Vi ska flytta fram bilbarnstolen från baksätet till framsätet. Problemet är att jag inte hittar något att fästa den i där fram. Där den sitter nu går det ju att knyta fast i konstruktionen undertill. Hur gör ni?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 467 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 467 inlägg
Står det inte i manualen hur man ska göra för framsätet? Jag har sett att vissa stolar spänns ner under sätet istället för framåt.
Några fästen för bilbarnstolar kan jag inte tänka mig att någon biltillverkare skulle våga montera pga airbagen och allt vad det innebär.
Några fästen för bilbarnstolar kan jag inte tänka mig att någon biltillverkare skulle våga montera pga airbagen och allt vad det innebär.
Besserwisser
· östergötland
· 2 803 inlägg
Det första är väl om airbagen går att stänga av..
Jag lossade skruvarna till stolsfästet och satte dit lastöglor och spände stolen i ,men den hade ett stödben ner i golvet
Jag lossade skruvarna till stolsfästet och satte dit lastöglor och spände stolen i ,men den hade ett stödben ner i golvet
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 833 inlägg
Man kan köpa krokar som man sätter i sätets skena.
Så har jag gjort i både Passat och ID4.
Så har jag gjort i både Passat och ID4.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 833 inlägg
Hade det så i minst ett år, upplevde det sällan som ett problem, men det kan ju bero på var och hur man kör också.Unikt namn skrev:
Du letar upp instruktionsboken (lättast på nätet) och gör som det står.
Med det sagt, så antagligen fäster man stropparna som dom sitter nu men drar under framsätet och spänner. Inte alls lika lätt och smidigt som bak.
Och har du en bil du äger så kan man sätta lastöglor genom golvet istället så stropparna kommer i rätt vinkel...
Med det sagt, så antagligen fäster man stropparna som dom sitter nu men drar under framsätet och spänner. Inte alls lika lätt och smidigt som bak.
Och har du en bil du äger så kan man sätta lastöglor genom golvet istället så stropparna kommer i rätt vinkel...
Låter avancerat 😁O [old rusty] skrev:Du letar upp instruktionsboken (lättast på nätet) och gör som det står.
Och har du en bil du äger så kan man sätta lastöglor genom golvet istället så stropparna kommer i rätt vinkel...![]()
Jag sitter i och för sig rätt långt bak, men tycker det var svårt att hitta en position på barnstolen som inte skymde sikten.13th Marine skrev:
Det gick ju att luta sig och se, men kändes onajs och vara tvungen att böka runt för att se bra.
I Stockholm så består bilåkande framförallt av att parrera för alla mottrafikanters oduglighet, så god uppmärksamhet är A och O.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 975 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 975 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 833 inlägg
Det gör förvisso jag med.Unikt namn skrev:
Jag sitter i och för sig rätt långt bak, men tycker det var svårt att hitta en position på barnstolen som inte skymde sikten.
Det gick ju att luta sig och se, men kändes onajs och vara tvungen att böka runt för att se bra.
I Stockholm så består bilåkande framförallt av att parrera för alla mottrafikanters oduglighet, så god uppmärksamhet är A och O.
Jag kör ju som tur är inte i Stockholm, men kan förstå att man behöver hålla koll på mottrafikanterna även i höger spegel då.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 833 inlägg
Jag kan förtydliga:Fairlane skrev:
Det kan finnas isofix i stolen fram, men bilbarnstolen är en modell utan isofix.
Isofix är ju tyvärr begränsad viktmässigt.
VAG säljer öglor som man kan eftermontera om man vill, då sätta dessa i skruvarna som håller stolens skenor fast i bilen.
Kan också säga att dessa öglor är i tunn sladdrig plåt.