Tydligen ska parkslide vara något man äter i hemlandet Japan. Den börjar ju titta upp nu i grannskapet, någon som har testat att woka den? Är det värt det?
Rejält syrlig åt rabarberhållet läser jag:
"Young leaves and shoots, which look like asparagus, are used. They are extremely sour; the fibrous outer skin must be peeled, soaked in water for half a day raw or after parboiling, before being cooked."
[länk]