Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Tydligen ska parkslide vara något man äter i hemlandet Japan. Den börjar ju titta upp nu i grannskapet, någon som har testat att woka den? Är det värt det?

Rejält syrlig åt rabarberhållet läser jag:

"Young leaves and shoots, which look like asparagus, are used. They are extremely sour; the fibrous outer skin must be peeled, soaked in water for half a day raw or after parboiling, before being cooked."

[länk]
4774 som gillar detta. Det måste vara rekord😄
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Parkslide verkar ju vara rätt vanligt att laga mat på i Asien.
Kan man använda den till detta, så kanske det inte är så dumt att ha sånt i trädgårn?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.