiskt ett eget arbete att sköta!
Klicka här för att svara